Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rode flap

joelleWx

Senior Forumlid
Ik ben 2 weken op vakantie geweest en toen ik terug kwam had ik hele erge flap dit heeft te maken met het wisselende temperatuur. Nu is mijn bak stabiel 26 graden met een koeler.

Ik zuig het elke dag af en ik gebruik easy life excital en ik voeg bacteriën toe Aquaforest bioS.

Maar het blijft maar terug komen elke dag. Ik heb gelezen over mycosidol dat dit schijnt te werken, maar ik lees ook dat alle bacteriën dood gaan hierdoor. Ik wil graag jullie ervaring weten en hoe kom ik nou van de flap af.

En welke bacteriën moet ik toevoegen??? Ik heb heel veel verschillende merken: Aqua Bacterial Activator, Hs aqua bacto marin, Aquaforest bioS, en bacterie ballen maar niks werkt wat vinden jullie de beste bacteriën??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
beste oplossing ?

chemiclean toevoegen , na 3 dagen over kool filteren en daarna ben je er van af.

tenminste , ik wel......

daarna kun je extra bacteria toevoegen om de boel een boost te geven....

chemiclean is een breedband antibiotica en mag officieel niet in de eu verkocht worden maar via internet kun je er aan komen.

greetings peter
 
Ik ben niet zo van de chemicalien, maar ik heb ultralife red slime remover gebruikt. Je moet wel de afschuimer aan laten, en liefst nog een luchtsteentje in je bak/ filterbak doen, of iets anders, dat je vissen genoeg zuurstof krijgen.
 
Bedankt voor jullie reactie ik heb meerdere steenkoralen en leders en ik wil absoluut niet dat deze worden aangetast door middeltjes zijn deze wel veilig voor koralen en vissen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Chemieclean heb ik ook gebruikt in een volle bak met SPS,LPS en Softies! geen enkel koraal heeft hier hinder van ondervonden en de bak stond er een stuk frisser bij!
Ook vernietigd dit je bacteriepopulatie niet!

Maar zou eerst kijken wat de oorzaak van je flap is, en als laatste red middel de chemieclean gebruiken.
 
Chemieclean heb ik ook gebruikt in een volle bak met SPS,LPS en Softies! geen enkel koraal heeft hier hinder van ondervonden en de bak stond er een stuk frisser bij!
Ook vernietigd dit je bacteriepopulatie niet!

Maar zou eerst kijken wat de oorzaak van je flap is, en als laatste red middel de chemieclean gebruiken.

Ik weet 100% zeker dat het door de warmte is gekomen aan mijn waardes ligt het zeker niet hij draait langer dan een jaar probleemloos mijn vorige bak kreeg ook flap tijdens de zomer periode


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik weet 100% zeker dat het door de warmte is gekomen aan mijn waardes ligt het zeker niet hij draait langer dan een jaar probleemloos mijn vorige bak kreeg ook flap tijdens de zomer periode


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Dan zou ik er niet te veel aan doen. afzuigen, geduld en temp zoveel mogelijk onder controle houden ;)
 
Chemieclean is erg sterk en werkt super snel .maar dood heet veel bacteriee dus welgoed de intructies lezen ivm water verversen en opnieuw start bacteriien toevoegen .
Ik ga liever wat goed meten en water verversen dan blijft je bak wel optimaal duurt wel wat langer ,maar geduld blijft een schone zaak.
 
Chemieclean is erg sterk en werkt super snel .maar dood heet veel bacteriee dus welgoed de intructies lezen ivm water verversen en opnieuw start bacteriien toevoegen .
Ik ga liever wat goed meten en water verversen dan blijft je bak wel optimaal duurt wel wat langer ,maar geduld blijft een schone zaak.

Hoelang moet het maximaal duren voordat je chemieclean zou toevoegen want ik ben er nu 3 weken mee bezig en elke dag zuig ik de flap op en ververs het redelijk veel nu om de dag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik wil toch Chemiclean gaan proberen waar kan je dit halen/bestellen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat is waar, dood het nu wel of niet de goede bacterien. Ik heb ook een potje in huis voor het geval dat het nodig is al moet ik zeggen dat het de laatste jaren niet nodig is gebleken. En ja, in de zomer is er wat vaker last dan in de winter vanwege de wisselende temperaturen. Verversen helpt overigens niet om je bacteriehuishouden op peil te brengen dus zal niet tegen de flap werken. Als je niet zoveel last heb kan afzuigen wel helpen.

Overigens heb ik ook nog nooit nadelige gevolgen van Chemiclean ondervonden.
 
Ook ik ben van mening dat Chemiclean geen bacteriën dood. Ik kom tot deze mening omdat ik bij de keren
dat ik Chemiclean hebt gebruikt ik geen verschil zag in mijn waterwaardes (lees Nitraat en Fosfaat), deze bleven gelijk.

Zou het wel je bacteriën doden dan zou je dus een stijging moeten zien in je nitraat en forfaat waardes, wat overigens bij het gebruik van Mycosidol wel het geval is. Tevens zag ik bij het gebruik van Mycosidol dat het verbruik van Kh minder werd.

Wat is wel zag bij het gebruik van Chemiclean is dat je water er de volgende dag helderder uit zag.

De juiste procedure bij het gebruik van Chemiclean of Mycosidol in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt.

1. De ergste flap (rode deken) afzuigen
2. Actieve kool verwijderen
3. UV filter uitzetten (indien aanwezig)
4. Beker van de afschuimer halen maar wel aan laten staan
5. Chemiclean dosering oplossen in een kopje aquarium water.
6. Chemiclean toevoegen
7. 48 uur niets doen
8. Vers aktieve kool plaatsen
9. UV filter weer aanzetten (indien aanwezig)
10. Beker weer op afschuimer plaatsen (kan over zijn nek gaan, de afschuimer tijdelijk hoger plaatsen is een oplossing)

Waarom de beker van de afschuimer en niet helemaal uit. Heel simpel, Chemiclean maar ook Mycosidol ontrekken extra zuurstof uit je water, door alleen de beker er af te halen zorg je ervoor dat er extra zuurstof wordt toegevoegd aan je water

groet,
Adri



Wat is waar, dood het nu wel of niet de goede bacterien. Ik heb ook een potje in huis voor het
geval dat het nodig is al moet ik zeggen dat het de laatste jaren niet nodig is gebleken. En ja, in de zomer is er wat vaker last dan in de winter vanwege de wisselende temperaturen. Verversen helpt overigens niet om je bacteriehuishouden op peil te brengen dus zal niet tegen de flap werken. Als je niet zoveel last heb kan afzuigen wel helpen.

Overigens heb ik ook nog nooit nadelige gevolgen van Chemiclean ondervonden.
 
Ook ik ben van mening dat Chemiclean geen bacteriën dood. Ik kom tot deze mening omdat ik bij de keren
dat ik Chemiclean hebt gebruikt ik geen verschil zag in mijn waterwaardes (lees Nitraat en Fosfaat), deze bleven gelijk.

Zou het wel je bacteriën doden dan zou je dus een stijging moeten zien in je nitraat en forfaat waardes, wat overigens bij het gebruik van Mycosidol wel het geval is. Tevens zag ik bij het gebruik van Mycosidol dat het verbruik van Kh minder werd.

Wat is wel zag bij het gebruik van Chemiclean is dat je water er de volgende dag helderder uit zag.

De juiste procedure bij het gebruik van Chemiclean of Mycosidol in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt.

1. De ergste flap (rode deken) afzuigen
2. Actieve kool verwijderen
3. UV filter uitzetten (indien aanwezig)
4. Beker van de afschuimer halen maar wel aan laten staan
5. Chemiclean dosering oplossen in een kopje aquarium water.
6. Chemiclean toevoegen
7. 48 uur niets doen
8. Vers aktieve kool plaatsen
9. UV filter weer aanzetten (indien aanwezig)
10. Beker weer op afschuimer plaatsen (kan over zijn nek gaan, de afschuimer tijdelijk hoger plaatsen is een oplossing)

Waarom de beker van de afschuimer en niet helemaal uit. Heel simpel, Chemiclean maar ook Mycosidol ontrekken extra zuurstof uit je water, door alleen de beker er af te halen zorg je ervoor dat er extra zuurstof wordt toegevoegd aan je water

groet,
Adri

Hier heb ik heel veel aan bedankt ik ga het gelijk bestellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als ik de kuur gegeven heb moet ik dan wel bacteriën toevoegen? Zoja welke en hoelang moet ik dit blijven doseren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan