Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stip blijft, en gaat niet weg

Matthijsl

ZeewaterForum lid
Hallo iedereen ik had een vraag

ik had stip in de bak daarmee heb ik een hoop vis verloren, heb nadat ik geen vis meer met stip had 6 a 7 weken gewacht, en 2 nieuwe doktors ingevoegd en jaahoor na 3 dagen alle 2 stip. Het gaat hier om een gele doktor en een piccaso.

deze gingen er wel een stuk beter in ze leven nogsteeds alleen hebben ze al 4 weken stip en heb al een hoop geprobeerd.

colombo femsal
Veel knoflook
Fish v
temp naar 26
Zout iets omlaag

wat kan ik nog meer doen ben erg bang dat het teveel gaat worden voor ze.
Het gaat wel met de ene dag goed andere dag erg slecht
 
Hierbij wat foto’s van verschillende dagen
 

Bijlagen

  • 4105CC2D-AE30-41AD-870F-F3F91F53E65E.jpeg
    4105CC2D-AE30-41AD-870F-F3F91F53E65E.jpeg
    82,1 KB · Weergaven: 69
  • 9FA69D61-67A8-4641-9174-A364B396E2A0.jpeg
    9FA69D61-67A8-4641-9174-A364B396E2A0.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 69
  • E2A7675C-D051-4495-B6B9-44F3D378882E.jpeg
    E2A7675C-D051-4495-B6B9-44F3D378882E.jpeg
    111 KB · Weergaven: 69
Tsja, een aantal aandachtspunten.

1) Die 6 a 7 weken is een minimum en geeft geen garantie, zeker niet als de bak niet geheel visloos is geweest gedurende die hele periode.
2) Niet 1 maar 2 stipgevoelige vissen in een keer ingebracht terwijl voorzichtigheid geboden is.
3) Een Picasso in 350L is vragen om problemen.
4) Die gele dokter is graat mager en daarmee dus sterk verzwakt. De gehele rug is namelijk ingevallen. Als de schedelrand zo zichbaar is, dan is dat een zeer slecht teken.

Alles bij mekaar opgeteld heb je je aardig in de nesten gewerkt.

Anders dan behandelen in een aparte bak met werkende medicatie, kan je nu niks extras doen.
Die gele dokter moet goed blijven eten en ook veel eten om dit te overleven.

Geduld en kleine stapjes blijft het devies.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt proberen met medicatie door het voer (protomor). UV lamp erop hangen kan ook helpen. Verder idd goed en gevarieerd voeren, en rust in de bak.

Quarantaine, en Cupramine is en blijft de beste optie! Minimaal 8 weken geen vis in de bak om er vanaf te raken (UV laten meedraaien)
 
Je kunt proberen met medicatie door het voer (protomor). UV lamp erop hangen kan ook helpen. Verder idd goed en gevarieerd voeren, en rust in de bak.

Quarantaine, en Cupramine is en blijft de beste optie! Minimaal 8 weken geen vis in de bak om er vanaf te raken (UV laten meedraaien)
Uv zit er op vergeten te melden vind dat zelf wel een dingetje die bij de standaard uitrusting hoort 35watt even uit mijn hoofd

draaide meestal 6 uur in de nacht
 
Uv zit er op vergeten te melden vind dat zelf wel een dingetje die bij de standaard uitrusting hoort 35watt even uit mijn hoofd

draaide meestal 6 uur in de nacht
Permanent laten draaien. Anders heeft het geen effect. Ik heb in de grote bak bijna op alle vissen witte stip gehad. Goed gevoederd en 24/24 uv lamp aan. Geen enkele vis verloren. En vooral rust sta er niet constant op te kijken of in de bak te roeren. Dat helpt enorm. Succes alvast.
 
Bovenaan