Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stromingspomp vastgelopen?

aestiva

ZeewaterForum gebruiker
Hoi
M’n stromingspomp draaide vandaag niet meer.
stekker eruit en gedemonteerd, blijkt dat deze helemaal vastzit.
Met moeite rotor eruit, alles schoongemaakt en eigenlijk terug erin, gaat echter moeizaam. Niks zichtbaar, geen breuk, etc.
Eenmaal erin draait ie ook niet...ook niet met de hand.
Nooit eerder meegemaakt. Iemand tips of ervaringen.

oh ja, pomp is eencoralbox qp16 en een jaar oud
 
EC95853D-8B39-4B11-9236-FC88305495AE.jpeg
 
Hoe ziet te binnenkant van de motor eruit ? Hoe draaid de roto als dez maar aan 1 kant in het lager zit dus zonder deksel en de rotor alleen in het deksel
 
Hoe ziet te binnenkant van de motor eruit ? Hoe draaid de roto als dez maar aan 1 kant in het lager zit dus zonder deksel en de rotor alleen in het deksel

binnenkant lager geen bijzonderheden, denk ik (weet niet waar ik op moet letten)

eenmaal in de pomp, zonder deksel, draait ie bijna niet
Lijkt of ie klemt
 
Is dat niet van dezelfde makelij als Jecod / Jebao?
Die stopten bij mij ook na ruim 1,5 jaar. Zonder enige aanwijsbare reden.

Denk dat ik de motor nog gwn hoor maar die rotor lijkt vast te zitten
Zou het gat waar de rotor in gaat, schuin ingesleten zijn of zo, voel met m’n pink erin dat ie niet overal effen is
 
Net een reactie vd vorige eigenaar
Hij gaat zoeken naar aankoopdocumenratie
Geeft eveneens aan dat er levenslang garantie op zit
 
Maarre zijn die lagers niet gewoon van die keramieken busjes in een siliconen hoesje die je er met een tangetje uit kan trekken?
Ik heb niet die pomp hoor, maar die van mn nyos ziet er net zo uit. De mijne draaide wel maar maakte meer geluid dan anders... maar toen ik ik een nieuwe kocht, bleek dat het gedeelte met de impellor en de magneet om het asje moest draaien.... niet het asje in de busjes in de pomp. Na een nachtje in de azijn en wat geweld heb ik zelfs de oude losgekregen.
 
Denk niet dat t aan een lager zit
Propeleller ziet er tiptop uit
 
Geprobeerd, lukt niet echt
Ik doe morgen bij daglicht nog een poging
Ben er met m’n pink in gegaan en gedraaid, lijkt alsof pomphuis niet egaal is
 
Ik las laatst ergens iets over een heet gelopen pomp. Door de hitte was de schacht waar de propellor in gaat vervormd. Techniek verder in orde maar draaien doet die dan niet meer.
 
als ie inderdaad een jaar oud is of nog wat jonger zou ik proberen om via de verkoper nog wat bonnen te vinden en even terug naar de verkoper, alles wat je eraan doet kan een eventuele garantie tegen werken

als je de rotor in de motor zet zal die wat schuin gaan staan en moeilijk draaien door de magneten die erin zitten probeer de rotor in het midden te zetten en dan draaien. als het is zoals hiervoor aangegeven dat de rotor eigenlijk om de as moet kunnen draaien dan moet je het daar gaan zoeken maar dat is merk en type afhankelijk.

misschien dat iemand eenzelfde pomp heeft en hier uitsluitsel over kan geven anders een verkoper zoeken die dergelijke pompen in het assortiment heeft en daar gaan kijken
 
als ie inderdaad een jaar oud is of nog wat jonger zou ik proberen om via de verkoper nog wat bonnen te vinden en even terug naar de verkoper, alles wat je eraan doet kan een eventuele garantie tegen werken

als je de rotor in de motor zet zal die wat schuin gaan staan en moeilijk draaien door de magneten die erin zitten probeer de rotor in het midden te zetten en dan draaien. als het is zoals hiervoor aangegeven dat de rotor eigenlijk om de as moet kunnen draaien dan moet je het daar gaan zoeken maar dat is merk en type afhankelijk.

misschien dat iemand eenzelfde pomp heeft en hier uitsluitsel over kan geven anders een verkoper zoeken die dergelijke pompen in het assortiment heeft en daar gaan kijken

beste Paul
Zelf dacht ik ook aan iets zoals hierboven beschreven. Warm gelopen oid.
Ik wacht een reactie vd verkoper af.
Hij had m bij coral secrets gekocht en gaat op zoek naar een bon.
Hoop dat t goedkomt.

en idd, misschien nog andere met dezelfde ervaringen
 
Vandaag reactie terug van verkoper...geen aankooppapieren meer.
ikga coral secrets mailen en de situatie voorleggen. Hopen dat ze mee willen denken.
Als er toch levenslange garantie op zit....
 
Bovenaan