Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reefer 350 + 2 red sea 90 lampen

NeMo-010

New member
Heren, Dames,...

Ik vraag me al een tijdje af wat de beste instellingen van de lampen zijn voor een aquarium met LPS en Leder koralen.

En daar bedoel ik mee de percentage's van Blauw, Wit en Maanlicht...

Wie kan tips geven....

Voetsie

ZeewaterForum lid
Dag Nemo,
Ik ben destijds gestart met 70% als maximale sterkte. De verhouding blauw wit is volgens mij meer een keuze van smaak. Eenvoudig schema gemaakt zoals Red Sea's voorbeelden. Zonsopkomst van anderhalf uur, hele dag bepaald % en daarna weer anderhalf uur ondergang. Wel 'bewolking' ingesteld. Nog een uurtje maanlicht na.
Inmiddels heb ik ook wat Sps dus nu loopt mijn blauw door naar 80% terwijl het wit aan het einde van de middag wat terugloopt...geeft mooie verandering van kleuren.
Succes ermee...

henkverwee

Na 40 jaar terug gestart
Voor mijn 425 XL draai ik op 20 K dus blauw 100% en wit 50 % van 9:30 tot 21:30 met zon en onder van 1:30 met de clouds functie op 2 wolkjes (middelste) en maan van 21:15 naar 10% tot 23:15.
Bezetting van de bak LPS en softies en enkele SPS (zie foto).
Screenshot_20210223-104302.png

IMG_20210202_174602412.jpg

OP
NeMo-010

NeMo-010

New member
Dan zat ik toch wel goed met mijn Blauw en Wit, zie op de laatste foto een magenta gloed, is dat heb ik eigenlijk nooit voor elkaar gekregen.

henkverwee

Na 40 jaar terug gestart
Ik gebruik Coral Colour van D&D voor foto en video met mijn smartphone maar de kleuren van de video benaderen toch wel de werkelijkheid.

IMG_20210223_140544723_HDR.jpg

Robert58

Senior Forumlid
Bovenaan