Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sexual coral reproduction

mooi hoor zou gaaf zijn als hij hier even een hydra 26 light schedule van maakt en ik elke dag de schedule kan activeren :)

mooi programa voor de gyre`s er bij.
 
Laatst bewerkt:
Supergaaf!
Ook leuk om te lezen wat ze de Acropora's voerden (dit is in een 780L aquarium):

Amino acids, 0.02 ml/L (AcroPower, Two Little Fishes); baker's yeast solution, 0.03 ml/L (details in supplementary materials); 200 ml live Tetraselmis spp., 200 ml live Artemia salinanauplii (90 nauplii/L), dead Brachionus plicatilis (8300/L), fish eggs (2.4/L), lobster eggs (5.8/L), and cyclops (45.33/L).

uit de supplementary material, over die yeast solution: 1.75 grams baker’s yeast, 14 grams sugar and 350 ml reverse osmosis water. This was freshly mixed three times each week in a conical flask, placed on a magnetic stirrer and incubated at 24 º C for 24 hrs prior to use. Solutions older than 72 hrs were discarded.

(hier bij werd voor 2 uur de filtratie uitgezet (maar de stromingspompen stonden aan))


@garia666 De instellingen gebruikt in de Apex kan je vinden in de Supplementary materials (ze zijn wel gecopy paste in Word helaas... en ze gebruikten Radions, geen Hydras)
 
Zeker supergaaf!
Ik vind geweldig de foto's van de eieren in de takken van de koralen.
Mensen met veel SPS (in dit geval Acropora soorten) zouden misschien dat ook kunnen waarnemen.
Als je een grote kolonie hebt kun je wellicht een paar takjes afbreken om te kijken of je eitjes kan zien.
Ik denk dat deze koralen in iedere geval goed (veel) eten moeten krijgen om eitjes (en sperma) te kunnen produceren.
 
Hallo Tim,

Ik vind interessant wat je zegt.

Is het eigenlijk niet echt bekend wat Acropora’s precies eten ?

Van Acropora’s weet ik heel weinig en wat Acropora’s eten weet ik niet.

Ik heb alleen zo’n 10 jaren geleden een Acropora mogen verzorgen in mijn oude bak, ik dacht toen dat een Acropora echinata was.
Uiteindelijk ging dat naar een forumlid.
Het was een klein stekje dat binnen één/ twee jaar een beetje ging groeien
ondanks een hoge fosfaatgehalte tussen 1 en 2 mg/l (als ik de foto’s daarvan terug kan vinden ga ik ze posten).
Er werd toen heel veel gevoerd in mijn bak omdat ik een Tubastrea had en ook twee kolonies Caulastrea en één Symphyllia en ik wilde ze graag vaak en veel voeren.
Maar los hiervan zag ik toen dat de Acropora overdag de poliepen had uitstaan (niet iedere dag) en die werden van tijd tot tijd ingetrokken.
In mijn beleving leek het toen of de Acropora reageerde op het aangeboden voer.
Soms was het artemia nauplien, sosms stofvoer samen met een zelf gemaakt papje maar eigenlijk weet ik niet of de poliepen ingetrokken werden omdat het koraal het niet fijn vond of dat ie toch daar een beetje van ging eten.
Ik had toen een biopellets reactor draaien en wellicht dat er van de bacteriën werd gegeten die los kwamen uit de reactor.
Dat is mijn ervaring met een Acropora.
 
Ik moest even zoeken maar uiteindelijk heb ik de foto's gevonden van het enige Acropora dat ik ooit heb gehad.
Leuk om het weer te zien na 11 jaar en eigenlijk kon ik me niet zo goed herinneren hoe het was maar de foto's laten zien dat het kleine stekje was best gegroeid ondanks de hoge/wisselende fosfaat waarden.
Ik probeer de foto's zo te posten.
 
Nou, er zijn aanwijzingen dat Acropora's bacterien en detritus kunnen eten. Dat doen ze dan denk ik door met trilhaartjes op het huidoppervlak water naar binnen te pompen. We weten dat koraalpoliepen dit kunnen. Een van mijn studenten heeft net ook weer gevonden dat primaire Acropora poliepen (voortgekomen uit larven) geen Artemia vangen en eten.
 
Heel interessant, dankjewel!
Weet je of koralen zoals bijvoorbeeld soorten fungia's en andere LPS ook van die trilhaartjes hebben?
 
Dit vind ik ook interessant en leerzaam (met reclame erbij maar wel in het kader van geslachtelijke voortplanting van koralen )

 
Bovenaan