Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stille stromingspomp

henkie1

Senior Forumlid
Goedendag mensen.
Ik heb een vraag wat zijn nou echt stille pompen.
Ik heb nu een setje xf 350 pompen en die heb ik getest in de bak met kraan water .
Maar die maken opzich geen herrie maar omdat alle apparatuur in een andere ruimte staat hoor je een lichte zoem welke best irriteert.
Wie heeft er advies of kan mij helpen .
Groetjes henk.
 
Heb ze nu op continu staan en is net of dat er een hele sterke computer op volle toeren draait denk niet dat ik hier aan kan wennen haha.
 
Heb ze nu op continu staan en is net of dat er een hele sterke computer op volle toeren draait denk niet dat ik hier aan kan wennen haha.
ik herken het helemaal. als je ze op pulse zet is het nog erger. wij hebben ze ook gehad. Ik irriteer me niet snel, maar daar kon ik ook niet aan wennen
 
ik herken het helemaal. als je ze op pulse zet is het nog erger. wij hebben ze ook gehad. Ik irriteer me niet snel, maar daar kon ik ook niet aan wennen
Precies dat ja .
Bij een normale bak zouden die geluiden wel weg blenden in al het andere maar nu helaas niet vind de stroming wel heel top.
 
Precies dat ja .
Bij een normale bak zouden die geluiden wel weg blenden in al het andere maar nu helaas niet vind de stroming wel heel top.
Dat is/was precies ook ons probleem. De bak mag gerust wat geluid maken. Maar je hebt geluid en geluid. Beetje watergeluiden enzo.. geen probleem. en juist nu alles achter een deur zit is het stil.. behalve dat gezoem..vreselijk :D :D.
 
Hier 2x Tunze (6020, 6045) en 2x Jebao (SW4 en OW4)
Op zich weinig geluid, maar ik kan wel wat meer stroming gebruiken.

De gyres maken dus nogal wat geluid?

Ik ben aan het denken om de kleinste Tunze te vervangen door een 6045 of 6065...dus ik volg dit topic ff met interesse
 
Hier 2x Tunze (6020, 6045) en 2x Jebao (SW4 en OW4)
Op zich weinig geluid, maar ik kan wel wat meer stroming gebruiken.

De gyres maken dus nogal wat geluid?

Ik ben aan het denken om de kleinste Tunze te vervangen door een 6045 of 6065...dus ik volg dit topic ff met interesse
Ze maken opzich geen herrie het is puur dat de pompen het enige draaiende is in de bak .
Alle techniek staat in de kelder.
Dus het moet nog stiller .
 
Ik heb ook een set maxspect gyre 350, zeer tevreden over. Echter, het is wel zaak om de pompen heel precies en in de juiste volgorde in elkaar te zetten na schoonmaak of onderhoud. Dat luistert erg nauw. Op youtube kan je goede instructies vinden over hoe het precies moet.
Als ik ze begin te horen, weet ik dat het tijd is om ze te demonteren en schoon te maken, verder heb ik er geen geluid van op 70% alternating gyre mode.
 
ik denk dat dat niet het geluid is wat Henk bedoeld. het is het resoneren van de aandrijving/motor van de pomp tegen het glas.
 
Klopt precies als ik de pomp los pak en in mijn hand hou is het geluid haast weg .
Ik zou heel graag even bij je komen luisteren @Kolleke tis alleen jammer dat het 2 en half uur rijden voor mij is .
 
En kai wat jij bedoelt dat is ook wat ik ervaar met mijn tunze 6095 in mijn nano zodra die vies wordt hoor je um licht zoemen .
Ik ga van het weekend even testen met een tunze 6105 deze ooit 2e hands op het forum gekocht als backup en een kameraad wou die zograag hebben dus door verkocht maar ga er nu toch even mee testen .
 
En kai wat jij bedoelt dat is ook wat ik ervaar met mijn tunze 6095 in mijn nano zodra die vies wordt hoor je um licht zoemen .
Ik ga van het weekend even testen met een tunze 6105 deze ooit 2e hands op het forum gekocht als backup en een kameraad wou die zograag hebben dus door verkocht maar ga er nu toch even mee testen .
Ik heb ooit ook een oude maxspect gyre 150 overgenomen hier op het forum. Die resoneerde ook als hij tegen het glas zat. Na het vervangen van de "cage bushings" was dat verholpen.
 
Ik heb ooit ook een oude maxspect gyre 150 overgenomen hier op het forum. Die resoneerde ook als hij tegen het glas zat. Na het vervangen van de "cage bushings" was dat verholpen.
De 300 serie heeft andere lagers .
Als jij alles uit zet wat geluid maakt in de bak wat voor geluid maken jou gyres dan zou je dat willen testen voor mij .
 
De enige stand waar ik ze niet meer hoor is 10 % 40 maakt even veel geluid als 100 bij mij
 
De 300 serie heeft andere lagers .
Als jij alles uit zet wat geluid maakt in de bak wat voor geluid maken jou gyres dan zou je dat willen testen voor mij .
Dan moet ik mijn oor tegen het glas aanzetten. Dan hoor ik ze zoemen.
 
Bovenaan