Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tin na triton meting

Jacky31

Reeferke250
Hi Tankers,

Gisteren mijn triton test binnengekregen en bleek er teveel Tin (SN) in mijn water te hebben! Nu heb ik totaal geen idee hoe dit erin is kunnen komen. Er licht niets in de tank dat kan roesten en ook mijn osmose water heeft zeker geen Tin! Zijn er mensen die het ook hebben gehad en waar zou dit nog van kunnen komen?

Happy Tanking
 
Ik vond een rvs slangklem, met een niet-zo-heel-erg-rvs boutje erin....
Maarre ik heb het idee dat er bij sommige elementen, als het ineens uit het niets komt, ook nog wel eens een foutje/contaminatie daar optreedt... en dat je er bij de volgende test ineens niets meer van ziet
 
Nieuw glas en pvc geven tin af evt kan t ook nog als verontreiniging in je zout zitten[/QUOTE
Hey Sneaki
Ik vond een rvs slangklem, met een niet-zo-heel-erg-rvs boutje erin....
Maarre ik heb het idee dat er bij sommige elementen, als het ineens uit het niets komt, ook nog wel eens een foutje/contaminatie daar optreedt... en dat je er bij de volgende test ineens niets meer van ziet
Hi Jan-Willem
Ik heb voor alle zekerheid een detox kuur gedaan van Triton al denk ik ook dat dit eender een foutje zal zijn! Ik wacht af tot de volgende test zoals je zegt!

Happy Tanking
 
Tin word helaas niet verwijderd door een detox kuur. (Ook al zijn de meningen hierover verdeeld, kan de bevestiging van Tim (van Triton) helaas niet meer terug vinden)
 
Tin word helaas niet verwijderd door een detox kuur. (Ook al zijn de meningen hierover verdeeld, kan de bevestiging van Tim (van Triton) helaas niet meer terug vinden)
Hi Sneakymonky,

Op dit moment ga ik eerst mijn calcium en andere waarde terug op orde plaatsen en dan zoals je zegt wat waterwissels doen om de tin eruit te krijgen! Ik ga zeker op een 2de test wachten van triton. Zo is het zeker bevestigd dat daar een probleem zit. Tin is inderdaad hardnekkig en zal er zo moeilijk uit te krijgen zijn! Ik zal zeker 6x 15% waterwisselen als de tweede test ook positief is op tin! Al is er niets in de tank gegaan dan het zout van dsr! Zou het kunnen dat easylife Filtermedium tin bevat? Dat is de enige verandering samen met seachem purichen.

Happy Tanking
 
Hi Sneakymonky,

Op dit moment ga ik eerst mijn calcium en andere waarde terug op orde plaatsen en dan zoals je zegt wat waterwissels doen om de tin eruit te krijgen! Ik ga zeker op een 2de test wachten van triton. Zo is het zeker bevestigd dat daar een probleem zit. Tin is inderdaad hardnekkig en zal er zo moeilijk uit te krijgen zijn! Ik zal zeker 6x 15% waterwisselen als de tweede test ook positief is op tin! Al is er niets in de tank gegaan dan het zout van dsr! Zou het kunnen dat easylife Filtermedium tin bevat? Dat is de enige verandering samen met seachem purichen.

Happy Tanking
Sorry ik heb heel je reactie gemist.
Maar nee je kan dr vanuit gaan dat het daar niet in zit. Ik ben ondertussen alweer een stuk wijzer. Hopelijk aan het eind van het jaar zal ik mijn eigen ervaringen delen mbt tin (dan verstuur ik weer een test namelijk)
 
Wat ik ook al eens heb gehoord is dat sommige soorten droog visvoer, weet niet meer welke, ook wat ongewenste elementen kunnen bevatten.
Idd in droogvoer zitten zeker metalen, kijk maar eens op de verpakking. Maar dan moet je echt wel heel veel geven om dit effect te kunnen zien in je waterwaardes
 
Niet meteen in paniek raken, is meestal een foutmeting.
Tenzij je duidelijk de oorzaak vind.

Nu gebruik ik geen Triton maar ATI.
Telkens is er wel iets dat uit het gelid springt, heb al zelfs teveel zilver gehad, is telkens 1malig en bij de volgende 2maandelijkse test is daar niks meer van terug te vinden.
 
Hi tankers,

Effe tijd om nog even terug te komen op deze topic! Met een nieuwe triton test was de tin dus verdwenen. Gelukkig lag het aan een slechte test dus!

Happy Tanking
 
Lag het aan je test, of is wellicht alle tin die er was opgenomen? En geeft de bron van de tin geen of nauwelijks tin meer af? In elk geval blij dat de tin nu weg is. Ik weet wat een strijd het kan zijn het kwijt te raken.
 
Lag het aan je test, of is wellicht alle tin die er was opgenomen? En geeft de bron van de tin geen of nauwelijks tin meer af? In elk geval blij dat de tin nu weg is. Ik weet wat een strijd het kan zijn het kwijt te raken.
Heb jij het ook gehad dan? In wat voor hoeveelheden en hoe heb jij dit opgelost?
 
Check mijn dagboek, eerste helft van 2015 zo'n beetje. Ik weet de waarden niet meer. Maar het was een hele puzzel. Opgelost door zoveel mogelijk bronnen van tin op te sporen en te elimineren en detox te gebruiken.
 
Bovenaan