Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsr 170 toekomstige opstart

Bollsie

ZeewaterForum lid
Kleine 9 maanden geleden mezelf hier al eens voorgesteld met een plan. Zwangerschap heeft dat plan in de koelkast doen belanden. Lastige zwangerschap + veel te druk in en rondom het huis om ook nog een aquarium op te starten. Eigenlijk met toeval deze week een Red Sea Reefer 170 voor een leuke prijs op de kop weten te tikken, zonder enige techniek. Voordeel dacht ik want kan nu naar hartelust zelf bepalen wat aan te schaffen.

Het aquarium staat inmiddels in de schuur om een keer goed gepoetst te worden. Opstarten ben ik nog niet van plan. Eerst even afwachten hoe het met de kleine spruit allemaal gaat lopen en de benodige techniek bij elkaar vinden. Al moet ik bekennen dat het wel kriebeld nu ik daadwerkelijk een aquarium in bezit heb. 😒 Momenteel heb ik de sump vol met water staan om te zien of de boel niet lekt. Wil dit vanzelfsprekend ook met het aquarium zelf doen, echter krijg ik de boel niet waterpas. Blijkt dat onder het meubel geen stelpootjes zitten, maar rubberen doppen. Dit probleem heb ik later dus ook als ik alles binnen zet. Hoe los je dit op? Plaat eronder met opvul plastic?

Morgen aan de poets. Eerst maar eens met gewoon water proberen en als dat niet lukt schoonmaakazijn. Moet ik nog bepaalde voorzorgsmaatregelen nemen als ik dit aquarium een tijd lang droog laat staan? De schuur is een koud hok. Dus misschien zet ik alles wel gewoon binnen vast op zijn plek.
 
Je aquarium kan best kou hebben als hij leeg is.
ik zou de silicone kit insmeren met wat vaseline om deze in optimale staat te houden....
hoewel ik vermoed dat hij sneller in gebruik genomen word dan je denkt 😜😜
 
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Don. Als alles gepoetst op zijn plek staat zal het lastig zijn er van af te blijven :sneaky:

Moet echter nog wel een hoop techniek kopen waarbij ik ook kijk naar de tweedehands markt. Begin is al wel gemaakt. Komend weekend ga ik een Maxspext R420R 60W ophalen.
 
Ik had het probleem ook. Makkelijk en goedkoop op te lossen door de standaard pootjes te vervangen door stelbare.
71DCB191-55AE-42E0-B77F-8B6496107E24.jpeg
 
Ik had het probleem ook. Makkelijk en goedkoop op te lossen door de standaard pootjes te vervangen door stelbare.

Heb je een linkje welke je gekocht hebt? Normaal gesproken zou ik voor zoiets de bouwmarkt binnenlopen, maar ja...

Heb wel een heel assortiment aan opvulplaatjes om de boel waterpas te zetten werkt alleen omslachtig. Aquarium komt op een houten vloer te staan en die zal vast meegeven naarmate er meer water in komt.
 
Als je een houten vloer hebt dan zou ik het aquarium op een plaat hout zetten zodat het gewicht evenredig verdeelt wordt over de vloer....
 
Als je een houten vloer hebt dan zou ik het aquarium op een plaat hout zetten zodat het gewicht evenredig verdeelt wordt over de vloer....
Hmm. Geen gek idee. Wat raad je aan? 12mm multiplex?

Sump en aquarium staan inmiddels al een goede week vol water en constateer geen lekkages.

Waar kan ik onderdelen krijgen voor de aqua medic ecodrift 4.1? Op de aqua medic website kom ik er niet uit en de www geeft ook geen hits. Zoek een magneet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan