Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Synchiropus ocellatus (Oogvlek dwergpitvis)

kellyd

Senior Forumlid
Ik heb dit kleine pitvisje (ongeveer 6 CM) nu 4 maanden in mijn bak.
Het is een vriendelijk actief beestje, dat de heel dag naar voedsel zoekt.
Bij mij eet hij ook gewoon met de pot mee, het liefst heeft hij artemia (levend of diepvries)

Totaal geen agressie naar andere dieren, gewoon een plezier beest dat natuurlijk zoals alle pitvissen een gerijpte bak nodig heeft.

Bijlagen

• dwergpitvis1.jpg
    dwergpitvis1.jpg
    108 KB · Weergaven: 16

Youri.

Senior Forumlid
Ik zelf heb Synchiropus morrisoni nu ongeveer een jaar in mijn bak zwemmen.
Ik had er twee maar ééntje is na een paar maanden helaas dood gegaan.
In het het begin deed deze pitvis zich ook ingraven s nachts. Dan lagen ze naast elkaar en zag je enkel hun ogen boven het zand uit steken.
Bekijk bijlage 220490

Ik weet eigenlijk niet of dat het overgebleven pitvisje zich nog steeds ingraaft. Ik zal er eens opletten. Misschien deden ze het in het begin omdat het natuurlijk nog wennen en 'onveilig' zou kunnen zijn in de bak.

Het overgebleven pitvisje trekt zich hier nu niks meer van aan en doet niets anders dan heel de dag lekker met zijn borstvinnen over het steen kruipen als het waren op zoek naar eten.
Hij kan veel voedsel vinden in mijn bak dus ik heb hem nog nooit betrapt eigenlijk op 'mee eten uit de pot'.
Verder zijn ze inderdaad erg vreedzaam en actief. Wat betreft gedrag is dit bij uit stek het leukste visje in mijn bak! (overige vissen zijn twee chinese pijlvisjes en twee driebands anemoonvisjes). Daarnaast zijn ze ook prachtig om te zien vind ik!
Hier even nog wat foto's.

Bekijk bijlage 220493
Bekijk bijlage 220492
Bekijk bijlage 220494
ps. Ooit zal het me lukken om een scherpe foto te maken van zijn opstaande rugvin!:rolleyes:

OP
kellyd

kellyd

Senior Forumlid
idd. DE uitdaging om een foto met openstaande rugvin te maken.
Mijn pitvis deed zich in het begin ook ingraven om te slapen.
Tegenwoordig slaapt hij tussen de stenen.

en mee eten met de pot, doet hij alleen als er artemia is, selectief is hij wel.
Verder kan hij in mijn bak ook eten genoeg vinden.

Leuk gedrag is ook als het mannetje `s avonds achter het vrouwtje aan gaat.
Ogen op apenstaren en vinnen mooi omhoog, genot om naar te kijken.

Dus iedereen die twijfelt, heb je een rijpe bak het is echt een prachtbeest

Bovenaan