Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

sterfte

Heb eens een vraag.
Ik had een rode dwergkeizer(centropyge loricus) gekocht die na 1 week stierf...
Dag daarna sterft mijn Gramma loreto en dag erna dterft mijn Henkie....
Waterwaarden zijn oke ...dwergkeizer kan ik niet vinden zit dus nog ergens onder de stenen.
Zou die dwergkeizer een ziekte gehad hebben ...ik voeder artemia...groenvoer..tubifex.
Graag reactie aub

JulianD

ZeewaterForum gebruiker
Als ik het verhaal zo hoor kan het inderdaad een ziekte zijn geweest.

Hoe zagen de vissen eruit? Bepoedert?

Dan kan het zijn dat het iets als brooklynella is

OP
OP
hans1960

hans1960

New member
wat kan ik ondernemen nu zit er nog 1 gele lipvis in 1 driebandanamoon 2 poetsgarnalen en 1dwergkeizer centropyge acanthops.
Ik zie geen bepoedering...

OP
OP
hans1960

hans1960

New member
ik dosseer tegen PO4 maar mijn vissen ademen niet snel en zien er volgens mij gezond uit.
wat bedoel je met phosfaat verwijderaar?

'doseren tegen PO4'. Een bruine vloeistof of een kleurloze/gelige? De ijzer of de lanthaan bindt zich aan de kieuwen van de vissen, met mogelijk uiteindelijk verstikking tot gevolg. Direct stoppen verder te doseren en actie ondernemen: goed beluchten, licht minderen en liefst flink verversen. Pas weer gebruiken als alles 'normaal' is, maar met lagere doses dan je nu gebruikt.

Sommige fosfaat ferwijderaars werken met een oxidatie proces. ( vroeger deden we dat met een ouderwetsepannenspons) bij oxidatie is zuurstof nodig. Dit wordt onttrokken aan het water wat zuurstof tekort op zou kunnen leveren.
Kortom snel ademende vissen die steeds zwakker worden en sterven.
Ik hoop dat je oorzaak vind.succes.

OP
OP
hans1960

hans1960

New member
Heb nu toch precies de indruk dat ik kleine witte stipjes zie op dr vissen...behalve op die gele lipvis...Morgen naar de winkel om product te halen

Heb nu toch precies de indruk dat ik kleine witte stipjes zie op dr vissen...behalve op die gele lipvis...Morgen naar de winkel om product te halen
De vraag is waarom de stip nu de kop opsteekt. Ik sluit niet uit dat dit komt doordat de vissen verzwakt zijn door foutief gebruik van de fosfaatverwijderaar. Ik zou meer moeten weten om je te kunnen adviseren. Nu is het puur gokken. https://www.zeewaterforum.info/foru...eten-om-een-vraag-goed-te-beantwoorden.23949/

Bovenaan