Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pseudanthias squamipinnis(Rode vlagbaars)

B

ben1985

Guest
heb een 4 deze vissen in me bak zwemmen 1 man 3 vrouwen. ik gaf ze 1st mysis te eten. maar toen zakte er 1 vrouw naar beneden na 2 dagen bleef wel eten. toen ben ik over gegaan naar cyclops. en ze zijn erg actief en mooi op kleur een aanrader als je een school in je aquarium wilt hebben
 
Veel anthiasachtigen zijn nogal schuw , enige soorten totaal niet. Cyclops kleurt ze mmoi rood,iets wat de zoetwater liefhebbers weten omdat ze dat veel gebruiken bij Kardinaaltetras en ramirezi..
Hier een foto ,niet fraai ,maar van de P rubrzonatus. Deze soort die wij versturen vanuit de Philippijnen komt van niet al te grote diepte en eet al bij aankomst vanaf de vangstgronden gewoon droogvoer!.. Van grotere diepte komen de soorten P. pleurotaenia ( 30 meter) en de P. ventralis ventralis en de redelijk nieuwe soort flavoguttatus ( 30 a 40 meter) De laatste twee soorten zijn sterk seizoensgebonden wat vangst betreft. Ze komen van het noordelijkste puntje van de Philippijnen n.l. APARI ( uurtje vliegen van Taiwan!) en leven daar aan de wand van een z.g. drop reef. Hier komen ook b.v. G. watanabei , semifasciatus en bellus vandaan evenals Centropyge venusta die wij vroeger Holacanthus venustus noemden...
Allen de P.pleurotaenia kan hoofpijn geven, ze weigeren soms voor langere tijd voedsel




Nogmaals sorry voor de slechte kwaliteit fot's..





heb een 4 deze vissen in me bak zwemmen 1 man 3 vrouwen. ik gaf ze 1st mysis te eten. maar toen zakte er 1 vrouw naar beneden na 2 dagen bleef wel eten. toen ben ik over gegaan naar cyclops. en ze zijn erg actief en mooi op kleur een aanrader als je een school in je aquarium wilt hebben
 

Bijlagen

  • Anthias rubrozonatus.jpg
    Anthias rubrozonatus.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 41
  • Anthias rubrozonatus 2.jpg
    Anthias rubrozonatus 2.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 34
  • Square Anthias 1.jpg
    Square Anthias 1.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 35
  • Pseudanthias flavoguttatus.jpg
    Pseudanthias flavoguttatus.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 32
Met de P.pleurotaenia heb ik zelf andere ervaringen. Deze eten bijna direct na aankomst en vind het zelf ook 1 van de sterkste anthias soorten helaas voor gemiddeled aquarium worden ze iets te groot.

Vraagje foto's van de overige anthiassen zijn van de mannetjes neem ik aan?


Groetjes Michael
 
De vangstplaats van de pleuroteania is nogal eens de oorzaak van traag of graag eten. De acclimatisatie bij de exporteur is van het uiterst belang.
Hier en foto van onze opvang in Manila . Wij hebben daar twee van dit formaat.Overigens voeren wij al onze anthiasachtigen met droogvoer.....
ook ander vissen ,zie de foto van mijn handvoeding van de vossekoppen.

Met de P.pleurotaenia heb ik zelf andere ervaringen. Deze eten bijna direct na aankomst en vind het zelf ook 1 van de sterkste anthias soorten helaas voor gemiddeled aquarium worden ze iets te groot.

Vraagje foto's van de overige anthiassen zijn van de mannetjes neem ik aan?


Groetjes Michael
 

Bijlagen

  • facility_full_small_kb.jpg
    facility_full_small_kb.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 92
  • fox_face_3.jpg
    fox_face_3.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 54
Bovenaan