Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rossmont waver

levanteblu

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ik heb net een Rossmont Waver en 2 x mx15200 gekocht. Na uitvoerig onderzoek leek dit voor mij de beste koop te zijn.

Ik krijg de boel wel aan de gang ( zij het met veel moeilijkheden) maar wanneer ik de pompen laat draaien met de waver maken deze onwaarschijnlijk veel lawaai en draaien zelfs niet rond.

De pompen zonder waver draaien wel alhoewel ik vind dat ze nog behoorlijk luid zijn in vergelijking met m'n Tunzes.

Herkent iemand van jullie dit probleem en zo ja, wat kan ik er aan doen.

Zou het kunnen dat de waver ( controller) niet naar behoren werkt?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Vrgr

Koen
 
ik heb dezelfde set.
ja de waver instellen is ff lastig, komt ook door die rare google translate vertaling.
Allereerst de vraag welke waver heb je, de pc versie of de android app versie.
Trouwens de helpdesk van ze geeft goed en snel antwoord.
Aansturen, ik zelf heb de moed opgegeeven om de waver in infrastucture te plaatsen, lukt mij niet. maar nodig is het ook niet.
ik stuur alles via app aan met mijn tablet.

Ja de pompen maken op 100% vollast een doffer geluid dan de Tunze.
Meten toont aan dat ze vwb decibel stiller zijn, maar geluid is een persoonlijke kwestie en kan daardoor onaangenamer klinken of niet. (ik vind het op neer gaand geluid van de Tunze erg irritant)
Let wel, na een aantal weken werd het geluid bij mij iets zachter...inlopen ???
Daarnaast heb ik dikkere rubberen o- ringen geplaatst op de magneten

Het stromingsprofiel van deze pompen is totaal anders dan de Tunze, veel sterker.
Hierdoor draai ik nu op maar op afwisselend 60 tot 80 % van de max capaciteit...komt het geluid ook ten goede...lees het wordt minder.
 
Hallo jdk,

Hartelijk dank voor je antwoord :)

Ik heb de hele mic-mac ondertussen teruggestuurd naar de winkel. Wil eerst weten of alles wel in orde is met die controller.

Ik gebruikte de pc-versie, wat een onding!! De controller doet wel de reset wanneer ik hem in m'n netwerk implementeer, maar dan moet je de pagina refreshen en daar gaat het helemaal fout, keer op keer!
Nadien de app in touch gedownload. M'n telefoon was onmiddellijk verbonden met het Rossmont netwerk maar dan kreeg ik keer op keer een melding foute inlogcode???

In het totaal zonder overdrijven ca 8 uur met de zaak bezig geweest en dan stond ik op het punt de controller tegen de muur te smijten:cry::cry:.Ben toch zo verstandig geweest om alles netjes te verpakken en te verzenden naar de leverancier;

Vind het allemaal heel vreemd en helemaal niet zoals ik verwacht had. Ik heb toch redelijk veel research gedaan naar alle soorten pompen en deze kwamen er in alle testen ( US, Duitsland, Frankrijk...) heel erg goed uit dus vandaar dat ik bereid was om over te stappen op een voor mij onbekend merk.

Ik hoop eerstdaags een antwoord te krijgen van m'n winkelier.

Heb je die dikkere O-ringen besteld als accessoire of heb je andere gebruikt?

Nogmaals dank voor je reactie en 'k ben toch blij dat iemand de boel aan de praat krijgt ;)
 
pc versie is inderdaad erg lastig....is trouwens vervangen door de app versiee….en kun je achteraf ook zelf. kijk eens op YouTube, er staan genoeg filnpjes
Neemt niet weg, zoiets moet gewoon simpel gaan...en alss je het weet dan is het ook nog eens simpel.

heb eigen dikkere ringen gebruikt...had ik nog liggen

als het niet lukt kan ik je wel helpen.....stuur pb met tel nummer dan gaan we verder via whatsapp
 
Heel erg bedankt alvast ;)

Zodra ik de pompen terug heb van de winkel stuur ik je een pbtje!!

Vrgr

Koen
 
ben binnenkort op vakantie....wordt dus september
 
Bovenaan