Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red Sea Nano 75

Geoffrey-van-Laarhoven

ZeewaterForum lid
Hallo,

Ik ben Geoffrey van Laarhoven
Heb recent een diamond 170 gehad en weg gedaan.

nu blijft het toch kriebelen en ben ik een projectje begonnen om een BiOrb Life 45 om te bouwen naar een Nano Reef Tank.

Ik wacht nog even op wat onderdelen.
Foto’s en voortgang ga ik hier bijhouden.

Check ook https://instagram.com/geoffs_nano_reefs?r=nametag
 
Laatst bewerkt:
Cool. Was ik ook ooit van plan met mijn Biorb Life 60 alleen nooit aangedurft.

Ga je er een sump bij gebruiken in een kastje eronder? Zoiets als deze:

Nee ik wil over een potfilter gaan filteren.
Geen skimmer oid.
Ik wil daarin dan mechanisch en biologisch filtermateriaal doen en kijken hoe dat gaat.

ik denk dat ik op Reef Elixer wil gaan draaien ik zie dat daar goede resultaten mee worden behaald.
 
Ik heb ooit ook zoiets gehad (zoetwater) als ik dat gat weer zie waar jeje arm in moet steken om schoon te maken. Brr doodvermoeiend gaat dat worden op langer termijn, tenminste dat vond ik. Maar ze zijn erg mooi om naar te kijken (y)
 
Inmiddels een paar weekjes onderweg.
Opgestart met 80% dood steen en 20% vers levend steen.
Helaas 2 dikke borstelwormen meegekomen met het levende steen.
1 eruit gevangen 2e ben ik nog op jacht.
Eerste koralen er inmiddels is en eerste bewoners zitten er ook in 2 clown visjes.
Draait super goed op Reef Elixer en Reef Fuel.
Dit versneld de opstart behoorlijk naar mijn mening.
Alles doet het super goed.897CB6A4-F693-495B-9D49-52C11D8A98A5.jpeg9D5D36EC-0399-4AD8-BE56-B45F08D9EFD8.jpeg06A23A29-6885-493F-9F30-CF08F36F1F2C.jpeg72521CBC-486D-430E-8BB2-80F1F7C67C9D.jpegD8C978D0-87F4-4740-BAD9-2B6FBE468D7E.jpeg957E2A2E-A97C-4EF8-B680-874793FFFB42.jpegBE105E65-EEB5-4FC3-8D57-64B19C304735.jpeg
 
Sorry helemaal vergeten😅
Bij deze alsnog de foto!😎

ik twijfel nog een beetje of ik er een zandbodem in zal doen of zo laat.Bekijk bijlage 539799
Haha geen probleem. Ziet er goed uit. Mss een klein beetje zand rond de scape. Wat ook heel mooi zou zijn is als je bovenaan iets van koralen kan plaatsen zoanthis of apenhaar. Ziet er alleszins top uit. Veel succes verder.
 
Haha geen probleem. Ziet er goed uit. Mss een klein beetje zand rond de scape. Wat ook heel mooi zou zijn is als je bovenaan iets van koralen kan plaatsen zoanthis of apenhaar. Ziet er alleszins top uit. Veel succes verder.

ja inderdaad. Heb er ook aan gedacht de achterwand te laten begroeien met Green Star Poliep. Dat vind ik er ook altijd wel gaaf uitzien.
en de scape gaat nog veranderen die gaat nog iets omhoog links.
Steen heb ik al liggen.
En zand gaat er denk ik wel komen zoiezo een klein laagje.
Door het witte acryl van de biorb ziet het er zo vies uit.
 
Inmiddels de Biorb helemaal zat!😅

ik ben dus toch maar weer over gegaan op een “normaal” zeeaquarium.
Dit weekend dus een Red Sea Nano 60 liter gekocht.

scape nog niet gedaan heb voor nu gewoon even alles los over gezet.
helemaal blij mee!Bekijk bijlage 541392
Ja de biorb was echt wel een moeilijk gegeven denk ik zeker om te poetsen en zeewater heeft al snel graag iets meer volume om iets in te kunnen doen. 😅👍🏼
 
Bovenaan