Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Salarias fasciatus

Marcelp

ZeewaterForum lid
Ik heb nu alweer de derde salarias.
de eerste at met de pot mee maar is dood gepest door een kogelvis die heb ik later ook weggedaan.
mee tweede at niet met de pot mee.
na heel lang geen salarias gehad te hebben weer 1 aangeschaft.
Deze heeft nu nog een ronde buik maar heb al gezien dat hij niet met de pot mee eet.

kan je een salarias bijvoeren met nori?

Kolleke

Reef addict
mijn Salarias doet dat wel, maar met veel moeite. Omdat de hele meute vissen ook dat blad aanvallen.
Wat ik voor de wat schuwere / langzamere vissen doe: als ik nori erin hang, plak ik een bolletje Masstick op het rif. dan kan de salarias daar op zn gemak van knabbelen.
of ik plak 2 bolletje op verschillende plekken.

OP
Marcelp

Marcelp

ZeewaterForum lid
mijn Salarias doet dat wel, maar met veel moeite. Omdat de hele meute vissen ook dat blad aanvallen.
Wat ik voor de wat schuwere / langzamere vissen doe: als ik nori erin hang, plak ik een bolletje Masstick op het rif. dan kan de salarias daar op zn gemak van knabbelen.
of ik plak 2 bolletje op verschillende plekken.
Ik heb alleen twee clownvissen en 2 groene juffers enige Diever mee van zullen eten is de krab en de garnaal vermoedelijk.

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Heb je wel algen in je bak? Het zijn echte algeneters en met de pot mee eten is niet vanzelf sprekend. Algeneters zonder algen is natuurlijk geen beste combi.

Heb je verder voldoende schuilplaatsen in je bak? Zodat hij zich op zijn gemak voelt, dat vermakkelijkt het bijvoeren ook.

don pedro

Senior Forumlid
Nori met een elastiekje aan een stukje steen bevestigen en tussen je andere stenen leggen.
de andere vissen afleiden met wat ander voer.
zo ziet henk de nori als iets natuurlijks en went hij er aan....hopelijk."

Amathys-reef

New member
bij mij heeft bijvoeren niet gewerkt. heeft na een week lang een plate buik en zag dat ik er iets aan moest doen. als idee heb ik alle ruiten "vies" gelaten. ik maak het dus niet schoon met me flipper. nu komen er van alle ruiten algen en me henkie is weer gelukkig

Bovenaan