Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Troubleshooting GHL Profilux Plus 2

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Ik heb een GHL Profilux Plus 2.
Bij aansluiten op de laptop (Windows 10) wordt deze niet herkend door de software van Profilux Control (v5.1.7.2).

Maar de laptop herkend wel dat er een extern apparaat is aangesloten op COM5. Dit wordt weergegeven als Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM5).
Om Profilux Control te helpen heb ik daar al COM5 ingegeven. Geen resultaat.
Uit de vele internet informatie ook nog activatie van de RS485 geprobeerd. Geen resultaat.

Ik zit momenteel even vast op dit vlak.
Zijn er Profilux Plus 2 gebruikers die mij hierbij (op afstand) verder mee kunnen helpen?
Bij voorbaat dank voor de geboden hulp.

Schermenoverzicht0.jpgSchermenoverzicht1.jpgLogboek 9-8-2018.jpg
 
Mogelijk probleem met de kabel waarmee je hem hebt aangesloten? Kan eventueel kijken naar mijn profilux set..deze is destijds geupgrade, maar heb dus nog wel de kabels en het view display kastje liggen. Wellicht het proberen waard?
 
Ik heb na lang zoeken iets gevonden wat ‘veelbelovend’ klinkt. Kan het niet zo uit mijn hoofd herhalen maar heeft te maken met een instelling van de COM poort waarop de Profilux is aangesloten.

Wordt vervolgd.
 
Laat ik het kort houden. Ik heb een miskoop. Mijn Windows 10 laptop kan geen verbinding maken met mijn Profilux Plus II omdat de chip in de PF niet langer wordt ondersteund vanaf Windows 8. Ik hoop dat onderstaand schermknipsel e.e.a. duidelijk maakt:
Dat wordt een enkeltje prullenbak, tenzij iemand nog op Windows 7 draait en interesse heeft?Knipsel4.JPG
 
Ik heb er niet heel veel verstand Van maar kan je niet simpelweg 2 besturingssystemen op je laptop zetten?

Da's wat ik bedoel met het virtuele image. Je kan dan een tweede OS opstarten als je 'm nodig hebt, zonder direct twee aparte besturingssystemen fysiek op je laptop te installeren.
 
Het is gelukt.
1. Met de tekst, uitleg en driver uit de link van muhkuhx is het gelukt om verbinding te krijgen met Profilux Plus II;
2. Via Profilux Control V4.0.8.1 een firmware upgrade kunnen doen van 4.0.xx naar V5.17;
3. Vervolgens werkt Profilux Control V4 niet meer, verbinding valt automatisch weg;
4. Profilux Control V5.1.7.2 opgestart en we zijn binnen.

Op naar de volgende uitdagingenGHLPLplusII-1 connectie gelukt.JPG
GHLPLplusII-Firmware_update.JPGGHLPLplusII-Profilux Control 5.7.1 self control en akkoord.JPG
 
Bovenaan