Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Slakje of ongedierte of spons?

Johny reeffreak

ZeewaterForum lid
Hallo iedereen,
Ik zie sinds vandaag dit in mijn bak. Ik weet niet wat dit is maar het is best zacht en het beweegt erg snel. 5 minuten geleden de foto gemaakt en nu is het nergens meer te bevinden. Weet iemand wat dit is? Ik dacht zelf aan spons maar weet het niet zeker....D4D2DBFB-16D8-4950-8F4D-0FDA2D4EE2C5.jpeg259F904C-58B8-47D2-BD8C-AFA4718CD161.jpeg
 
Ik kan het niet zo goed zien maar is dat niet een Stomatella?
Het zeker geen spons die zich zo snel kan verplaatsen.
 
Het lijkt idd heel erg op een stomatella, heel erg bedankt!! Ik heb gelezen dat deze goed zijn voor je aquarium, klopt dit? Ook vraag ik me af hoe hij erin is gekomen, heb eigenlijk 3 weken niks toegevoegd behalve een krabbetje en 2 slakjes. Zou die zo lang verstopt hebben gezeten?
 
Het lijkt idd heel erg op een stomatella, heel erg bedankt!! Ik heb gelezen dat deze goed zijn voor je aquarium, klopt dit? Ook vraag ik me af hoe hij erin is gekomen, heb eigenlijk 3 weken niks toegevoegd behalve een krabbetje en 2 slakjes. Zou die zo lang verstopt hebben gezeten?
Het kan zijn dat hij meegekomen is met een koraaltje, of als eitje bij een waterwissel met zeewater legio mogelijkheden
 
Het kan zijn dat hij meegekomen is met een koraaltje, of als eitje bij een waterwissel met zeewater legio mogelijkheden
Ja ik denk dat dat het kan zijn. Ik zat ook even te twijfelen of mijn slakjes niet gewoon babys hadden omdat eentje best wel is wit spul vrij laat. Maar dan zou die niet zo snel zijn geweest en zouden er wel meer zijn denk ik....
 
Ja ik denk dat dat het kan zijn. Ik zat ook even te twijfelen of mijn slakjes niet gewoon babys hadden omdat eentje best wel is wit spul vrij laat. Maar dan zou die niet zo snel zijn geweest en zouden er wel meer zijn denk ik....
Dat is inderdaad hoe ze zich voortplanten maar turboslakken kunnen geen stomatella slakken voortbrengen 😀
 
Dat is inderdaad hoe ze zich voortplanten maar turboslakken kunnen geen stomatella slakken voortbrengen 😀
Ja dat snap ik😂😂 ik was meer aan het twijfelen of het misschien een turbo slak was ipv een stomatella maar het is toch wel echt een stomatella. Toch wel blij ermee, heb gelezen dat het geen plaag word en dat ze goede opruimers zijn😊😊
 
Bovenaan