Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SPS probleem

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Was je jodium in de laatste Triton test wel hoger dan 0 of weer 0?
Hoe lang voed je al jodium toe en gebruik je actief kool?
Heb geen Triton test meer gedaan daarna dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Actief kool heb ik een tijdje gebruikt maar dat hielp ook niks.

joen

ZeewaterForum gebruiker
Heb geen Triton test meer gedaan daarna dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Actief kool heb ik een tijdje gebruikt maar dat hielp ook niks.
Ik heb niet alle pagina`s doorgelezen, dus misschien vraag ik nu dingen dubbel.
Maar welke SPS koralen probeer je te houden en heb je toevallig ook leders in je bak?

Zelf heb ik toen ik begon ook een hele tijd verschillende problemen gehad, dus ik snap hoe frustrerend dat kan zijn.

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb niet alle pagina`s doorgelezen, dus misschien vraag ik nu dingen dubbel.
Maar welke SPS koralen probeer je te houden en heb je toevallig ook leders in je bak?

Zelf heb ik toen ik begon ook een hele tijd verschillende problemen gehad, dus ik snap hoe frustrerend dat kan zijn.
Ik heb 2 leders en wat buttons staan, bijna nog niks dus .. kwa sps koraal kan ik eigenlijks helemaal niks houden. Ik heb nu een paarse stylo in Mn bak staan vanaf juli die heeel langzaam aftakeld, dan weer een beetje hersteld en ga zo maar door ...
frustrerend is het zeker na zo’n bijna “hopeloze” strijdt Haha

Miss nog even alles op een rijtje wat ik allemaal geprobeerd heb,

4x39watt t5 ati toegevoegd bij de led verlichting. Heb ook geprobeerd alleen op t5 te draaien maakt ook geen verschil..

Witte kit verwijdert.

Fosfaat en nitraat wat hoger gehouden, geen resultaat..

Nieuwe stromingspomp ( wavemaker) aangeschaft, geen resultaat...

Triton test gedaan waaruit bleek dat alles op jodium na ok was. Daarna geprobeerd of het verschil zou maken door jodium toe te voegen maar ook zonder resultaat..
Heb je na het kit verhaal nog een paar flinke waterwissels gedaan?

Fijn dat de test iig goed was, zijn de zware metalen iig uitgesloten.

Jodium kan mi niet de boosdoener zijn in dit verhaal, zeker niet als je nu ook toevoegd

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Ik hen
Heb je na het kit verhaal nog een paar flinke waterwissels gedaan?

Fijn dat de test iig goed was, zijn de zware metalen iig uitgesloten.

Jodium kan mi niet de boosdoener zijn in dit verhaal, zeker niet als je nu ook toevoegd
Ik heb 1 flinke waterwissel gedaan van zo’n 60 %. Verder draai ik drs dus probeer zo weinig mogelijk waterwissels te doen

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Aangezien alles dus goed is zit ik toch echt te denken aan Een bacterie of iets degelijks. Parasieten heb ik ook niet kunnen ontdekken

Zoals eerder gezegd een icp test niet alle stoffen. Ik zou toch echt veel meer water gaan wisselen.
Dat je dsr gebruikt betekend niet dat je bij problemen geen waterwissel moet doen!

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Zoals eerder gezegd een icp test niet alle stoffen. Ik zou toch echt veel meer water gaan wisselen.
Dat je dsr gebruikt betekend niet dat je bij problemen geen waterwissel moet doen!
Je denkt niet dat het een bacterie kan zijn? Want ik heb eigenlijks alles al geprobeerd en de kit is er al een aantal maanden uit

joen

ZeewaterForum gebruiker
Ik zou ook nog een paar flinke waterwissels doen en over kool blijven filteren.
Als de kit schadelijke stoffen heeft afgegeven aan het water, dan moeten deze er toch op de een of andere manier uit.

Je denkt niet dat het een bacterie kan zijn? Want ik heb eigenlijks alles al geprobeerd en de kit is er al een aantal maanden uit
Ik denk het persoonlijk niet.

Ik was aan het proberen een paar stoffen te vinden die in die kit zaten maar dat kan ik zo snel noet vinden.

Maar stel het was stof x die nu zorgt voor problemen
Als je 1x een ww van 60% doet hou je alsnog 40 % over en dit van een stof die je dr helemaal nooit in wil hebben.
Ik blijf er dus bij om meerdere grote waterwissels te doen.

Zoals eerder gezegt aan je verlichting, stroming, meetbare stoffen ed ligt het niet

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Ik denk het persoonlijk niet.

Ik was aan het proberen een paar stoffen te vinden die in die kit zaten maar dat kan ik zo snel noet vinden.

Maar stel het was stof x die nu zorgt voor problemen
Als je 1x een ww van 60% doet hou je alsnog 40 % over en dit van een stof die je dr helemaal nooit in wil hebben.
Ik blijf er dus bij om meerdere grote waterwissels te doen.

Zoals eerder gezegt aan je verlichting, stroming, meetbare stoffen ed ligt het niet
Duidelijk, ik ga meerdere keren verversen en kijken wat het doet.

ozon

Senior Forumlid
Qua verversen van het water voor het verwijderen van ongewenste stoffen;

Als je (gif) stoffen met een waterwissel wilt verwijderen en je steeds een deel waterwissel doet, moet je circa 400% verversen voordat 98% van de stoffen uit het systeem zijn verwijderd.

Heb je geen mede hobbyist in de omgeving, die je bak en je handelingen eens wilt bekijken?

Als je zover denkt te zijn dat je weer sps kraaltjes kan proberen;
ik heb dan eventueel wel wat stekjes voor je @ no cost

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Qua verversen van het water voor het verwijderen van ongewenste stoffen;

Als je (gif) stoffen met een waterwissel wilt verwijderen en je steeds een deel waterwissel doet, moet je circa 400% verversen voordat 98% van de stoffen uit het systeem zijn verwijderd.

Heb je geen mede hobbyist in de omgeving, die je bak en je handelingen eens wilt bekijken?

Als je zover denkt te zijn dat je weer sps kraaltjes kan proberen;
ik heb dan eventueel wel wat stekjes voor je @ no cost
Bedankt voor het aanbod ! 😀
Ik heb van t weekend de complete bak leeggehaald omdat er nog kit op de overloop zat. Dus de bak is nu zeker weten vrij van de kit. Heb een waterwissel gedaan van 75 % en kool geplaatst. Als het goed is moet kool iniedergeval een groot deel van de overgebleven gifstoffen opnemen. Ik Ben benieuwd of sps het straks eindelijk wel gaat doen. Heb nog 1 paarse stylo in de bak staan en hopelijk ga ik herstel en groei zien. Ik laat het weten..

LALA

Senior Forumlid
Heeft iemand ook een verklaring voor het slijmen van Mn acro? Zitten bijna altijd witte draden slijm aan de toppen.
Witte draden slijm! Dat zijn vechtdraden, en dat zegt me dat het koraal iets irriteert! Ik zie hetzelfde hier aan enkele acro's vlak na waterwissels of tijdens het gebruik van reefacuascaping lijm, maar dat gaat er weer snel af. Zo'n gedraag SPS permanent hoort idd helemaal niet!

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Witte draden slijm! Dat zijn vechtdraden, en dat zegt me dat het koraal iets irriteert! Ik zie hetzelfde hier aan enkele acro's vlak na waterwissels of tijdens het gebruik van reefacuascaping lijm, maar dat gaat er weer snel af. Zo'n gedraag SPS permanent hoort idd helemaal niet!
Dus dat zou betekenen dat er iets in het water zit/zat wat het koraal irriteer zoals gifstoffen van de kit. Dan is het probleem straks hopelijk verdwenen :)

OP
OP
lars

lars

ZeewaterForum gebruiker
Tijdje verder alweer, meerdere wissels gedaan en heb nog steeds actief kool in de bak en nog gaat sps koraal niet lekker. Kan het zijn dat de gifstoffen in het steen zitten? Ik wordt er behoorlijk moe van zo nog even en de hamer gaat erin.

Bovenaan