Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Problemen in de nano

Folkert

ZeewaterForum lid
Beste allemaal,

Laatst heb ik een pepermunt garnaal gekocht, een Cryptocentrus en een Trimma rubromaculatus gekocht. Die eerste twee doen het goed. De laatst genoemde Trimma rubromaculatus heb ik niet meer gezien ze zitten er nu een week in. Mijn bakje is 60 liter dus makkelijk te vinden zo'n visje maar niet dus. Is dit bekend met dit soort?

Verder is mijn poetsgarnaal verveld normaal gesproken zie ik hem snel terug vaak dezelfde dag nog. Kan het zijn dat het door de pepermuntgarnaal komt dat hij zich nu langer schuilhoudt? Of kan het zo zijn dat de pepermuntgarnaal hem aanvalt en opeet?




 
Ik zie ook de dieren in mijn 60L bak soms een paar dagen niet, ze kunnen zich blijkbaar erg goed verstoppen ook in een kleine bak.

Ik heb zelf Poetsgarnalen,Pepermuntgarnalen en Mitrax krabben in mijn bak de garnalen vervellen regelmatig maar deze dieren storen elkaar verder niet.
Ik zorg wel voor voldoende voedsel.
 
Ik zie ook de dieren in mijn 60L bak soms een paar dagen niet, ze kunnen zich blijkbaar erg goed verstoppen ook in een kleine bak.

Ik heb zelf Poetsgarnalen,Pepermuntgarnalen en Mitrax krabben in mijn bak de garnalen vervellen regelmatig maar deze dieren storen elkaar verder niet.
Ik zorg wel voor voldoende voedsel.
Hoe vaak geef jij ze te eten en wat geef je? Dank je wel voor je antwoordt. Ik heb de bak vijf jaar hij doet het goed daarom ben ik bang om het voeren en zo aan te passen omdat de waardes dan sneller gaan schommelen
 
Ik voer 1 keer per dag de vissen en dan voer ik dermate veel dat er ook wat in het rif verdwijnt voor de lagere dieren en vlokreeftjes etc..
Ik meet wekelijks de waterwaarden welke ik het belangrijkste vind (KH/Ca/Mg/No3/po4)
 
Ik voer 1 keer per dag de vissen en dan voer ik dermate veel dat er ook wat in het rif verdwijnt voor de lagere dieren en vlokreeftjes etc..
Ik meet wekelijks de waterwaarden welke ik het belangrijkste vind (KH/Ca/Mg/No3/po4)
Ik heb de poetsgarnaal niet meer gezien. Ik heb zelf een pilaar gemaakt door met cement levend steen met elkaar te verbinden. Waarschijnlijk kon hij toen hij alleen in de bak zat zich wel schuilhouden maar nu met de pepermuntgarnaal erbij niet. Ik ben bang dat hij er niet meer is. De trimma heb ik ook niet meer gezien.
 
Bovenaan