Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

To anthias or not to anthias

Erik80

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje te dubben over het uitbreiden van mijn visbestand (heb daar nog een topic over gestart). Aangezien ik het erg belangrijk vind om weloverwogen keuzes te maken dacht ik... kom laat ik mijn forumvrienden eens om raad vragen :). Google heeft me al flink op weg geholpen maar nog niet het laatste zetje gegeven.

Mijn bak is 1.30 x 75 x 65, draait nu 4 maanden stabiel (ben onlangs groter gegaan) en er is nog plek voor iets meer vis. Hieronder staat beschreven wat er nu in zwemt.

Vraag... Ik ben aan het nadenken om enkele anthiassen toe te voegen. Het zijn nu eenmaal mooie vissen die flink wat leven in de brouwerij brengen. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met de volgende overwegingen:
1. Welke soort?
Ik vind de Evansi erg mooi, misschien wel de Carberri? Bartlettorrum wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Of helemaal safe spelen en gaan voor de Squamipinnis?
2. Het aantal?
Wil er eigenlijk niet te veel plaatsen. 1 mannetje en 2 vrouwtjes? Is dat wat?
3. Waar koop ik ze?
Liefst haal ik ze bij mijn favoriete winkel in België (Theo). Maar dan is het natuurlijk maar de vraag of hij ze toevallig heeft zwemmen. Dus moeten ze besteld worden. Maar ben ik dan verplicht om ze af te nemen? Ook al eten ze bijvoorbeeld nog niet in de zaak? Ik zou het fijn vinden om de beestjes goed te zien eten voordat ik ze meeneem. Dan moet ik misschien maar de rit naar Breda wagen. Volgens mij hebben die altijd alles op voorraad.

Huidige bezetting
- 1 zebrasoma flavescens (vanaf okt 2014)
- 1 zebrasoma xanthurum (vanaf okt 2014)
- 1 chelmon rostratus (vanaf dec 2017)
- 5 chromis viridis (vanaf mei 2016)
- 1 royal gramma (vanaf okt 2014)
- 1 synchiropus splendidus (vanaf okt 2015)
- 1 wetmorella woreto (vanaf okt 2015)

Heel verhaal met flink wat vragen. Ben benieuwd naar jullie input! Alvast bedankt!
 
Breda heeft veel in voorraad , maar ik heb er wel eens vis gehaald die bij mij niets wilden eten...en een anthias MOET elke dag eten anders sterft hun spijsvertering af.
Je moet dus zeker weten dat ze eten...
gewoon met theo overleggen..
 
Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat ze kunnen springen. Een klein groepje (zeg vijf stuks) squamipinnis, dispar of bartlettorum is een mooie en veilige keuze. En voor wat Theo betreft: alleen hij kan je vertellen wat je met hem af kunt spreken. Theo kennende heeft hij wel een oplossing :)
 
Bovenaan