Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Raar plekje op staart keizervis

afred

Junior Lid
Mijn keizer heeft een raar plekje op zijn staart heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik hier aan moet doen.

afred
 

Bijlagen

  • 126A9654.JPG
    126A9654.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 35
Niet helemaal duidelijk wat het is, het zou lymphocystis kunnen zijn of een isopod, parasitaire kreeftachtige. De foto is net te onscherp. Het lijkt een Holacanthus tricolor en vissen uit het Caribisch gebied komen nogal eens binnen met dit soort parasieten.

Hoe lang heb je de vis al? Had de vis dit plekje al toen je hem kocht?
 
Dank voor de snelle reactie.
De Vis heb ik nu 3 maanden dat plekje heeft hij pas een paar dagen. zal even kijken of ik een duidelijkere foto heb.

afred
 

Bijlagen

  • para 1.jpg
    para 1.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 30
  • schoon 1.jpg
    schoon 1.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 30
Dank voor de snelle reactie.
De Vis heb ik nu 3 maanden dat plekje heeft hij pas een paar dagen. zal even kijken of ik een duidelijkere foto heb.

afred
Het is geen heel scherpe foto, maar als het plekje vrij nieuw is, ga ik niet uit van een parasiet, maar eerder van Lymphocystis. Google dit eens en kijk of de symptomen daarvan lijken op wat jouw vis heeft. Als dit zo is en de vis verder gezond is en goed eet, verdwijnt het waarschijnlijk vanzelf weer.

Heb je poetsers (poetsgarnalen, poetsvis) in de bak?
 
Geen Poetsvis maar dat kan ik wel aanschaffen Hij eet goed.
Ik ga op Google onderzoek uit.
Dank het vervolg zet ik hier op.

afred.
 
Heb je een dokter mss? Lijkt precies of die even ruzie heeft gemaakt een en snee van de scalpel heeft gekregen.
 
Geen Dokter ze zijn met z,n 2n De Siliaris en Deze. en dat in een 1300 liter Bak. maar goed hij eet wel en het water is volgens mij oke,
Alleen heb in een Bacterie boom gehad de eiwit afschuimer had het moeilijk. Nu is de bak rustig
 

Bijlagen

  • 20240113_103915.jpg
    20240113_103915.jpg
    138 KB · Weergaven: 16
  • eiwitafschuimer 2.jpg
    eiwitafschuimer 2.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 16
Bovenaan