Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Preventief vervangen stromingspompen?

Zo dus:
IMG20230224213939.jpg

IMG20230224213947.jpg
 
Zowel natte als droge kant zijn open bij mij... ik veronderstel een ouder type...
Ik ben op de site van Tunze eens gaan kijken en er zijn nieuwe verkrijgbaar die wel volledig gesloten zijn. Maar als ik de kostprijs + verzending bekijk, ben ik beter af met een volledig nieuwe 😅
 
Ik heb ook nog een aantal van die oude Tunze magneten, maar die sieren mijn koelkast waar ik een verzameling magneten op heb zitten. Ik durfde het niet aan om met open magneten te werken in mijn zeewater bakje!! Ga idd voor gegoten versies zoals op de foto van Ozon te zien is. Ik durf te wedden dat je waarden mbv mechanische filtering daarna wegblijven. Ook bedacht ik me dat als je al actief kool gebruikt, dat je dit niet langer dan 10 dagen in je bak moet laten zitten omdat er anders ook metalen vrij kunnen komen zoals zink en silicaat meen ik. Dit zag ik op een YT video van Fauna Marin.
 
Zowel natte als droge kant zijn open bij mij... ik veronderstel een ouder type...
Ik ben op de site van Tunze eens gaan kijken en er zijn nieuwe verkrijgbaar die wel volledig gesloten zijn. Maar als ik de kostprijs + verzending bekijk, ben ik beter af met een volledig nieuwe 😅

De standaard magneethouders
kost 24.99EUR dus valt op zich nog mee maar wel niet voorradig.
Koop je voor 50EUR heb je gratis verzending.

Grtz,
Matthijs
 
Ik heb ook nog een aantal van die oude Tunze magneten, maar die sieren mijn koelkast waar ik een verzameling magneten op heb zitten. Ik durfde het niet aan om met open magneten te werken in mijn zeewater bakje!! Ga idd voor gegoten versies zoals op de foto van Ozon te zien is. Ik durf te wedden dat je waarden mbv mechanische filtering daarna wegblijven. Ook bedacht ik me dat als je al actief kool gebruikt, dat je dit niet langer dan 10 dagen in je bak moet laten zitten omdat er anders ook metalen vrij kunnen komen zoals zink en silicaat meen ik. Dit zag ik op een YT video van Fauna Marin.
De actieve kool zal er niet langer dan een week inzitten, dan vervang ik die nog 1 keer en dan zal het even zonder zijn 😊
 

De standaard magneethouders
kost 24.99EUR dus valt op zich nog mee maar wel niet voorradig.
Koop je voor 50EUR heb je gratis verzending.

Grtz,
Matthijs
Ik had rechtstreeks op de site van Tunze gekeken en daar was het 27euro en 10 euro verzending voor Belgie.
Voor 52euro heb ik een volledige nieuwe 😅
 
Ook zou je zelf een setje epoxy hars kopen en in ieder geval de natte magneten ingieten.
Of eens kijken of er in je omgeving een bedrijf zit dat Epoxy hars verwerkt.
Die gieten de achterzijde misschien zo voor je vol met een beetje restanten van een hars gieting.


Betreffende de zware metalen. Zelf heb ik een combinatie eerst een D-Tox kuur van Ocean Art toegepast en daarna 3 water wissels.
Ben tevreden met het resultaat.
 
Bovenaan