Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Teveel pur?

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Ervaringen gevraagd achterwand.
Ik heb deze inmiddels klaar om in de bak te gaan zetten. Het is echter een draaiende bestaande bak, dus zal deze eerst gaan leegmaken. Ik weet dat dit totaal niet handig is geweest maar dit ter zijde.

Mijn vraag: die achterwand heeft een enorm drijfvermogen. Heb hem eens voor de “grap” in de bak willen doen, maar je moet echt veel kracht zetten wil je hem uberhaubt onder water geduwd krijgen.

Als je deze in een lege bak vastkit, houdt dit dan wel? En komt er dan niet gigantisch veel druk op het glas te staan? Er zitten al een heleboel stenen verwerkt in de pur, ding is ook echt zwaar maar drijfvermogen ook.
 
Ik heb in het verleden in mijn discusbak ook met pur en piepschuim een achterwand gemaakt. Deze goed vastgekit, om de 5cm2 een grote dot kit.
Desondanks kwam het op sommige stukken toch los, niet door de kit...maar het piepschuim en pur kon de kracht niet aan en scheurde los.

Persoonlijk zou ik in een zeeaquarium niet met zo’n achterwand gaan werken. Beter de achterwand laten begroeien met kalkalgen en bijvoorbeeld Sterpoliep of montiporaplaat.
 
Ik heb het geheel verstevigd met onder andere pvc en veel levend steen. Het is een enorm ding dat met twee man getilt moet worden, dus breken zal hij niet denk ik.

En idd je zegt het al, persoonlijk, das dus een mening die niet dezelfde is als de mijne anders had ik hem niet gemaakt hehe
Maar denk dat het toch maar weggooien word, had beter moeten nadenken. Wel jammer heeft me toch 150 euro gekost.
 
Bovenaan