Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rode anemoonvis veel te agressief bijt mij tot bloedens toe

hihi wat zijn het toch een leuke beestjes he?

De mijne heeft nog niet naar me gehapt, maar ik denk dat het niet lang meer duurt :p
x
 
Ik zit met hetzelfde probleem.
Heb gisteren een bak gekocht waar een rode anemoonvis bij zat en een kleine 3bandsanemoonvis.
De kleine gaat goed met mijn andere 2 3bandsanemoonvisjes, maar de rode anemoonvis is zéér zéér territoriaal. Hij heeft 4 "huisjes" (anemonen) en verhuisd steeds van de een naar de ander. Als er een vis in de buurt komt bij een van zijn "huisjes", dan is het mucho problemo. Ook mijn hand is niet veilig in de bak.

Wie wil er gratis een rode anemoonvis ophalen? :)
 
Het lukt vrij goed om iets in de buurt van de anemoon te plaatsen,daar houdt hij zich dan mee bezig.
Het is idd mooi om te zien hoe hij er voor zorgt,ben ook blij dat hij zo goed in zijn anemoon zit.
 
Anemoonvissen behoren tot de baarsachtigen en baarsachtigen zijn van nature uit agressief.

Anemoonvissen vallen zelf een duiker aan als hij / zij te dicht in de buurt komt.

Stel je voor dat een klein jongetje een olifant aanvalt !!!!!!!
 
Ik geloof best dat ze van nature agressief zijn, maar had het bij mijn anemoonvissen nooit gezien. Nu wel (bij die rode anemoonvis dan)
 
hey diesel slaan en een tikje geven zijn totaal verschillende dingen....ik zie een tikje als wegduwen en ja ik weet verdomd goed wat ik in huis haal en stel het niet op prijs dat jij denkt dat ik dieren sla uit onmacht want niets is minder waar...

ik heb al heel mijn leven dieren en nog nooit een dier geslagen dus voordat je zulke dingen post denk eerst is even goed na over wat je zegt..


Om even om het afleren te komen kijk als je in de buurt komt van de anemoon weet je dat ze je aan zullen vallen en eerlijk gezegt vind ik dat nog grappig ook,maar als je 250cm verder op probeert iets schoon te maken met een borstel en je word ook daar flink gebeten word het iets minder leuk

Dus wat ik dan doe is de vis achterna zitten(een beetje) met de desbetreffende borstel(is net zo iets als je vis in een schepnet boven je anemoon hangen dat klinkt ook niet echt gezellig) en als ik die nu in de bak hang zie je de clown echt denken van hmm zal ik of niet,want hij valt de borstel zelf ook niet aan maar de hand die hem vast houd en dus ook als je een steen van 10kg vast hebt en dat is toch minder als je die laat kletteren.
hey diesel slaan en een tikje geven zijn totaal verschillende dingen....ik zie een tikje als wegduwen en ja ik weet verdomd goed wat ik in huis haal en stel het niet op prijs dat jij denkt dat ik dieren sla uit onmacht want niets is minder waar...

ik heb al heel mijn leven dieren en nog nooit een dier geslagen dus voordat je zulke dingen post denk eerst is even goed na over wat je zegt..


Om even om het afleren te komen kijk als je in de buurt komt van de anemoon weet je dat ze je aan zullen vallen en eerlijk gezegt vind ik dat nog grappig ook,maar als je 250cm verder op probeert iets schoon te maken met een borstel en je word ook daar flink gebeten word het iets minder leuk

Dus wat ik dan doe is de vis achterna zitten(een beetje) met de desbetreffende borstel(is net zo iets als je vis in een schepnet boven je anemoon hangen dat klinkt ook niet echt gezellig) en als ik die nu in de bak hang zie je de clown echt denken van hmm zal ik of niet,want hij valt de borstel zelf ook niet aan maar de hand die hem vast houd en dus ook als je een steen van 10kg vast hebt en dat is toch minder als je die laat kletteren.

Dat is inderdaad een normaale reactie...je slaat hem toch niet voor de lol, daarbij doet 1 van mijn visjes exact het zelfde en begin ik er ook wat moe van te worden.
 
Bovenaan