Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SAPPHIRE V2 - development

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
Klopt,

maar de vraag is dan ook wie er bereidt zal zijn om enkele honderden euro's neer te tellen voor een complete sprong in het onbekende, terwijl je voor hetzelfde geld (en minder) wel armaturen kan kopen op de okkaziemarkt, van bekende merken, die al meermaals bewezen resultaten geleverd hebben...

Ik denk dat de bal pas goed zal beginnen rollen als er toch een aantal aquaria zijn, met Abyssware verlichting, die aan de hand van foto's kunnen aantonen dat de koralen het er goed onder doen...
Inderdaad. Er zullen maar weinig "show lights" zijn, maar denk niet dat dit hetzelfde aantal zal opleveren als grote fabrikanten

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
Vanwege de veroudering van sommige Osram-led's moest ik de LED-borden de laatste tijd opnieuw gebruiken, met een mix van Cree en Luxeon. Hier ziet u hoe planken er uitzien zoals vandaag.
All Layers.jpg

Board_3D.jpg

Board_3D_A.jpg

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
Als een update - aan het einde van de maand zou ik de eerste batch cases en koelsystemen moeten ontvangen.

Ik werkte verder om het platform te ontwikkelen en eindigde met 3 reeksen voor dit licht:
- maximaal 60W - het kan werken zonder ventilator, maar heeft verdere tests nodig om te bevestigen
- maximaal 90 W - met interne ventilator van 60 x 10 mm
- maximaal 120 W - met externe ventilator van 80 x 15 mm

Elk van die stroomversies zal komen als ReefBase-, ReefPRO- en Actin-versies om aan alle vereisten te voldoen zonder extra kosten voor klanten; Op de 60W-versie wordt uiteindelijk een PlantGrow-systeem toegevoegd voor algen.

Bovendien kan elke klant natuurlijk een specifiek spectrum vragen.

De ventilatoren zou je beter een paar maten groter kunnen nemen. Kunnen dan langzamer draaien en hebben een betere lagering waardoor de levensduur langer wordt en het geluid wat lager

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
De ventilatoren zou je beter een paar maten groter kunnen nemen. Kunnen dan langzamer draaien en hebben een betere lagering waardoor de levensduur langer wordt en het geluid wat lager
Ja, ik wil hetzelfde :). Maar dit is een klein lichtje (de foto's hierboven tonen een 60 mm ventilator aan de binnenkant). 80mm-ventilatoren passen zelfs niet in de binnenzijde, dus moeten op ON-licht worden geplaatst; Heatsinks zijn groot en efficiënt, dus de ventilator hoeft slechts een beetje te helpen, maar draait niet op volle snelheid.
Intern is er een temperatuursensor en de ventilatorsnelheid wordt lineair geregeld door de lichttemperatuur;

Bovenaan