Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Salarias ten dode opgeschreven??

Ja, ik begrijp, dat sommigen wel ander eten aanpakken en anderen weer niet. Nou zal er in jouw reuze bak vast wel een algje te vinden zijn! Wat een giga bak zeg, prachtig. Heb even in je dagboek gekeken en zitten kwijlen.
 
Dankje voor het compliment:D
Ja bij mij zat algen en zijn buiki is elke dag ook goed rond, soms lijkt het wel of hij op klappen staat:p
Maar moet zeggen dat mijn henkie nooit ander voer aan nam, maar de marine grazer is echt voor algen eters en ik kan je zeggen hij is er echt dol op:D
Ik heb hem nu 2 jaar en in de tussen tijd is hij ver 3 dubbelt qua formaat!

Verder een zeer leuk visje!
Ook erg leuk om te zien hoe hij steeds van kleur veranderd afhankelijk van de ondergrond waar hij zich op bevind...
Verder kan hij soms wel fel reageren op voedsel concurrenten, maar dit neemt bij mij nooit ernstige vormen aan, puur eff weg jagen en thats it!

Zelf kan ik niet zonder dit visje en zal hij in mijn bak nooit ontbreken:d
absoluut een aanrader!
 
Dankje voor het compliment:D
Ja bij mij zat algen en zijn buiki is elke dag ook goed rond, soms lijkt het wel of hij op klappen staat:p
Maar moet zeggen dat mijn henkie nooit ander voer aan nam, maar de marine grazer is echt voor algen eters en ik kan je zeggen hij is er echt dol op:D
Ik heb hem nu 2 jaar en in de tussen tijd is hij ver 3 dubbelt qua formaat!

Verder een zeer leuk visje!
Ook erg leuk om te zien hoe hij steeds van kleur veranderd afhankelijk van de ondergrond waar hij zich op bevind...
Verder kan hij soms wel fel reageren op voedsel concurrenten, maar dit neemt bij mij nooit ernstige vormen aan, puur eff weg jagen en thats it!

Zelf kan ik niet zonder dit visje en zal hij in mijn bak nooit ontbreken:d
absoluut een aanrader!

Ik vind hem absoluut super, maar wil zeker weten, dat hij zijn buikje rond krijgt. Het is zo leuk hoe hij je aankijkt met die rare oogjes! Hij lijkt echt bijdehand!
 
Een mogelijkheid is om via een klein potfiltertje wat water te laten circuleren door een transparante slang die onder de lampen ligt. daar vormt zich groene lag. Om de zoveel tijd kun je de alg uit de slang drukken en kan ie naar hartelust snoepen.
Bij mij at ie trouwens niet van het gewone voer maar was ie gek op spirulinatabletjes...
Wat een creatief idee! Hmmm. er zijn dus wel mogelijkheden. Daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen.
 
Draag jij ook zon helm juggernaut? :p Maarre Henny goed bezig, blijf alles zo overwegen wat er in je bak komt en t komt helemaal goed met jou en je dieren!

Dank je, ik zal er zeker mijn best voor doen. Na 32 jaar (wildvang)discusvissen ben ik niet iemand die zomaar alles in een bak gooit. Ik lees me gek om een leuk bestandje bij elkaar te zoeken, maar ben al blij als er een paar lederkoralen in de bak staan!
 
Ik heb mijn salarias in het begin spirulina vlokken gevoerd, toen hij dat eenmaal at, vond hij alle soorten vlok en diepvries voer ook lekker.
 
waarom dan niet een escenius bicolor of E. Midas .
Na genoeg dezelfde karaktertjes en eten alles :)
Die krengen kennen sneller achteruit hun holletje in schieten dan
dat ik kan inparkeren :)
En totaal niet onder de indruk van handen , zeer harde stroming ect ect .
Echt een heel leuk en makkelijk visje .
Al kan de E midas wel een pittig zijn naar andere vissen .

Groetjes Rob Charite
 
Ik weet niet of het wel een goede vergelijking is met jouw rij kunsten...ik had nl begrepen dat je geen rijbewijs hebt... :rolleyes:;)


waarom dan niet een escenius bicolor of E. Midas .
Na genoeg dezelfde karaktertjes en eten alles :)
Die krengen kennen sneller achteruit hun holletje in schieten dan
dat ik kan inparkeren :)
En totaal niet onder de indruk van handen , zeer harde stroming ect ect .
Echt een heel leuk en makkelijk visje .
Al kan de E midas wel een pittig zijn naar andere vissen .

Groetjes Rob Charite
 
Ik heb het geluk dat mijn salarias ook alles eet wat hij tegenkomt.
Ik ga altijd voor mn aquarium zitten tijdens voedertijd (hahahhahahha ja, wie niet he) en zie hem dan gulzig happen, dat is een geluk bij een ongeluk, want ik had me ook niet goed ingelezen wat betrefd de salarias.
Maar ook ik zal er niet snel meer aan beginnen mocht mijn salarias er niet meer zijn, na alles wat ik nu weet.
Dan zou ik eerder kiezen voor de hermietkreeften, turboslakken oid.
Maar ik geef je een pluimpje hoor to dat je je zo goed inleest en info vraagt voor je iets in de bak stopt!!
En ik heb door schade en schande helaas geleerd dat je niet zomaar moet afgaan op de mooie blauwe ogen van de verkoper, vaak genoeg krijg ik van de verkoper een heel ander advies dan wat hier op het forum staat gemeld.
Ik gebruik tegenwoordig ook enkel de database van het forum of de ervaringen van de leden, en baseer daar dan mijn keuze op.
De winkel zwemt vol met enorm leuke en mooie vissen, maar helaas is meer dan de helft van deze leuke en mooie vissen ongeschikt.

Groetjes Petra
 
haha:biggrin: in me meter bakkie had ik op de achterwand genoeg alg daar at me salarias van..nu in me huidige bak heb ik geen algen gehad en hoop concurrenten dus was ik al bang ..todat ik hem steeds met een dikke pens zag rond zwemmen toen was ik best blij en dacht dat gaat goed komen uiteindelijk met voeren kom hij ook meegenieten, en precies dan kan die niet meer omhoog vanwege ze dikke pens haha...grappig beesie hij heb het in iedergeval heel goed... wel das weer tijdje terug heeft die 2 dagen op me buttons gezeten en dacht oeps das fout...en zwom na die 2 dagen weer vrolijk rond...zeker een verstopping:p maar ben blij hij is er nog wist ook niet dat je zoveel salarissen had wel gaaf!!! zag er laats een hele mooie zwarte..maar ja wordt geheid ruzie..

en dat era lijn is echt top vind ik!!!
 

Bijlagen

  • DSC_0736.jpg
    DSC_0736.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 16
Ik heb in de database gezien, dat er inderdaad genoeg soorten blennies zijn die ook met de pot mee eten,waaronder bv de ecsenius, dus ik zie wel welke soorten op mijn pad komen om uit te kiezen. Ik heb de tijd.
 
Ik heb in de database gezien, dat er inderdaad genoeg soorten blennies zijn die ook met de pot mee eten,waaronder bv de ecsenius, dus ik zie wel welke soorten op mijn pad komen om uit te kiezen. Ik heb de tijd.


en je heb groot gelijk;)
 
Ik weet niet of het wel een goede vergelijking is met jouw rij kunsten...ik had nl begrepen dat je geen rijbewijs hebt... :rolleyes:;)
Natuurlijk onthou ik me van enig commentaar :)
Maar ik heb inderdaad geen rijbewijs :)
Nooit gehad :p
DAt wil niet zeggen dat ik niet kan rijden .
Beetje crossen over de parkeer plaats met de vrachtwagen van de baas is altijd leuk :)
IK moet zeggen dat voor een rijbewijs loze ik er aardig mee overweg kan .
En dat zegt ook niets over de snelheid van het inparkeren :) :) ;) :)
Of de snelheid van mn escenius :p
Groetjes Rob Charite
 
en dat era lijn is echt top vind ik!!![/QUOTE]

Je zou eens voor jezelf de mini grazer in wat water moeten gooien dan kun je eens zien hoeveel fosfaat zoiets aan je aquarium toevoegd. Zo zijn er nog wel meer dingen op deze zogenaamde geweldige era lijn aan te merken. Er zijn merken zoals ocean nutrition en nog een paar andere merken die mijns inziens een stuk beter zijn voor je vissen en het aquarium water.
 
Bovenaan