Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stylopora

Wim12

ZeewaterForum lid
Hallo, ik heb 2 stylo's staan. Een rainbow en een groene. De groene stond in het begin ( 6weken geleden) witter en poliepen lieten zich meer zien. De rainbow heeft er altijd zo wat bijgestaan. Maar denk dat ze er dus beter kunnen bijstaan. Waarden zijn no3 2 a 4, ca 450 a 460. Mg 1380 a 1400. Kh 8.3. Deze waarden zijn zo al een maand of 3. Dus volgens mij toch stabiel. Po 4 was laatste keer met ipc test 0.07( 2 maand geleden) zou nu toch niet meer mogen zijn, aangezien ik al bijna 6 maand continu over rowa filter. Zelf meten is altijd nul. Dat is wel lastig dus ik wacht mijn volgende ipc af. Toen mijn po 4 nog hoger dan 0.1 was. Waren mijn ramen na het kuisen direct terug groen. Na laatste ipc test met po 4 0.07 maar na 3 dagen. Nu ook na 3 a 4 dagen. Dus ga ik er vanuit dat het tussen 0.03 en 0.07 zal zijn.

Bijlagen

• IMG_20221116_145952.jpg
    IMG_20221116_145952.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 80
  • IMG_20221116_150022.jpg
    IMG_20221116_150022.jpg
    155,9 KB · Weergaven: 80

isja smand

begheerder
Verlichting, par waardes? Hoger in de bak zetten afhankelijk van de par waardes of juist lager. Stylo doet het uit mijn hoofd goed rond de 300+ miss heb je er wat aan.

OP
W

Wim12

ZeewaterForum lid
Verlichting, par waardes? Hoger in de bak zetten afhankelijk van de par waardes of juist lager. Stylo doet het uit mijn hoofd goed rond de 300+ miss heb je er wat aan.
Bedankt voor de reactie. Par waarden geen idee. Is led verlichting 260 vertex. Wit, blauw en royal blauw. Staat rond de 75 %.

OscarKro

ZeewaterForum lid
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn stylo's. Na icp testen bleken er veel zware metalen aanwezig. Hierdoor zijn ze ingetrokken. Misschien is dat iets om eens naar te kijken

OP
W

Wim12

ZeewaterForum lid
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn stylo's. Na icp testen bleken er veel zware metalen aanwezig. Hierdoor zijn ze ingetrokken. Misschien is dat iets om eens naar te kijken
Heb in al mijn ipc tests nog maar 1 keertje een iets verhoogd alluminium gehad(opgelost met rowa). De rest altijd ok geweest.

OscarKro

ZeewaterForum lid
Dat is allemaal wel gek... Ik kan het je niet precies vertellen wat er dan mis is. Ergens iets met je waarden waarschijnlijk, of de stroming/licht op het koraal

OP
W

Wim12

ZeewaterForum lid
Zal de temp wel wat opdrijven. Nu zie ik hier net dat hij paarsachtig ziet, niet goed denk ik

Bijlagen

• 20221126_110714.jpg
    20221126_110714.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 38

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Echt florisant staat die er niet bij.
Hoe doen andere koralen het? De Sarcophyton op de achtergrond lijkt het ook niet zo lekker te doen?

OP
W

Wim12

ZeewaterForum lid
Echt florisant staat die er niet bij.
Hoe doen andere koralen het? De Sarcophyton op de achtergrond lijkt het ook niet zo lekker te doen?
Die paddestoelen doen het wel goed, het licht was nog maar net aan. De rest doet het wel behoorlijk, ondertussen zijn de groene poliepjes er al wat meer uit. Denk zelf dat fosfaat wat lager moet, is denk ik 0,06. Heb ook montipora digata, die groeit en krijgt nieuwe takjes erbij.

OP
W

Wim12

ZeewaterForum lid
Er zit wel iets op het steentje, iets roodachtig. Moeilijk om foto van te trekken. Zeer fijne bloemetjes, dat het steentje bedekt. Ga ook kijken voor een Nardoa tuberculata voor mijn ganzevoetjes, misschien heeft het daar wat last van. Het is gewoon steeds minder en minder groen geworden van als het in mijn bak staat.

OscarKro

ZeewaterForum lid
Over ganzenvoetjes zijn geloof ik al heel wat topics geschreven. Ik weet niet wat waarheid is maar ik bij mij hebben de ganzenvoetjes nog nooit een koraal negatief aangeraakt. Behalve om het op te ruimen als het al bijna dood was. Volgens mij zijn ganzenvoetjes nuttige opruimers. Daar zal het denk ik niet aan liggen.

Bovenaan