Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rif-Aquarium van Nightwish

OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Waarom heb je de aftapkraan op 1/3de van onder zitten en niet volledig onderaan?
Ben je zo niet bang dat vuil gaat ophopen?
Dit is eigenlijk alleen gedaan om er een fles onder te kunnen zetten, vuil ophoping heb ik nooit zo'n last van.
De luchtbellen stroom gaat best hard en werveld alles tot boven.

OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going

W.vreeswijk

Senior Forumlid

Luc Vogels

Senior Forumlid
Interessant! Bedankt voor de toelichting

OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going

Luc Vogels

Senior Forumlid
Ja, idd, gaat goed met de phyto, doe dit nu al een paar jaar en de bak is er dankbaar voor.;)
Graag gedaan, je was toch ook van plan te gaan kweken??
Jazeker! De eerste stappen zijn gemaakt..maar de voortgang is langzaam.
Ik ben nu een hokje aan het huis aan het verbouwen om de buizen te plaatsen.
Alles staat effectief dan eigenlijk in buitenlucht... ben even aan het inlezen of dit in de winters dan ook goed gaat.
Aangezien het zout water is zou het niet moeten bevriezen (helemaal niet icm de lucht die in de buizen bubbelt) maar zou de kweek dan nog actief zijn?
Daarnaast wil ik ook de phyto gebruiken om rotiferen/codepoden te kweken; om zo ook de koralen/vissen extra organische voeding te geven.
Dit is alleen maar werkbaar als ik het een en ander kan automatiseren (waar ik dan ook weer vee plezier uit haal).
Ofwel veel plannen maar nog beperkte praktische stappen gezet :).

OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Mijn osmose apparaat hangt in de garage waar ik het water bewaar, maar zeewater maak ik op zolder: dus al jaren met 20 liter kannen20190706_192234.jpg20190706_192254.jpg dus ook kilo"s naar de zolder slepen, ik word weer een jaartje ouder dus sinds kort een osmose toestel overgenomen en hangt nu op zolder.... :)
Geen gesleep meer maar rechtstreeks in de ton...(y)

OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Zo,n 10% ( ca. 80 liter) om de drie tot vier weken Ron.
En met de booster pomp snel gemaakt.

Bovenaan