Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Start van een nieuwe hobby

Lauwie

New member
Hallo Allemaal,

Ik ben Lauwie, 37 jaar, moeder van 4 kids en ingenieur van beroep. De kinderen beginnen al wat groter te worden dus begin weer tijd te krijgen om iets voor mezelf te hobbieen.

ik heb vroeger als kind altijd een aquarium met goudvissen gehad terwijl mijn oudere zus een tropisch aquarium had. Ben altijd gefacineeerd geweest van aquaria. En wil nu graag voor het echte werk gaan.

Een tijdje geleden ben ik begonnen met mezelf inlezen over rif aquaria. Zou graag zelf eentje beginnen met vissen en koraal. Ik heb m’n oog laten vallen op de Red Sea Reefer 350 deluxe. Wat ik verder allemaal qua techniek wil en qua vissen weet ik nog niet. Daar over hoop ik meer op dit forum te leren.

Eerst willen we onze woonkamer nog verbouwen dus ik heb tot volgend jaar zomer nog de tijd om veel te leren over zee aquaria voordat ik zelf aan de slag ga.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Lauwie

Jan de bal

Senior Forumlid
Welkom op het mooi forum.
Leuk dat je wilt beginnen aan een zeeaquarium .
De reefer 350 is ook een hele mooie maat bak waar je plezier aan zult beleven .
Je begint al goed door je goed in te lezen.
Verder kun je veel info vinden op het forum, en waar je niet verder kan kun je vragen stellen op het forum.
Mvg

Leuk! succes met lezen en voorbereiden.

Ik heb sinds juni ook een Reefer 350.

retgals

ZeewaterForum lid
Welkom! Inlezen is zeker goed. Lees ook het boekje van Tanne, dit haalde mij over de streep.

OP
L

Lauwie

New member
Ik krijg deze week de boekjes voor mijn verjaardag! Dus dat gaat helemaal goedkomen. Heb wel al een redelijk beeld van wat er allemaal bij komt kijken en wat ik nodig heb. Maar er is zo veel te koop. Gelukkig ben ik hier op het forum al veel tegen gekomen wat mensen gebruiken.

Tanne

Tanne
Welkom en gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe is de stand van zaken nu met je toekomstige bak?

OP
L

Lauwie

New member
Dankjewel! Ben nu druk bezig met het lezen van je boeken. En het plannen van onze verbouwing. Verwacht tegen volgend jaar september echt te kunnen beginnen. Dus nog even geduld.

Bovenaan