Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rode flap

relin

ZeewaterForum lid
Ik heb het in mijn oude bak (een jaar na opstart ongeveer) een keer gehad. Waarschijnlijk waren de waterwaardes nog niet in evenwicht. Heb toen behalve nog wat bacterien niets toegevoegd en de flap afgezogen en afgezogen en weer afgezogen (dit als ik een waterwissel ging doen en had altijd wat vers zeewater om tussendoor ook af te kunnen zuigen). In de loop van de tijd werd het steeds minder en verdween het. Ik heb wel veel geduld moeten hebben.

Of watten rond je stromingsfilter helpen weet ik niet. Let wel daar gaat wel vuil in blijven zitten. Ik zou blijven afzuigen zodra het weer meer wordt.

Succes.

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Zoals Relin schrijft.
Geen gekke dingen doen. Gewoon stug volhouden met simpele handelingen. Geen chemicaliën, maar noeste handarbeid.
De natuur vindt uiteindelijk wel haar evenwicht.

Probeer het wel maximaal weg te halen en houden van je koralen.

OP
K

KevinLa

ZeewaterForum lid
Bedankt voor de reacties!

Voorlopig ga ik elke dag zoveel mogelijk flap proberen afzuigen, het concentreert zich momenteel enkel op de sterpoliepen en op de steen eromheen.

Er kunnen 2 redenen zijn volgens mij:
1) Ik heb zaterdag voor het eerst eens Reef Pulse toegevoegd (dit is de tegenhanger van Reef Roids). Wel maar een vingertopje, maar misschien was dit genoeg?

2) Mijn nitraat dat 25 staat, en ik voorlopig maar niet naar beneden krijg.

Clooney

ZeewaterForum lid
Ik heb precies hetzelfde tussen ster poliep, waarden zijn allemaal goed. Ontstaat ook door hogere temperaturen in de zomer.
Als het lokaal is dan zuig ik het weg, naar als het die de hele bak gaat heb ik eerder al eens een middel met succes ingezet, flap was na 3 dagen helemaal verdwenen

Starter

ZeewaterForum lid
Had rode flap gekregen nadat de bak in de zomer te warm was geworden, daarna nooit meer vanaf gekomen. Heb Red Cyano Rx gebruikt, 2 dagen later was alles weg.
Mijn no3 zit op 5 en po4 op 0.05, al maanden.

Bovenaan