Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stinkend koraal

Ok ik heb de nieuwe waardes. Ik heb net een refractometer aangeschaft + testers voor magnesium. Helaas zijn wel wat waardes gewisseld. Misschien komt dit omdat ik gisteren zoveel water wissel gedaan heb? Ik heb iig nu volgende waardes:

celcius = 25
ph = 8
kh = 5 (heb inmiddels middel toegevoegd om dit te verhogen rond de 8)
no2 = 0
no3 = 100 (helaas weer terug bij af lijkt het wel:( )
nh3 = 0
po4 = 0,03
ca = 380 (deze had ik niet helemaal verwacht om eerlijk te zijn)
salinity = 1,022 (refractometer)
MG = 1050
 
Ik stop nu met toevoegen van red sea toevoegingen + filter heb ik uit mijn aquarium verwijderd.
Wervelbedfilter is nog wel aan momenteel
 
zou de hoge nitraat dan toch een rottend koraal kunnen zijn? Ik heb ooit wel een klein geel visje in mijn bak gedaan die tussen de rotsen ging zitten en deze heb ik zelf nooit meer terug gevonden. Kan dat eventueel een boosdoener zijn?
 
Ik heb trouwens net weer wat water + zout toegevoegd. Ik hoop voldoende. Zal vanavond en morgen gaan meten!
 
zou de hoge nitraat dan toch een rottend koraal kunnen zijn? Ik heb ooit wel een klein geel visje in mijn bak gedaan die tussen de rotsen ging zitten en deze heb ik zelf nooit meer terug gevonden. Kan dat eventueel een boosdoener zijn?
Lijkt me niet.
ik denk eerder dat je een slechte test hebt of toch iets verkeerd doet.. Laat het eens nameten bij iemand anders of bij je winkel..
 
Ik zal mijn best eens doen. Ook al is het wel apart dat 2 metingen allebei dan verkeerd zijn toch? Colombo is wel een meting tot 4ppm, maar toch! Ik ga het iig even uitzoeken
 
Anders als je water aanmaakt voor een wissel dit water eerst eens testen vòòr je het in de bak doet

Hoe zit het met het water dat je gebruikt osmoseapparaat defect misschien of verkeerd aangesloten die nitraat moet ergens vandaan komen
 
Goede tip! Heb ik toevallig eergisteren gedaan met 1 van de 20 liter waterwissels. Tenminste alleen de nitraat waarde heb ik getest. Hier kwam nagenoeg niets uit. Misschien 2-4ppm. Dit lijkt mij dus goed. aangezien ik ook heel even 50ppm gemeten heb, lijkt het mij geen verkeerde test set te zijn, aangezien dit wel aardig lijkt te kloppen. Echter kan ik altijd nog ergens anders de test uitvoeren om zeker te zijn. Verder nog ideeën toevallig?
 
Nitraat waarde van je nieuw aangemaakt water zou volgens mij nagenoeg of helemaal onmeetbaar moeten zijn. Al is 2 tot 4 niet zorgwekkend genoeg daarmee zou de 100 in je bak zeker moeten dalen. Ik heb even geen nieuwe ideeën
 
Kan. Ik heb deze toevallig 1 1/2 week geleden leeg gehaald. Zag wel wat rode alg hier zitten. Kan je hier iets in doen? Schoonmaken met een nieuw sponsje ofzo?
 
Kan. Ik heb deze toevallig 1 1/2 week geleden leeg gehaald. Zag wel wat rode alg hier zitten. Kan je hier iets in doen? Schoonmaken met een nieuw sponsje ofzo?
Als het een harde kalkalg is lekker laten zitten verder met een borsteltje of spons uit doen maar vooral de bodem in de overloop leeg halen daar kunnen resten voer blijven liggen
 
Top dan kan ik dat binnenkort met de volgende waterwissel doen. Koralen zien er trouwens niet echt beter uit hoor! Ik hoop dat KH en Calcium weer omhoog gaan en Nitraat weer omlaag met alle waterwissels. Doe mijn best iig
 
Het koraalbeeld veranderd niet binnen 1 dag.
Blijf voorlopig eens van je bak af. Stop ook met waterwissels. Het heeft tijd nodig om te stabiliseren. Tot rust te komen.
Jouw onrust vertaald zich in de aanblik van je aquarium.
 
Check! Doe ik dat!!!! Ik heb trouwens colombo zout. Iemand ervaring mee? Ik hoorde wisselende antwoorden!
 
Bovenaan