Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Snorkelvakantie, maar waar ?

LouBas

Senior Forumlid
Hallo mensen,

Ik wil dit jaar met mij vrouw op vakantie om veel te kunnen snorkelen en misschien ook wel te duiken (maar snorkelen gaat voor omdat ik gok dat mijn vrouw niet (veel) wil duiken)). Nou hebben we eerst voor Egypte gekeken, maar omdat we eind juli begin augustus willen gaan is de temperatuur daar niet echt lekker (beetje warm ;)). Zeker omdat we ook wel wat van de cultuur van het desbetreffende land willen zien.

Nu vragen we ons af waar je echt mooi kan snorkelen, misschien zelfs wel zonder eerst elke dag met een boot ergans naar toe te moeten varen, ook al zullen we natuurlijk wel graag naar de meest mooie onderwaterplekken van het betreffende land gaan.

We zaten zelf te denken aan landen als:
  • Mexico
  • Bonaire
  • Curacoa
  • Cuba
  • Malta
  • enz.....
Vorig jaar zijn we in Azië geweest (Thailand) en dat was echt super, maar nu willen we ergens anders heen.

Alle tips zijn welkom. Ook over accomodaties in die landen.

Alvast bedankt, gr Bastiaan
 
Kom maar langs! weet hier prachtige snorkellocaties en natuurlijk ook genoeg over de cultuur :D
 
en daarna kom je maar hier langs ik kan je goed weg wijs maken in eilat ;)
 
hehe, ok dat gaat dus gewoon een wereldreis worden:)
 
aboe/ carlos zei:
en daarna kom je maar hier langs ik kan je goed weg wijs maken in eilat ;)
Hoe zit het met de veiligheid op dit moment in jouw buurt Carlos?
 
Jazeker zei:
Hoe zit het met de veiligheid op dit moment in jouw buurt Carlos?
goed veel politie en leger voel me heel veilig:p
mijn scherf vestje hang klaar en mijn m16 staat gebruiks klaar ;)

nee is oke .
het is nu rustig en in eilat daar is het een soort nederlandse bank daar kom geen terorist in . voor toeristen is het veilig.
hier in de (west bank )is het anders .
ik ga dinsdag naar eilat voor 5 dagen even er uit van het harden werken ;) :eek:
 
LouBas zei:
Hallo mensen,

Ik wil dit jaar met mij vrouw op vakantie om veel te kunnen snorkelen en misschien ook wel te duiken (maar snorkelen gaat voor omdat ik gok dat mijn vrouw niet (veel) wil duiken)). Nou hebben we eerst voor Egypte gekeken, maar omdat we eind juli begin augustus willen gaan is de temperatuur daar niet echt lekker (beetje warm ;)). Zeker omdat we ook wel wat van de cultuur van het desbetreffende land willen zien.

Nu vragen we ons af waar je echt mooi kan snorkelen, misschien zelfs wel zonder eerst elke dag met een boot ergans naar toe te moeten varen, ook al zullen we natuurlijk wel graag naar de meest mooie onderwaterplekken van het betreffende land gaan.

We zaten zelf te denken aan landen als:
  • Mexico
  • Bonaire
  • Curacoa
  • Cuba
  • Malta
  • enz.....
Vorig jaar zijn we in Azië geweest (Thailand) en dat was echt super, maar nu willen we ergens anders heen.

Alle tips zijn welkom. Ook over accomodaties in die landen.

Alvast bedankt, gr Bastiaan
Egyte is misschien best warm in die tijd maar aan zee heb je altijd wind en in steden als Cairo is het meestal een graad of 5 tot 10 koeler,daar is toch voornamenlijk de cultuur te vinden.
Ikzelf ga ook in augustus.

Gr.
Stefan
 
Ik heb prachtige snorkel-ervaringen op een van die kleine eilandjes (niet de grote toeristen-oorden)voor de Thiase kust. Bij iedere havenplaats zijn er vertrekplaatsen. Je kan per eilandje fotoboeken in zien en soms is er maar accomodatie voor zo'n 6 paren (meestal strandcabines). Ik ben daar erg gelukkig geweest. Je kan er niet af maar je kan een week snorkelen en daarna en week cultuur opdoen op het vaste land van Thailand.
Ik heb ook bij Tanzania en Zanzibar gesnorkeld, maar daar was het koraal grotendeels verwoest.

mvg,
Ruud
 
Bali, en als je mooi wil snorkelen ga je naar het onbewoonde eilandje noordwestelijk: Pulau Menjangan. Schitterend! Om te duiken trouwens ook beslist een toplocatie!
En uit ervaring kan ik vertellen dat Bali heel anders is dan Thailand.
 
Ja daar had ik ook wel aan gedacht. Maar ik wil dan als ik daar ben ook wel eens de woestijn in trekken om daar het nodige te zien, en daar is het dan wel echt warm. Dan is 45 graden nog helemaal niks. Dat was een beetje mijn probleem. Of valt dat wel mee?

gr Bastiaan

sbrouwer zei:
Egyte is misschien best warm in die tijd maar aan zee heb je altijd wind en in steden als Cairo is het meestal een graad of 5 tot 10 koeler,daar is toch voornamenlijk de cultuur te vinden.
Ikzelf ga ook in augustus.

Gr.
Stefan
 
Hoi Ruud,

Ik ben ook afgelopen jaar op een wel iets meer toeristisch eiland geweest voor 2 dagen. Dat zat toen in onze rondreis die we deden door Thailand. Maar hoe heb jij zulke locaties als je beschrijft dan geboekt. En dan ook weer dat weekje er achteraan op het vaste land bijv. Is dat van te voren allemaal besproken of ga je gewoon en zie je wel waar je uitkomt. Dat is niet echt onze manier :eek:. Weet dan nooit of het wel goed komt

gr Bastiaan.

PS. Als je wat van zulke accomodaties kunt noemen (misschien per PB of hier, als ze maar niet meteen volgeboekt worden door andere forumleden:p ) dan is dat wel handig. Kan ik daar eens naar gaan zoeken. Alvast bedankt.

PPS. Wat betekend eigenlijk knsm in jouw naam?
knsm_eiland zei:
Ik heb prachtige snorkel-ervaringen op een van die kleine eilandjes (niet de grote toeristen-oorden)voor de Thiase kust. Bij iedere havenplaats zijn er vertrekplaatsen. Je kan per eilandje fotoboeken in zien en soms is er maar accomodatie voor zo'n 6 paren (meestal strandcabines). Ik ben daar erg gelukkig geweest. Je kan er niet af maar je kan een week snorkelen en daarna en week cultuur opdoen op het vaste land van Thailand.
Ik heb ook bij Tanzania en Zanzibar gesnorkeld, maar daar was het koraal grotendeels verwoest.

mvg,
Ruud
 
OK bedankt Tanne, ga ik ook eens even voor Bali kijken.

Maar zijn er in het Caribische gebied dan minder mooie/goeie snorkellocaties?

gr Bastiaan

Tanne zei:
Bali, en als je mooi wil snorkelen ga je naar het onbewoonde eilandje noordwestelijk: Pulau Menjangan. Schitterend! Om te duiken trouwens ook beslist een toplocatie!
En uit ervaring kan ik vertellen dat Bali heel anders is dan Thailand.
 
Caribisch gebied ben ik nog nooit geweest. Zelf boek ik als ik op vakantie ga altijd maar 1 ding: het vliegticket, de rest regel ik zelf ter plekke: veel leuker, je ziet meer en veel goedkoper.

Het plaatsje Lovina (dichtbij Singaraja) in het noorden van Bali is een uitstekende uitvalsbasis. De meeste touroperators stallen hun toeristen in Kuta(of Tuban/Seminyak, dit zijn wijken van Kuta) of in Sanur. Best leuke plaatsjes, maar ze halen het niet bij Lovina. Groot genoeg om alle faciliteiten (duikscholen, reisbureautjes, goede restaurants, geldautomaat, paar kroegjes) te hebben, maar verder klein en nog redelijk 'echt' Balinees. De omgeving is ook schitterend.
 
ik heb goeie ervaringen met spanje de les medes eilanden

dit is een natuur reservaat onderwater op 1300km rijden van utrecht gelegen nabij estratiet

echt de moeite waard er worden diverse snorkel tochten georganiseert en tevens kun je er ook mooi duiken hoor
het is niet zomaar spanje maar echt geheel beschemt met hele mooie plekjes

gr martin
 
LouBas zei:
Ja daar had ik ook wel aan gedacht. Maar ik wil dan als ik daar ben ook wel eens de woestijn in trekken om daar het nodige te zien, en daar is het dan wel echt warm. Dan is 45 graden nog helemaal niks. Dat was een beetje mijn probleem. Of valt dat wel mee?

gr Bastiaan
Zeer vaak gaan de excursies al vroeg weg dus kom je al op de plekken aan als het nog niet op het heetst van de dag is,dus warm ja waarschijnlijk wel ,maar je hebt vakantie en gewoon don wat de plaatselijke bevolking ook doet(jezelf niet te druk maken tempo aanpassen)en natuurlijk veel drinken.

Gr.
Stefan
 
Na al die tropische duiklocaties op te sommen vind ik dat ook eens mag gezegd worden hoe mooi de minder tropische zijn !
In Zeeland namelijk is dan wel de bloei bezig maar het wemelt er van het leven !

Afgelopen zaterdag ben ik het Grevelingemeer gaan duiken en ik heb daar een uur de onderwaterwereld ah bewonderen geweest !

En ondanks dat het Zeeland was heb ik serieus zitten zweten in mijn 7mm pak waar de zon mooi op stond te schijnen dus tropisch voelde het wel aan !
 
Tja, daar kun je best gelijk in hebben. Maar de vakantie van de zomer zal toch iets verder gaan dan Zeeland ;). Zeker omdat we vooral willen kunnen snorkelen.

gr Bastiaan
GERTSEA zei:
Na al die tropische duiklocaties op te sommen vind ik dat ook eens mag gezegd worden hoe mooi de minder tropische zijn !
In Zeeland namelijk is dan wel de bloei bezig maar het wemelt er van het leven !

Afgelopen zaterdag ben ik het Grevelingemeer gaan duiken en ik heb daar een uur de onderwaterwereld ah bewonderen geweest !

En ondanks dat het Zeeland was heb ik serieus zitten zweten in mijn 7mm pak waar de zon mooi op stond te schijnen dus tropisch voelde het wel aan !
 
LouBas zei:
Hoi Ruud,

Ik ben ook afgelopen jaar op een wel iets meer toeristisch eiland geweest voor 2 dagen. Dat zat toen in onze rondreis die we deden door Thailand. Maar hoe heb jij zulke locaties als je beschrijft dan geboekt. En dan ook weer dat weekje er achteraan op het vaste land bijv. Is dat van te voren allemaal besproken of ga je gewoon en zie je wel waar je uitkomt. Dat is niet echt onze manier :eek:. Weet dan nooit of het wel goed komt

Ik vrees dat ik altijd het laatste doe, hou wel van onverwacht (en is nooit tegengevallen) we zijn gewoon naar een van de grotere havens gereisd en dan kom je op zo'n steiger en daar bieden zo'n 20 eilandeigenaren een verblijf op hun eiland aan met een fotoboek en prijzen. Ze kunnen zich niet permitteren je te belazeren want er veel concurrentie. En neen, ik heb geen namen meer, was een jaar of negen geleden. Sorry:(

gr Bastiaan.

PS. Als je wat van zulke accomodaties kunt noemen (misschien per PB of hier, als ze maar niet meteen volgeboekt worden door andere forumleden:p ) dan is dat wel handig. Kan ik daar eens naar gaan zoeken. Alvast bedankt.

PPS. Wat betekend eigenlijk knsm in jouw naam?

Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij. Die hadden een eigen eiland in de Amsterdamse haven waar nu woningbouw is neergezet en ik woon daar.
Op mijn site : www.arttext.com vind je honderden foto's en een beschijving van het ontstaan, de geschiedenis en lokatie van het KNSMeiland
mvg,
Ruud
 
Hoi MDJ,

We gaan waarschijnlijk inderdaad naar Curacao toe. Ik heb ff een paar vraagjes voor je. Als je die wil beantwoorden, super :goed:.

  • Hoe is het vervoer op Curacao, kan je makkelijk een auto (of zoiets huren om zelf eens rond te rijden)?
  • Wat zijn de gemiddelde kosten van een maaltijd? We willen geen all-inclusief(of fullpension) nemen want dan ben je zo gebonden aan die tijden. Misschien alleen logies en ontbijt.
  • Op welke plekken kan je het best snorkelen? Noord, zuid, enz....?
  • Zijn er ook tripjes te boeken naar bijv Bonaire om daar te snorkelen/duiken, het schijnt daar super te zijn.
Alvast bedankt en misschien wel tot ziens :D

gr Bastiaan

MDJ zei:
Kom maar langs! weet hier prachtige snorkellocaties en natuurlijk ook genoeg over de cultuur :D
 
Ben reeds 4 keer op curacao geweest en een keer op bonaire.

Snorkelen is op beide elanden mogelijk. Duiken geniet de voorkeur. De onderwaterwereld op Bonair is stukken mooier(je kan overal het water inlopen en er begint een rif), maar het eiland zelf is erg klein. Voor iets te zien en vertier kun je beter op curacao zijn. Bonaire is wel 20% duurder als Curacao. (alles wordt aangevoerd via Curacao).

Snorkelen op Curacoa; Port Marie en Tug boat(caracasbaai). Casabau(Bonbinibeach) gaat ook nog wel. Je moet wel een auto huren. Bij voorkeur via internet of je hotel. Op de luchthaven vragen ze het dubbele.

Kosten van eten is net wat je wil. Een pizza bij de boogjes in Willemstad kost ongeveer $10,00. Vlees is wat duurder en vis weer wat goedkoper. Ongeveer Nederlandse prijzen plus 10%.

Tip: Doe je duikcursus voor een gedeelte in Nederland (zwembadduiken en theorie) dan doe je de open water duiken lekker in warm water (padi open water)
Duikschool ocean encounters (sea-aquarium). Ligt bij leuk hotel (lions dive) met de mooiste beach bar van het eiland (hemmingways) net buiten Willemstad.

Tripje naar Bonaire kan, maar is wat prijzig. (binnenlandse vlucht,) Wil je meer weten bel even 0653673818
 
Bovenaan