Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Te laag magnesium

logic

ZeewaterForum lid
Mijn aquarium magnesium waarde bleef 3 weken zonder toevoeging op 1350 was 30 gezakt ik deed toevoeging 4 dagen 2 ml en zakte weer van 1320 naar nu 1200
Kan ik meer dan 2ml per dag toevoegen of andere oplossing gebruik dsr
Aquarium 170 liter
Calcium 400
 
Je kunt DSR Mg+ gebruiken om los van je reguliere doseringen bij te stellen.
 
Sorry dat ik dit vraag wat is het verschil tussen de DSR ez trace magnesium en DSR mg +
 
Mijn aquarium magnesium waarde bleef 3 weken zonder toevoeging op 1350 was 30 gezakt ik deed toevoeging 4 dagen 2 ml en zakte weer van 1320 naar nu 1200
Kan ik meer dan 2ml per dag toevoegen of andere oplossing gebruik dsr
Aquarium 170 liter
Calcium 400

Koop je magnesiumchloride en magnesiumsulfaat bij een chemicaliën webshop, meng je circa 6:1, voeg je in enkele dagen toe wat je ‘tekort’ komt.
Klaar.
 
De EZ Trace bevat behalve magnesium ook nog: Boor, Iodide, Mangaan, Kalium en Sulfaat... Als je dit dus toepast verhoog je al deze waarden, terwijl je nu alleen Mg wilt verhogen.
Koop daarom gewoon Mg+ of MgSO4, daarmee verhoog je alleen je Magnesium.
 
Waarom Mg+ gebruiken. Dit is toch zo uitgebalanceerd dat je het juist met trace moet verhogen. Ik draai ook op EZ en zodra mijn magnesium lager word gooi ik trace omhoog. De onderlinge verhoudingen aangegeven op de website zijn slechts richtlijnen, geen vaste waardes. De onderlinge verhoudingen kloppen bij mij tussen de doseringen ook voor geen meter.
 
Bovenaan