Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ruiten zijn elke dag bruin.

rusty600

Junior Lid
Hallo, sinds enkele maanden moet ik elke dag men ruiten kuisen en 1 maal per week met een krabber dikke vellen weg krabben. Men bak is ongeveer 2 jaar oud. Sinds 3 weken nieuwe bodem ingezet ( ik had last van zware metalen , zwart zand).
Dus heb ik ook last van cyano, veel bacteriën toevoegen en recent een uv lamp.
Ook staat men wit licht uit sinds 1 week.
Het is een bak met enkel lps
Men waardes zijn volgende:
Zout1023
No3:2
Po4:0,052
Kh:7,95
Ca:430
Mg:1245
Iemand een oplossing of bijsturing?
 

Bijlagen

  • IMG_20200913_081548.jpg
    IMG_20200913_081548.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20200913_081551.jpg
    IMG_20200913_081551.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20200913_081538.jpg
    IMG_20200913_081538.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20200913_081533.jpg
    IMG_20200913_081533.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 33
Flap is meestal een teken van een overschot aan fosfaat. Je kan wachten op een balans in je aquarium omdat je net van alles hebt gedaan om de metalen uit je bak te krijgen. Tot die tijd je ramen blijven schoonmaken. Je kan je ook eens verdiepen in de redfield ratio. Dat gaat over de verhouding tussen koolstof, nitraat en fosfaat. Bij de ideale verhouding onderling zouden er minder algen moeten zijn.
 
Flap is meestal een teken van een overschot aan fosfaat. Je kan wachten op een balans in je aquarium omdat je net van alles hebt gedaan om de metalen uit je bak te krijgen. Tot die tijd je ramen blijven schoonmaken. Je kan je ook eens verdiepen in de redfield ratio. Dat gaat over de verhouding tussen koolstof, nitraat en fosfaat. Bij de ideale verhouding onderling zouden er minder algen moeten zijn.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens opzoeken.
Moet ik dan men fosfaat verlagen ?
 
Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens opzoeken.
Moet ik dan men fosfaat verlagen ?
Je kan ook je nitraat verhogen. Eerst geduld, dat is de grote sport. Anders blijf je jojo-en. Als je geduld hebt kunnen de bacteriën hun werk doen. Dit kan je bevorderen door koolstof toe te voegen. Daar zijn 100 middeltjes voor bijvoorbeeld Nopox van Redsea daar zit alcohol in. Sommige mensen gebruiken Vodka (lees ook eens over de Vodka methode) Doe alles met verstand en zorg dat je begrijpt wat je doet en niet omdat iemand iets roept. Iemand anders kan bijvoorbeeld adviseren een grote waterwissel te doen en de volgende adviseert een wierenfilter, de volgende adviseert minder vis de volgende adviseert meer vis, meer voeren, ander voer. Geen van de antwoorden is fout !
 
wat je doet en niet omdat iema
Je kan ook je nitraat verhogen. Eerst geduld, dat is de grote sport. Anders blijf je jojo-en. Als je geduld hebt kunnen de bacteriën hun werk doen. Dit kan je bevorderen door koolstof toe te voegen. Daar zijn 100 middeltjes voor bijvoorbeeld Nopox van Redsea daar zit alcohol in. Sommige mensen gebruiken Vodka (lees ook eens over de Vodka methode) Doe alles met verstand en zorg dat je begrijpt wat je doet en niet omdat iemand iets roept. Iemand anders kan bijvoorbeeld adviseren een grote waterwissel te doen en de volgende adviseert een wierenfilter, de volgende adviseert minder vis de volgende adviseert meer vis, meer voeren, ander voer. Geen van de antwoorden is fout !

bij nopox ga ik toch ook men fosfaat verlagen ?
 
bij nopox ga ik toch ook men fosfaat verlagen ?
No3:po4-X Nitraat & Fosfaat 1.000ml Nitraat en fosfaat verlager van RedSea
Zeer effectieve, gecontroleerde, biologische reductie of nitraten en fosfaten voor alle rif- en zeevissystemen

Red Sea NO3: PO4-X is een uniek complex van een aantal verschillende koolstofmoleculen en andere organisch gebonden elementen die een gecontroleerde, biologische reductie van algennutriënten (nitraat en fosfaat) mogelijk maken door natuurlijk voorkomende voedingsstoffen voor bacteriën welke de fosfaat en nitraat reduceren.

* Beheerbare en veilige nitraat- en fosfaatreductie
* Stelt en handhaaft de doorlopende gewenste niveaus van nitraat en fosfaat
* Bevordert koraalgroei en kleuring
* Reef Safe, geen ongewenste bijwerkingen
* Eenvoudig in gebruik, betrouwbaar en kostenbesparend
 
Bovenaan