Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rif-Aquarium van Nightwish

Nette bak daro! Hoe heb je de kruipruimte ontzien van zoutdampen? Zoals leidingwerk van de cv of lopen deze allen door het betondek heen?

Wel super relaxt dat je die hoogte hebt in je kruipruimte, zou ik hem hier helaas voor uit moeten graven? maar wel een strak idee!

Bak ziet er super uit, mooie gezonde koraaltjes en vis! Klasse!

Dank je Jelmer, zout geen last van in de ruimte, is altijd droog, we zitten hier hoog, en Ja, gewoon doen zeg ik....:p
 
Dank je Jelmer, zout geen last van in de ruimte, is altijd droog, we zitten hier hoog, en Ja, gewoon doen zeg ik....:p

Ja de plannen worden steeds uitgebreider hoe langer ik wacht de bak neer te zetten ?
Vind je het niet rete lastig om elke keer door dat gat naar beneden te gaan? Of heb je instap hoogte met trapje? ?
 
Ja de plannen worden steeds uitgebreider hoe langer ik wacht de bak neer te zetten ?
Vind je het niet rete lastig om elke keer door dat gat naar beneden te gaan? Of heb je instap hoogte met trapje? ?

Nee, ben er ook wel aan gewend geraakt en ben nog lenig genoeg om me te laten zakken naar beneden.....:p
Snap_20180923-174328.jpg
 
Vandaag de sump weer van isolatie voorzien, de verwarming ging weer aan.
Zelfde foto als boven via de webcam.

Snap_20180930-205323.jpg
 
Wauw.. Hoezo isoleren van je kruipruimte? Je zet je sump erin en je hebt vloerverwarming op je verdieping?
Ziet er weer gelikt uit.[/QUOTE]

Niet zo zeer vind ikzelf, ga binnenkort een klusje klaren welke al jaren geleden had gemoeten maar altijd is blijven liggen: het opruimen van alle kabels die nu verspreid over de grond ligge.(n)

Heb de kabelbanen al liggen, moeten worden gemonteerd tegen de bovenkant en dan de kabels wegwerken...:p
 
"Leuke" klusje eindelijk uitgevoerd.... geen kabel meer over de vloer ...:)
Snap_20181013-153108.jpg20181013_140344.jpg20181013_140407.jpg
 
Kijk goede verbetering marcel.
Gevaarlijk ook man voor jezelf.

Hoe staat het met je nieuwe schuimer merk je dat je waardes lager blijven.

Groetjes wesley
 
Let wel op dat je je haar nu niet in het stopcontact steekt hé:devilish:
 
Hey marcel dat ziet er gelikt uit. Gr jaap

Valt wel mee maarrrrr is wel een verbetering.

Kijk goede verbetering marcel.
Gevaarlijk ook man voor jezelf.

Hoe staat het met je nieuwe schuimer merk je dat je waardes lager blijven.

Groetjes wesley

Zijn wel zeker veilige stopcontacten met beveiliging .
De nieuwe afschuimer benodigd wat meer tijd qua afstelling maar zeker is dat hij meer verwijderd uit her water., als ik kijk naar wekelijkse opbrengst in de beker. waardes lijken idd iets naar beneden te gaan, moet het wel verder in de gaten houden.

Let wel op dat je je haar nu niet in het stopcontact steekt hé:devilish:

Zou zo maar kunnen met mijn haardos,.....o_O zolang ik het nog heb
DSCN2805.JPG
 
Ja lap, het is al gebeurd zo te zien :p
 
Deze 'Walter buttons' heb ik begin dit jaar, februari wel te verstaan, gekocht, 4 poliepen tellende, en nu oktober dus 8 maanden later al een heuse kolonie gekweekt, had niet gedacht dat ze zo zouden aanslaan, dus juist daarom zo leuk om te zien.....:cool:



 
Gaaf dat ze het zo goed doen..ervaringen met deze walters verschillen nogal..
Hopelijk zelf ook een keer te pakken zien te krijgen. Wil ze hier ook graag hebben!
 
Die is klaar om te stekken:p
 
Deze 'Walter buttons' heb ik begin dit jaar, februari wel te verstaan, gekocht, 4 poliepen tellende, en nu oktober dus 8 maanden later al een heuse kolonie gekweekt, had niet gedacht dat ze zo zouden aanslaan, dus juist daarom zo leuk om te zien.....

Stinkend jaloers .... zijn er veel op je :) , biecht op dat geheim ....
 
Bedankjes, ik sta er zelf ook van te kijken dat ze het zo goed doen, er staan er nu ca. 50 poliepen op.:)

Met mijn vorige jarenlange sterke eenheid, HQI en T5, kon ik geen buttons houden, zelfs de lotr al vaker geprobeerd maar kwijnden uiteindelijk weg.
Nu heb ik met de Coralcare meerdere soorten buttons staan en ze groeien ook nog.o_O
Maar met de walters was ik een beetje sceptisch, ik dacht probeer ze eens uit, ze schijnen idd niet bij ieder te willen.
Ben er heel content mee en zal er eens een steentje tegenaan leggen, om een aflegger te krijgen en ze zo verder te verspreiden, ze zijn eigenlijk niet in de handel te verkrijgen, dus moeten we elkaar zo helpen.:p
 
Bovenaan