Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

RobZH en zijn 1200 liter ATS zeewateraquarium dagboek

Vandaag even gemeten
Fosfaat gezakt van 41 naar 30.... 0.12 naar 0.9
KH 8.6
Zijn me warerwaardes stabiel loopt de fosfaat naar beneden....beter dan omhoog...maar liever stabiel
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de chaos zat van alle elektradozen en ik heb daarom twee schakelpanelen aangeschaft.
Wordt het mooi weer ga ik klussen 🤣🤣
Of later....
 

Bijlagen

  • IMG-20210527-WA0003.jpeg
    IMG-20210527-WA0003.jpeg
    88 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20210527-WA0005.jpeg
    IMG-20210527-WA0005.jpeg
    72,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20210527_200840.jpg
    IMG_20210527_200840.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 21
Ik ben de chaos zat van alle elektradozen en ik heb daarom twee schakelpanelen aangeschaft.
Wordt het mooi weer ga ik klussen 🤣🤣
Of later....
Werkt prima !
Heb er een van 10 maar op een of andere manier altijd te kort 😇
 
Werkt prima !
Heb er een van 10 maar op een of andere manier altijd te kort 😇
hahah ja daarom was het even slikken en er twee gekocht dan kan ik alle stekkers kwijt heb er 15 geteld, waanzinnig gewoon wat een electra er bij komt kijken
 
hahah ja daarom was het even slikken en er twee gekocht dan kan ik alle stekkers kwijt heb er 15 geteld, waanzinnig gewoon wat een electra er bij komt kijken
Blij dat alles tegenwoordig niet zo veel stroom vreet als vroeger 🙈
 
Mijn wekelijkse meetronde en fosfaat en Kh meet ik wat meer maar het valt me op dat mijn fosfaat aan het stijgen is terwijk ik naar mijn mening niets anders dan anders. Wel heb ik mijn carrousel er uit gehaald omdat alle algen dood gingen (snot) ivm met het toevoegen van vibrant reef. Alhoewel in mijn bak de algen nog groeien. Toen schoot me te binnen dat ik nog ijzer doseer. Deze heb ik er nu van afgehaald. Wat voornamelijk voeding voor mijn chaeto.
Fosfaat 65 =0.199 daar wordt ik niet vrolijk van. (bak is goed inspecteren)
Nitraat 5mg Deze is wel constant
KH = 8.8
Ca = 430
Mag =1350
temp=24.5
Zout =1024

Gisteren ook wat steen gekocht, ik wil mijn rif iets hoger hebben voor de sps koralen.
Verder geen bijzonderheden
 
Mijn wekelijkse meetronde en fosfaat en Kh meet ik wat meer maar het valt me op dat mijn fosfaat aan het stijgen is terwijk ik naar mijn mening niets anders dan anders. Wel heb ik mijn carrousel er uit gehaald omdat alle algen dood gingen (snot) ivm met het toevoegen van vibrant reef. Alhoewel in mijn bak de algen nog groeien. Toen schoot me te binnen dat ik nog ijzer doseer. Deze heb ik er nu van afgehaald. Wat voornamelijk voeding voor mijn chaeto.
Fosfaat 65 =0.199 daar wordt ik niet vrolijk van. (bak is goed inspecteren)
Nitraat 5mg Deze is wel constant
KH = 8.8
Ca = 430
Mag =1350
temp=24.5
Zout =1024

Gisteren ook wat steen gekocht, ik wil mijn rif iets hoger hebben voor de sps koralen.
Verder geen bijzonderheden
Volgens mij is ijzer niet alleen voeding voor je cheato. Maar bind fosfaat ook aan het ijzer, dus misschien doordat je gestopt bent met het doseren van ijzer dat daarom je fosfaat toeneemt?
 
Mijn wekelijkse meetronde en fosfaat en Kh meet ik wat meer maar het valt me op dat mijn fosfaat aan het stijgen is terwijk ik naar mijn mening niets anders dan anders. Wel heb ik mijn carrousel er uit gehaald omdat alle algen dood gingen (snot) ivm met het toevoegen van vibrant reef. Alhoewel in mijn bak de algen nog groeien. Toen schoot me te binnen dat ik nog ijzer doseer. Deze heb ik er nu van afgehaald. Wat voornamelijk voeding voor mijn chaeto.
Fosfaat 65 =0.199 daar wordt ik niet vrolijk van. (bak is goed inspecteren)
Nitraat 5mg Deze is wel constant
KH = 8.8
Ca = 430
Mag =1350
temp=24.5
Zout =1024

Gisteren ook wat steen gekocht, ik wil mijn rif iets hoger hebben voor de sps koralen.
Verder geen bijzonderheden
Ijzer bind fosfaat ! Dus logisch dat je fosfaat ophoog gaat . Deze dus weer gebruiken. Door vibrant gaan idd de wieren filters niet meer nodig
Nu gaan de algen in je bak er ook aan wordt lekker schoon .
Raak niet meteen van streek alles moet inlopen , geef het gewoon tijd intussen zie je wel dat je bak beter zal gaan .
mij meer meestal met m’n ogen als deze wat vreemds zien , ga ik meten
 
Volgens mij is ijzer niet alleen voeding voor je cheato. Maar bind fosfaat ook aan het ijzer, dus misschien doordat je gestopt bent met het doseren van ijzer dat daarom je fosfaat toeneemt?
Ik heb hem van mijn doseerpomp afgehaald na de meting
 
Ik ga deze week elke dag mijn fosfaat meten anders filter ik over rowafos zodat hij heel heel langzaam weer daalt
 
Ik begrijp de redenering om ijzer toe te voegen en dat het mijn fosfaat bindt, maar ik zie mijn algen groeien ipv doodgaan. Maar geduld ik ben pas in de 5e week met vibrant.
 
Ik heb nog een volle bus rowaphos, raakt die ook langzaam op
 
Ik heb nog een volle bus rowaphos, raakt die ook langzaam op
Rowaphos haalt fosfaat er best rap uit .maar idd geduld is een schone zaak
 
Ik begrijp de redenering om ijzer toe te voegen en dat het mijn fosfaat bindt, maar ik zie mijn algen groeien ipv doodgaan. Maar geduld ik ben pas in de 5e week met vibrant.
Hoe lang staat je verlichting eigenlijk aan in de bak? En de hoogte kleuren rood en groen?
Die heb ik bij mij wat lager staan (AI Hydra)
 
Hoe lang staat je verlichting eigenlijk aan in de bak? En de hoogte kleuren rood en groen?
Die heb ik bij mij wat lager staan (AI Hydra)
Voorals nog keuze gemengd reef Philips Coral Care, maar ik wil Jack zijn verlichting keuze overnemen. Maar ik wil niet te veel veranderen in 1 keer
 
Vandaag mijn fosfaat gemeten
Tot mijn schrik 80 = 0.24

Ik heb RoWaFos filter met twee kranen en een pompje geïnstalleerd en ik heb 8 eetlepelscheppen geplaatst met een heel klein straaltje en ik hoop morgen dat mijn fosfaat < 80. wordt gisteren 65 = 0.199
Morgen weer meten!
Het kan niet anders, dat ik nu mijn fosfaat stabiel moet houden met Rohwafos...

Mijn Ocean reef staat op 14 ml Ik wil niet meer doseren. (Ging in het begin voortreffelijk) mijn nitraat is nog even laag 5mg.

maw ijzer er afgehaald en alg carrousel er afgehaald waarbij de alg snot was. (Ik heb geen dode vissen kunnen ontdekken of andere vreemde zaken.

Ik heb mijn eiwitafschuimer iets natter ingesteld.
 
Vandaag mijn fosfaat gemeten
Tot mijn schrik 80 = 0.24

Ik heb RoWaFos filter met twee kranen en een pompje geïnstalleerd en ik heb 8 eetlepelscheppen geplaatst met een heel klein straaltje en ik hoop morgen dat mijn fosfaat < 80. wordt gisteren 65 = 0.199
Morgen weer meten!
Het kan niet anders, dat ik nu mijn fosfaat stabiel moet houden met Rohwafos...

Mijn Ocean reef staat op 14 ml Ik wil niet meer doseren. (Ging in het begin voortreffelijk) mijn nitraat is nog even laag 5mg.

maw ijzer er afgehaald en alg carrousel er afgehaald waarbij de alg snot was. (Ik heb geen dode vissen kunnen ontdekken of andere vreemde zaken.

Ik heb mijn eiwitafschuimer iets natter ingesteld.
Alles moet even inlopen geen stress !!!
Fosfaat op 0.50 heeft bijna geen invloed op je bak .
Relax een beetje 🙈je gaat prima
😇
 
Alles moet even inlopen geen stress !!!
Fosfaat op 0.50 heeft bijna geen invloed op je bak .
Relax een beetje 🙈je gaat prima
😇
ok ...ik zal mijn best doen :cool:
 
Bovenaan