Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ruitenkrabber, Glas reiniger. Met welke hebben jullie goeie ervaring?

MVW

Senior Forumlid
Betreft ruitenreiniger, met welke hebben jullie een goede ervaring?

Ik gebruik een Tunze met kunstof mesjes, echter verwijderd deze niet de harde aanslag op 't ruit.
Bewust gekozen voor kunstof ivm risico op krassen.
Ook een steel met houder voor bankpas/creditcard aangeschaft echter werkt niet.
Zou handig zijn als op 't forum (aparte topic of hoe zoiets heet) producten met ervaringen vermeld worden (reviews)
Lastige van dit is dat de reviews wel eerlijk moeten zijn.
 
Flipper hier. Het mesje heeft wel moeite met hardnekkige fijne groene aanslag. Te weinig druk van het mesje. Voor de lastige lanthaanfilm voor gebruikers van dit product gebruik ik wonderspons.
 
Flipper hier. Het mesje heeft wel moeite met hardnekkige fijne groene aanslag. Te weinig druk van het mesje. Voor de lastige lanthaanfilm voor gebruikers van dit product gebruik ik wonderspons.

Oké, welke flipper heeft u?
“wonderspons" gewone spons of iets specifieks?

Gr. Marco
 
Hier de grootste van mag flao magneet met mesje is wel een stale ijzeren mesje maar werkt goed.

Wat ik er gemakkelijk aan vind is als hij loskomt dat hij komt te drijven.

Je moet enkel oppassen voor je vingers want hij heeft wel wat magneet kracht.
 
Tunze care, normaal gebruik ik de kunststof mesjes. Heel af en toe zet ik er een stalen mesje op als ik iets niet van de ruit af krijg.
 
Tunze care, zit hier altijd een stalen mesje op. Werkt perfect, geen krassen.

Wel even opletten bij aanschaf; de mesjes zitten verstopt in de handleiding, ik had ze bijna weggegooid...
 
Flipper
Doet prima werk
Wel mesje eens in de zoveel tijde vervangen
 
Hier de grootste van mag flao magneet met mesje is wel een stale ijzeren mesje maar werkt goed.

Wat ik er gemakkelijk aan vind is als hij loskomt dat hij komt te drijven.

Je moet enkel oppassen voor je vingers want hij heeft wel wat magneet kracht.

Stalen mes zou, denk ik, 't beste werken.
Echter heb ik ook een Eheim met stalen mes, jammer is dat deze op de hoeken niet voldoende is afgerond, dus als 't mesje niet volledig evenredig loopt met't ruit heb je zo een kras in 't ruit.

Dat de magneet blijft drijven zou eigenlijk standaard moeten zijn bij al dit soort systemen.
 
Tunze care, zit hier altijd een stalen mesje op. Werkt perfect, geen krassen.

Wel even opletten bij aanschaf; de mesjes zitten verstopt in de handleiding, ik had ze bijna weggegooid...

Bedankt 👍, dat zou zonde zijn, de mesjes zijn behoorlijk prijzig. Echter als 't lang meegaat is dat acceptabel. Ik neem aan dat de mesjes van zoutwater bestendig rvs zijn?
 
Glaskrabber van de action verlengd met pvc buis. Bij iedere beurt gewoon nieuw mesje er in. Krasloos en strak resultaat voor harde aanslag.
 
Bovenaan