Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

silicaat bij opstarten

R

Rinie Janssen

Guest
Goede dag

Betreft sera 130
Lees hier dat de bruine alg tijdens het opstarten normaal is (kiezelalg=silicaat)
Is het dan ook zo dat de silicaat stijgt
Draai nu net een week met levend steen
Ph is 8,2
Nitriet is 0
Nitraat is 5
fosfaat is 0,5
silicaat is 2,5

Ik heb nu Rowa phos ingezet
Ga morgen een water wissel doen van ongeveer 40%
Gebruik osmose apparaat met silicaatfilter (osmose water silicaat is Goed

Zijn deze waardes normaal tijdens een opstart
Ik heb bij mijn vorige bak alleen fosfaat en nitriet en nitraat gemeten
Dus weet niet hoe toen het silicaat gehalte was

Groetjes Rinie
 
Hoi had net hetzelfde ik ben begonnen met te kijken of er in mijn aangemaakt osmosewater silicaat zat en ja dus mijn membraan in het osmosetoestel liet dit nog door heb nu nog een silicaatfilter achter het osmmosetoestel gezet.

Ben ook met Rowaphos beginnen werken in een wervelbedfilter en na 2 dagen was niets meer te meten in de tank. Verderhebben ze mij de raad gegeven om geen waterwissels te doen in de opstartfase de bacteries zijn nog niet allen uitgezet.

Gtrjes Steve
 
Veel mensen vergissen zich hierin. Alleen een osmose apparaat haalt niet alle stoffen uit het water. Je dient altijd nog extra een silicaat/demineralisatiefilter aan te schaffen.
 
Hallo allemaal

Ik heb hier dus nog geen antwoord op
Zoals ik al zei ik gebruik een silicaatfilter achter mijn osmoseapparaat
Ik heb een gebrukt bak over genoemen goed schoongemaakt met leiding water 2 weken latten drogen
Ik heb het osmosewater en het nieuw aangemaakt water getest op silicaat en die is 0
Kan het zijn dat silicaat uit het levendsteen komt
Van morgen alles getest Nitriet 0
Nitraat 5
Fosfaat 0,25
Silicaat 2,5
Prettige feestdagen

Groetjes Rinie
 
Bovenaan