Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sjaako's Reefer 425XL avontuur

JonasDC

Junior Lid
Ziet er goed uit! Welke pompjes heb je nu voor de stroming? Zie precies alleen 2 kleintjes op de overloop? Ik zou er persoonlijk ook geen steen meer bijplaatsen. Zet een paar mooie formosa's die tot boven kunnen groeien in de plaats :)

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb 2x de Jecod SOW-8.
Ze zijn inderdaad niet groot maar leveren 8500L per stuk.
Samen met mijn oversized opvoert, deze doet ook nog eens 8.000L.
Ik twijfel om er nog ooit een powerfilter bij te plaatsen, ik vind ze niet echt mooi maar wel zeer effectief

Laatst bewerkt:

JonasDC

Junior Lid
Een powerfilter kan je er eens tijdelijk inhangen als je je rif eens afblaast, maar ik zou dat ook niet constant in mijn display moeten hebben hoor :p

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
IMG_20200213_153301_compress8.jpg
Voedertijd met Masstick.
Ik kan het iedereen aanraden, zelfs de meest moeilijke eters kunnen het niet weerstaan.
Ik heb het gemengd met copepods voor extra voedingswaarde.

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb onderstaande lijstje aan vissen:
Wat is nu een normale bezetting voor een reefer 425xl?
Dan weet ik dat ik alleen nog op zoek hoef naar specials.

De 4e op de lijst gaat nog eens een nieuw groter huisje krijgen.

1x Valencienna Sexgruttata
2x ocellaris
1x Nemateleotris magnifica
1x Paracanthurus hepatus
1x Macropharyngodon Ornatus
5x Pseudanthias squamipinnis
2x kappersgarnaal

erichuyn

ZeewaterForum lid
Denk dat je hier heel veel verschillende meningen gaat krijgen...
Zit zelf in 't kamp als je de waterwaarden goed kan houden, je voert vaak om voedsel agressie tegen te gaan en de te grote exemplaren worden tzt weer gewisseld tegen kleinere of andere dan past er nog wel wat bij.
Zoveel ruimte als ze in de oceaan gebruiken kun je ze toch bijna niet bieden.
Wel kun je de zwemmers de illusie bieden dmv genoeg flow?!

Ik vond deze filmpjes van Mr saltwatertank wel interessant.
Het leken mij vrij veel vissen voor een 120 gallon(ca454liter) maar je zou 't als richtlijn kunnen gebruiken?

Vanaf 02:40 begint die erover. Deel 1 & 2 zijn ook interessant trouwens.

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Denk dat je hier heel veel verschillende meningen gaat krijgen...
Zit zelf in 't kamp als je de waterwaarden goed kan houden, je voert vaak om voedsel agressie tegen te gaan en de te grote exemplaren worden tzt weer gewisseld tegen kleinere of andere dan past er nog wel wat bij.
Zoveel ruimte als ze in de oceaan gebruiken kun je ze toch bijna niet bieden.
Wel kun je de zwemmers de illusie bieden dmv genoeg flow?!

Ik vond deze filmpjes van Mr saltwatertank wel interessant.
Het leken mij vrij veel vissen voor een 120 gallon(ca454liter) maar je zou 't als richtlijn kunnen gebruiken?

Vanaf 02:40 begint die erover. Deel 1 & 2 zijn ook interessant trouwens.
Bedankt, ik ga hem bekijken.
Ik vind die paarse Pinkspot goby erg gaaf, hoewel ik twijfel er nog eens een te nemen gezien mijn Valencienna ook niet goed houdbaar blijkt te zijn.
Ik zit veel op Amerikaanse forums, daar zie je combinaties waarvoor je hier wordt afgeschoten goed gaan.
Denk hierbij aan Puffer (kogel) vissen en zeenaalden in een gewoon gemengd rif aquarium.
Ook de kleinere koraalduivels worden daar veelvuldig gehouden zonder vis verlies.

Laatst bewerkt:

erichuyn

ZeewaterForum lid
Die paarsgestipte durf ik niets over te melden, maar ik heb ruim 2 jaar een oranje gestipte gehad.
Fijn visje welke vooral laag zijn zand zeefde. At ook energiek mysis diepvries en korrels van de bodem.
Deze wilde wel een holletje wat ie elke avond weer met zand de ingang dicht maakte en dan erin dook.

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Nieuwe Lobo, in het echt fel oranje.
Ik hoop dat binnenkort mijn geel filter voor de lens binnen is.

Bovenaan