Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Teveel zink

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Hallo,
Heb onlangs een ati watertest gedaan met aquariumwater en osmosewater.
Uit deze test kwam dat het zinkgehalte te hoog is in m'n bakje en uit de test kwam naar boven dat m'n osmosefilter cq water hiervan de oorzaak is.
Ik vraag me nu alleen af of ik alle filters van m'n osmosetoestel moet vernieuwen of dat ik er nog een extra filter achter moet plakken die dit zink er uit kan filteren.
Ik heb ook via m'n osmosebijvul gedurende een langere tijd vodka toegevoegd zat ik net te denken , zo'n 30mll per week.
Kan het ook zijn dat dit zink in de vodka heeft gezeten?
Graag advies in deze.
Alvast bedankt , Jack

Laatst bewerkt:

Sneakimonky

Senior Forumlid
Wat voor tds waarde krijg je uit je osmoseapparaat dan?
Bij een te hoog zink denk ik namelijk eerder aan restjes handcreme ed wat nog op je handen zit als je in je bak gaat werken. Of zouten die je zelf toevoegd (bijvoorbeeld in balling word zelfs zink toegevoegd)

Of het ook in de wodka zit heb ik geen idee van.
Gelukkig is het wel gemakkelijk te verwijderen uit je water

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OP
OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
tds is 0.00 , handcreme oid gebruik ik niet en m'n vrouw zou het niet wagen om maar 1 vinger in 't water te steken (eng:))
Op welke manier zou je 't te hoge zinkgehalte er uit kunnen krijgen en ik vraag me af of 't erg schadelijk is.
grtz Jack

Sneakimonky

Senior Forumlid
Dat betwijfel ik of t echt je osmoseapparaat is.
Denk bij handcreme ook bijvoorbeeld aan zeepresten die nog op je handen zitten. Eerst even goed afspoelen is voldoende om iig dit t voorkomen.

Het is makkelijk te verwijderen door bijvoorbeeld cupresorb, een poly filter of waterwissels.

Hoe hoog is de waarde nu?

Borsalino

ZeewaterForum gebruiker
Gebruik je een Boosterpomp op je Osmosetoestel?

Deze kan de oorzaak zijn van het zink in je osmosewater!

Hoeveel Zink was de ATI test voor Zeewater en Osmosewater?

OP
OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Zinkgehalte kan ik op dit moment niet zeggen , ben op m'n werk en heb die gegevens niet bij me.
Uit m'n hoofd dacht ik dat dit gehalte 8x hoger was dan geadviseerd... dus best wel vervelend

Sneakimonky

Senior Forumlid
Gebruik je een Boosterpomp op je Osmosetoestel?

Deze kan de oorzaak zijn van het zink in je osmosewater!

Hoeveel Zink was de ATI test voor Zeewater en Osmosewater?
Nu weet ik weer waarom ik niet moet reageren als ik nachtdienst heb... bij een ati icp test zit natuurlijk ook een test voor je osmosewater. [emoji851]

Desalniettemin zijn de punten die ik eerder heb aangedragen ook wel mogelijke bronnen.
Maar wel raar dat het dan niet zichtbaar is op je tds meter. Blijkbaar toch nog laag genoeg om niet meetbaar te zijn.

Glasanemoon

Senior Forumlid
Blijft toch interessant dat je het in meerdere bakken terug ziet komen... heb hetzelfde 'probleem'. Ervaar er alleen geen gevolgen van in de bak.

Bovenaan