Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pterois Volitans

Juggernaut

Senior Forumlid
Moet zeggen dat ik erg verbaast bent dat van deze prachtige vis hier nog geen topic is?!

Naar mijn ervaring is dit 1 van de makkelijkere vissen om te houden;) zeker voor beginners omdat de water waardes niet perfect hoeft te zijn zoals bij de grote keizers bv wel het geval is.

Het zijn zeer interessante vissen waar je ook echt een band mee krijgt!
zo komt die van mij "killer" echt naar me toe zwemmen als ik langs loop en blijft hij voor het glas heen en weer zwemmen in de hoop dat hij wat te eten krijgt;)
Ik voer hem met een voedertang en dit is den zeerste aan te raden gezien hij erg giftig is!!! bij mij zwemt hij de gehele dag in zicht en hangt hij zo nu en dan onderste boven onder een rots:cool:

De naam Killer doet hij eer aan en heb hem deze naam dan ook gegeven voor zijn eetlust...

Alles kleiner dan 2x zijn lichaam kan je zien als een potentiële prooi dus ja, dit houd in nemo's, juffers, garnalen(bij mij niet het geval) etc etc.

Je moet dus een echte lief hebber zijn omdat het je verdere vis keus aardig beperkt!!

Het enige lastige aan deze vis is het over wennen aan voedsel(ik had het voor elkaar in 1 dag en bij mijn dwergduivel in een week) dit doe je door bv een stukje dode spiering heen en weerte schudden voor ze bek en dan los laten.

Bijlagen

• IMG00799-20110505-1431.jpg
    IMG00799-20110505-1431.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 40
  • IMG00817-20110505-1538.jpg
    IMG00817-20110505-1538.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 43
OP
Juggernaut

Juggernaut

Senior Forumlid
Groeien idd erg hard, mits je ze goed voert!
Ook bij mij laat hij de vissen die er al in zaten met rust ongeacht de grote:)
Maar een te kleine vis die je er later bij gooit wordt gegarandeerd op gegeten!
heeft mij een coeruleus gekost:mad: mits je het niet erg vind om je qua vissen bestand te beperken... is het een prachtige vis waar je veel plezier aan zal beleven;)

AquaVida

ZeewaterForum lid
Kan ik hieruit opmaken dat een duivel het beste als laatste kan worden toegevoegd aan het visbestand?

Bovenaan