Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

stekjes

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Mogguh ,
Zie nu "stekjes" voorbij komen op het verkoopforum waarvan de lijm waarmee het stekje is geplakt volgens mij nog nat is , en je een vergrootglas moet hebben om te zien wat 't nu eigenlijk is.
Gelukkig worden er nog wel beste prijzen voor gerekend , dus dat blijft 't zelfde.

Patrick_NL

ZOAddict
Mogguh ,
Zie nu "stekjes" voorbij komen op het verkoopforum waarvan de lijm waarmee het stekje is geplakt volgens mij nog nat is , en je een vergrootglas moet hebben om te zien wat 't nu eigenlijk is.
Gelukkig worden er nog wel beste prijzen voor gerekend , dus dat blijft 't zelfde.
Groeit vanzelf!
Ik zit nog te wachten tot er halve button poliepen worden aangeboden of een oplossing van versnipperde ricordea "om snel en natuurlijk een mooi veldje te laten groeien"

Nico F.

Senior Forumlid
Het zijn de uiterste die je tegenkomt.
De echte ministekjes begin ik niet meer aan, het is al genoeg aangehaald, maar die slaan veel moeilijker aan het groeien.
Hobbyprijzen 🙄, 150 euro voor een bounce oor (ik heb maar vlug wat steentjes rond de mijne gelegd 😉) of een gouden calendrium ....., Ik heb 2 maanden geleden voor een bol van 20cm 35 euro gevraagd. En dan was ik nog blij dat ik ervan af was 😜.

Nico F.

Senior Forumlid

mobifix

Pas 45 jaar zoutig bezig
OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Mini's van minkukels....

zeefanaat

Senior Forumlid
De vraag die bij mij meteen op komt…hoe ga je dit als hobbyist veranderen?
Zelf probeer ik redelijke stukken te verkopen, voor naar mijn inziens redelijke prijzen. Kijk meestal op internet wat winkels vragen, en daar pak ik ongeveer de helft van.

Patrick_NL

ZOAddict
Zelf probeer ik redelijke stukken te verkopen, voor naar mijn inziens redelijke prijzen. Kijk meestal op internet wat winkels vragen, en daar pak ik ongeveer de helft van.
Dit zal niet meer aan te passen zijn.
Koralen worden duurder, ook in de winkel, door allerlei restricties.
Het koraal wat jij nu voor een leuke prijs verkoopt, kan opgekocht worden door een thuisknipper en drie dagen later gaan de stekken voor het dubbele weg..

Zolang er mensen blijven kopen (en in al die achterlijke benamingen trappen) zal de prijs hoog blijven..

OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Echt hé ...
Je ziet de hoop stront liggen en toch trap je er in....
Bijzonder merkwaardig....

Patrick_NL

ZOAddict
Echt hé ...
Je ziet de hoop stront liggen en toch trap je er in....
Bijzonder merkwaardig....
Hoe bedoel je deze opmerking?
Het lijkt erop alsof je iemand persoonlijk bedoelt? Niet dat ik me aangesproken voel.. 😉

mobifix

Pas 45 jaar zoutig bezig

Erbe2307

René van der Bel

Sterker nog, ik begin zelfs te merken dat als je weinig vraagt voor een hippe kleur, mensen het links laten liggen en liever (te) veel geld uitgeven.

Van t voorjaar had ik een mooie button in overvloed, 12 stekken van ~15 poliepen. Aangeboden voor omgerekend ongeveer €1,- per poliep. Iemand anders hier nog geen 20 km vandaan bood ze aan voor €5 per poliep, die was ze eerder kwijt als ik.

Sterker nog, ik heb uiteindelijk 5 stekken naar Sander (AquaaSan) gebracht... Schiet mij maar lek.

Laatst bewerkt:
OP
dekopstuk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Sterker nog, ik begin zelfs te merken dat als je weinig vraagt voor een hippe kleur, mensen het links laten liggen en liever (te) veel geld uitgeven.

Van t voorjaar had ik een mooie button in overvloed, 12 stekken van ~15 poliepen. Aangeboden voor omgerekend ongeveer €1,- per poliep. Iemand anders hier nog geen 20 km vandaan bood ze aan voor €5 per poliep, die was ze eerder kwijt als ik.

Sterker nog, ik heb uiteindelijk 5 stekken naar Sander gebracht... Schiet mij maar lek.
Inderdaad , ik had met peter (pedro) toch een paar prachtige stekken bij je...

MarjanH

it's a way of life...
Ik probeer de prijzen altijd in verhouding aan te passen d.w.z. wat heb ik ervoor betaald, hoe is het in groei vergaan, wat heb ik er voor / er aan gedaan qua kosten en onderhoud etc etc en een andere keer geef ik van alles gratis weg of geef ik iets extra's mee bij een aankoop.

Qua verkoop blijkt er ook weleens geen animo voor te zijn en/of zit ik mogelijk te hoog in prijs (zoals nu met een aantal zoanthus stukjes blijkbaar), terwijl het een andere keer binnen enkele minuten al is verkocht en er veel geïnteresseerden teleurgesteld moeten worden.

Bovenaan