Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Staartvin word snel kleiner , ook lichte plekjes op huid slijmhuid.

Mark Zoetermeer

ZeewaterForum lid
Screenshot_20210822-164223_Gallery.jpgvis zit er sinds dinsdag in .
En eet wel , maar moet best moeite doen ivm stroming.
Leverancier heb ik foto laten zien en hij zegt dat ik moet observeren
 
Een zoetwaterdip gewoon met kraanwater.
Kraan even laten lopen, emmer vullen met water op dezelfde temperatuur als je aquarium, eventueel bekertje aquarium water erin om pH te bufferen, en dan je anemoonvis 5 minuten er in, en eventueel terug in beweging duwen als hij op de bodem gaat liggen.

En eigenlijk daarna apart houden. Desnoods een wenbakje, dat scheelt al een hoop stress met uitvangen een volgende keer.
 
Heb ook hetzelfde gehad, een zoetwaterbad gedaan. Het leek eerst niets te doen, maar op gegeven moment is de vis toch hersteld.
Succes ermee!
 
Nee hoor, beter kraanwater. De pH van kraanwater is dichter bij je aquarium water.
En dan kan je vrij simpel met de mengkraan de juiste temperatuur krijgen, osmose moet je waarschijnlijk gaan opwarmen
 
Volgens mij heeft osmose een pH van 7.

Maar daarom het bekertje aquarium water bij je badwater, dit is goed gebufferd, en daardoor neemt je badwater ook die pH aan. (Bron Tanne Hoffs boek)
 
Shit bekertje vergeten, maar het is gebeurd .
Mij osmosewater geeft 9,3 aan
Ik test met ph meter
Ik ga nu test set kijken.

Ja twee vissen in verschillende zaken.
Hij zwemt nu weer goed
 
Volgens mij heeft osmose een pH van 7.

Maar daarom het bekertje aquarium water bij je badwater, dit is goed gebufferd, en daardoor neemt je badwater ook die pH aan. (Bron Tanne Hoffs boek)
Dat moest ik toch even opzoeken op google 😅
Nou dan gaat het goed 👍 ik hoop dat het goed komt ! Dank jullie wel voor het snelle advies 👌
 

Bijlagen

  • 20210822_220432.jpg
    20210822_220432.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 18
Haal hem alsjeblieft uit je display tank want je ziet nog de parasieten erop. Zet hem in quarantaine als je kan, pak een bakje zo groot mogelijk, kan plastic zijn. Zie het boekje van tanne, een quarantaine bak kan erg eenvoudig zijn. Een besmette vis terug bij de andere zetten zou ik niet aandurfen.
 
It is important to always transfer the fish into a new/sterile quarantine tank (QT) post bath.Returning the fish to the same tank you took him out of will just result in reinfection. It is also impossible to determine if just one formalin bath will result in 100% eradication of the pathogen you are trying to eliminate.
Bron: https://www.reef2reef.com/threads/formalin.290925/

Als u een bakje hebt zou het verstandig om hem daar in te stoppen en nog een paar keer in de loop van tijd een bad te geven. Ook moet je waterwissels doen op zo een klein bakje, je kan gewoon de helft van je water uit je display halen.
 
Bovenaan