Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

reef supplement core 7

preach

ZeewaterForum gebruiker
Beste forumleden,

Ik ben mij aan het inlezen over een methode om spoorelementen en waterwaardes aan te vullen (calcium en mg).
Nu kwam ik door een topic gelezen te hebben hier op het forum terecht bij reef supplement core 7 van triton.
Dit zijn dus de triton toevoegingen die gebruikt worden zonder alg filter.
Hier is maar weinig informatie over te vinden online.

Wat zijn de ervaringen hiermee?
Het lijkt wel erg eenvoudig in gebruik!
 
Eens ben ook steeds aan het zoeken, kan er ook weinig over vinden. Wel op de achterkant van de fles.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
de bedoeling is om een vaste verhouding tussen de 4 flessen te doseren..

dus zowel kh calcium en magnesium zullen in een vaste verhouding worden toegevoegd..

de mensen die ik ken die dit gebruijt hebben melden allemaal 1 vaste klacht:
1 van de 3 waardes gaat uit balans lopen..
 
de bedoeling is om een vaste verhouding tussen de 4 flessen te doseren..

dus zowel kh calcium en magnesium zullen in een vaste verhouding worden toegevoegd..

de mensen die ik ken die dit gebruijt hebben melden allemaal 1 vaste klacht:
1 van de 3 waardes gaat uit balans lopen..

Leuk bedacht idd maar dat gaat hem nooit 100% worden. Zelfde met een kalkreactor, hierbij wordt het ook in een vaste verhouding opgelost/toegediend, en er is er altijd een van de twee CA/KH welke uit de pas gaat lopen.
 
De supplements variant is de meest aantrekkelijke van de twee. Je kan zonder wierenfikter draaien en je kan de spoorelementen zelf toevoegen doormiddel van een andere lijn, aangezien ze er maar een klein beetje in hebben zitten om overschot te mijden.

Al met al blijf ik Triton maar vaag vinden:p
 
Leuk bedacht idd maar dat gaat hem nooit 100% worden. Zelfde met een kalkreactor, hierbij wordt het ook in een vaste verhouding opgelost/toegediend, en er is er altijd een van de twee CA/KH welke uit de pas gaat lopen.

Klopt, er zal in de meeste gevallen een moment komen dat het zo ver uit elkaar loopt dat je een keer wil corrigeren. Maar aan de andere kant, hoe erg is het als het beetje bij beetje wat uit de pas gaat lopen? Voor veel van de mensen die op zoek zijn naar gemak, zal het voordeel van "alles het zelfde" waarschijnlijk zwaarder wegen dan het nadeel. Zolang je maar de kH gebruikt als basis voor de dosering en je regelmatig een ICP-OES analyse laat doen, om aan de hand daarvan te corrigeren, lijkt me dat er weinig echt fout kan gaan.
 
Scheef lopen ga je sowieso! Heb 7 maanden op de base elements gedraaid en kon het redelijk bijhouden.
Enig nadeel aan heel triton vond ik wier en de kleur. Standaard koralen heb ik nog nooit zo mooi op kleur gezien: Hystrix, Stylo etc terwijl moeilijkere sps soorten echt snel hun kleur verloren.
 
Dat is erg jammer lookolook dat bij jou de moeilijkere sps hun kleur snel verloren, want er zijn heel wat hobbyisten die de Triton methode gebruiken waar dit absoluut niet het geval is.
 
Preach: vraag het anders even na bij bijv Aquaasan. Hij is niet alleen dealer van Triton, maar zijn prachtige thuisaquarium draait daar ook op. Hij kan je zeker alle benodigde en betrouwbare info geven over het gebruik van Triton producten.
 
Vind het ook jammer! Het was de "goedkoopste" oplossing. Uit nood ben ik gaan roeien met restante spullen wat ik nog had: Colombo. Ik monitor mijn bak met de SSC uit Australie; die reageert het snelst in mijn bak. Die groeit nu per maand hetzelfde als in 7 maanden Triton.

Draai nu een combi tussen Colombo & Korallenzucht


Dat is erg jammer lookolook dat bij jou de moeilijkere sps hun kleur snel verloren, want er zijn heel wat hobbyisten die de Triton methode gebruiken waar dit absoluut niet het geval is.
 
de bedoeling is om een vaste verhouding tussen de 4 flessen te doseren..

dus zowel kh calcium en magnesium zullen in een vaste verhouding worden toegevoegd..

de mensen die ik ken die dit gebruijt hebben melden allemaal 1 vaste klacht:
1 van de 3 waardes gaat uit balans lopen..

Als de KH/Calcium/MG uit de pas gaan lopen kan je de verhouding toch iets aanpassen, aangezien deze uit andere potjes komen?
Of zitten er ook spoorelementen door de calcium/mg/kh?.



Scheef lopen ga je sowieso! Heb 7 maanden op de base elements gedraaid en kon het redelijk bijhouden.
Enig nadeel aan heel triton vond ik wier en de kleur. Standaard koralen heb ik nog nooit zo mooi op kleur gezien: Hystrix, Stylo etc terwijl moeilijkere sps soorten echt snel hun kleur verloren.

Hoe groot is je aquarium/bezetting en hoeveel ml werd er per dag toe gevoegd van de core 7 supplements?


Preach: vraag het anders even na bij bijv Aquaasan. Hij is niet alleen dealer van Triton, maar zijn prachtige thuisaquarium draait daar ook op. Hij kan je zeker alle benodigde en betrouwbare info geven over het gebruik van Triton producten.

Ga ik doen Marjan.




Bedankt voor de reacties!
 
Uit alle vier de flessen evenveel doseren. Daalt de KH, dan meer toevoegen, stijgt de KH dan minder toevoegen.

Voor je start wel de belangrijkste waarden (in elk geval zoutgehalte, Ca en KH maar liefst ook Mg) in balans brengen met losse zouten (natriumwaterstofcarbonaat, calciumchloride en magnesiumchloride en eventueel aquariumzout voor het zoutgehalte).

Ik draai inmiddels zo'n twee jaar op de flessen van Triton. Inderdaad moet ik wel eens wat bijsturen, maar in de praktijk valt dat enorm mee. Het fijne is dat ik met weinig werk de waterwaardes prima op orde kan houden. Zo houd ik tijd over voor andere dingen. Hieronder een fotootje. Ik ben best tevreden :)
 

Bijlagen

  • nw_29.jpg
    nw_29.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 75
Mooie foto Tanne, de kleuren knallen er mooi uit.
Dat het makkelijk in gebruik is spreekt mij heel erg aan.

Ik zit er ook aan te denken om een klein wieren filter aan te brengen in mijn sump, ik heb nog een klein vak over.
Helaas is de waterhoogte hier ook maar 27 cm+-.... Dus ik zit even te puzzelen wat ik nu precies ga doen.
Het word dus even kiezen tussen triton method/other methods.
 
Het lijkt mij ook wel wat hoor. Ik gebruik nu de reef elements omdat ik no3 en po4 aal het nodig is met andere dingen laag hou. Ik ben nog aan het testen of dit of toch een dastaco, dat schijnt ook Eem hele goede te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik ben vandaag bij een sponser geweest om te vragen over de triton methode. Het is echt heel erg makkelijk om zo een systeem op te zetten. Zelf heb ik ondertussen een wierenfilter in mijn sump. Ik ben nog in de opstart dus voeg nog geen core 7 base elements toe, dit gaat zeker nog wel 2 maandjes duren denk ik.

---- update ----

Het lijkt mij ook wel wat hoor. Ik gebruik nu de reef elements omdat ik no3 en po4 aal het nodig is met andere dingen laag hou. Ik ben nog aan het testen of dit of toch een dastaco, dat schijnt ook Eem hele goede te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik heb zelf geen ervaring met kalkreactoren. Maar van wat ik gelezen heb is de destaco een "top of the bill" kalkreactor. En zijn de gebruikers hiervan er heel erg over te spreken.
 
Bovenaan