Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

poetsgarnalen

1959jan

ZeewaterForum lid
was gisteren bij nemoland broek op langedijk die dit weekend en volgend weekend 3 poetsgarnalen voor 25 euro heb,maar nou vreet mijn lipvis ze op is dat gebruikelijk bij lipvissen wordt anders een dure sport.slotje graag.
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor lipvissen wel gebruikelijk. De mijne doen het niet, maar je kan pech hebben want ze staan wel op het menu van de lipvissen. Ligt natuurlijk wel aan de maat van de lipvissen en de maat van de garnalen
 
Naam, plaats, aanbieding en wanneer in 1 regel; ik geloof niet dat het hier om de lipvissenvraag gaat.....
 
Als je de garnalen loslaat als de lipvissen al slapen kan het meevallen.

Soort en maat van de lipvissen is wel mede bepalend.
 
Mijn zesstreeplipvis viel mijn poetsgarnaal ook aan heb hem gelijk weg gedaan krengen zijn het


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn zesstreeplipvis viel mijn poetsgarnaal ook aan heb hem gelijk weg gedaan krengen zijn het

Ik had hetzelfde voor. Mijn poetsgarnaal heeft het net geen nacht overleefd. Na het plaatsen van de zesstreeplipvis lag hij de volgende dag al op zijn rug. Lipvisje kan echt je rif terroriseren.
 
Er zijn ongeveer 500 soorten lipvissen die variëren van een paar cm tot ruim 2 meter. Zonder te weten over welke soort het gaat is een zinnig antwoord onmogelijk.
 
In de database hier staat wel geschreven dat als ze met meerdere worden gehouden ze vreedzamer zijn?,...


Bedoel je daar de 6streep mee Martijn?

Want verschillende soorten lipvissen bijeen verzamelden zich bij mij als een roedel wolven en verscheurden een garnaal die dubbel zo groot was als de grootste lipvis, ze sleurden die bij zijn sprieten uit zijn schuilhol, alle lipvissen deden lustig mee.
Enkele dagen later was de volgende aan de beurt, wat later een kappersgarnaal ontarmd.....................

En ja ze kregen wel degelijk eten :) de lipvissen he.

De Alpha lipvis was de Halichoeres melanurus.
 
Bedoel je daar de 6streep mee Martijn?Want verschillende soorten lipvissen bijeen verzamelden zich bij mij als een roedel wolven en verscheurden een garnaal die dubbel zo groot was als de grootste lipvis, ze sleurden die bij zijn sprieten uit zijn schuilhol, alle lipvissen deden lustig mee.Enkele dagen later was de volgende aan de beurt, wat later een kappersgarnaal ontarmd.....................En ja ze kregen wel degelijk eten :) de lipvissen he.De Alpha lipvis was de Halichoeres melanurus.
 
Bedoel je daar de 6streep mee Martijn?

Want verschillende soorten lipvissen bijeen verzamelden zich bij mij als een roedel wolven en verscheurden een garnaal die dubbel zo groot was als de grootste lipvis, ze sleurden die bij zijn sprieten uit zijn schuilhol, alle lipvissen deden lustig mee.
Enkele dagen later was de volgende aan de beurt, wat later een kappersgarnaal ontarmd.....................

En ja ze kregen wel degelijk eten :) de lipvissen he.

De Alpha lipvis was de Halichoeres melanurus.

Ja dat staat bij de zesstreep, moet je maar eens kijken.
Zo dat klinkt zeker wel agressief :p
 
Hoeft niet persee verkeerd te gaan. Ik heb een 6 streep en een citroen lipvis samen met garnalen zitten en dit gaat gewoon goed.
 
Een niet hongerige kleine lipvis betekent weinig risico. Grote lipvissen worden, zeker wanneer hongerig, een risico. Meer dan twee poetsgarnalen heeft ook geen zin, je houdt er na verloop van tijd vrijwel altijd maar twee over.
 
.
Bedoel je daar de 6streep mee Martijn?

Want verschillende soorten lipvissen bijeen verzamelden zich bij mij als een roedel wolven en verscheurden een garnaal die dubbel zo groot was als de grootste lipvis, ze sleurden die bij zijn sprieten uit zijn schuilhol, alle lipvissen deden lustig mee.
Enkele dagen later was de volgende aan de beurt, wat later een kappersgarnaal ontarmd.....................

Visje wordt hier wel in een heel slecht daglicht gezet. Hier ook nooit verkeerd gegaan met de 6-streep. Heb er 3 gehad maar er zijn nooit problemen geweest. Heel leuk visje die soms wel eens een pesterig gedrag vertoond maar gaat ook heel vaak gewoon goed. Zijn wel springers, heb er ooit eens eentje verloren die naast mijn sump lag (weken kwijt geweest, is de snoodaard via mijn overloop de sump in gegaan en eruit gesprongen).
 
Bij mij ook geen probleem met de zesstreep.... overigens een ijzer sterke vis, 2 stipaanvallen overleefd zonder 1 stipje te hebben gehad. Zwemt al 5 jaar rond.
 
Bovenaan