Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

PLAAG DIEREN OP RUIMEN MET LICHT ?????????????

Het ligt er imo maar net aan wat je ermee doet.
Een mes kan een moordwapen zijn, maar ook iets om mee te snijden.
Een laser in dit geval vind ik een handig hulpmiddel voor het weghalen voor glasannemonen, maar een wapen voor veel andere doeleinden.
Een pistool, tja... imo niks anders dan een moordwapen. Maar met een paar lesjes op de schietbaan mag je er 1 hebben.
Het is maar net wat een gek ermee van plan is...
Ik vind t een prima optie.


((Een pistool, tja... imo niks anders dan een moordwapen. Maar met een paar lesjes op de schietbaan mag je er 1 hebben.)

Dit is natuurlijk niet waar ..ik neem aan dat je dit ook wel weet ?? Gr Rob
 
Ben benieuwd of de laser ook effectief in te zetten is voor plaatselijke bestrijding van alg (Bryopsis)

Tegen bryopsis heeft het geen effect lijkt het ik heb het eens geprobeerd, maar zie niet direct resultaat.

Wat ik wel zie is dat de rode flap weg gaat op plaatsen die belicht zijn ze lijken wel verbrand, het ziet er bruin uit na een korte behandeling.Eens afwachten wat het resultaat is na een paar dagen.
 
Tegen bryopsis heeft het geen effect lijkt het ik heb het eens geprobeerd, maar zie niet direct resultaat.

Wat ik wel zie is dat de rode flap weg gaat op plaatsen die belicht zijn ze lijken wel verbrand, het ziet er bruin uit na een korte behandeling.Eens afwachten wat het resultaat is na een paar dagen.
Kan je het spul niet verbranden met de laser? (Ik heb nog een achterwand die wel een beertje kan gebruiken.) ik bedoel hiermee dus wat langere tijd op het te verwijderen spul te richten.
 
Nou ik heb het in levende lijve mogen zien en ben overtuigd !

Erop richting en de annemoon begint te knetteren, een teken van verbranding !!!! BURN MOTHERFU#### :p
 
Ik heb ook een laserpen, 10.000 watt, ruim er vanalles mee op. Momenteel helaas defect en terug naar china gestuurd. Glasannemoon brand je er makkelijk mee weg, helemaal fijn als hij bv midden tussen een koraaltje zit... met laser kan je heel gericht weghalen.
 
Ik heb ook een laserpen, 10.000 watt, ruim er vanalles mee op. Momenteel helaas defect en terug naar china gestuurd. Glasannemoon brand je er makkelijk mee weg, helemaal fijn als hij bv midden tussen een koraaltje zit... met laser kan je heel gericht weghalen.

IK denk niet dat je de beschikking had over een 10 kilowatt laser, dat vermogen is namelijk een beetje hoog. :) Daarnaast vraag ik me af of je het gevaar van een laser beseft, die krachtig genoeg is om glasanemomen te verbranden, anders had al lang besloten dat je zo'n ding niet eens in buurt wilt hebben.

Lees onderstaande post, afkomstig uit een lasertopic van infopolitie.nl, eens:


Iedereen die in Nederland laserpointers verhandelt aan consumenten is gehouden aan de Warenwet en Warenwetbesluit Algemene Productveiligheid. Zo valt een laserpointer met batterijen onder de richtlijn Algemene Productveiligheid (2001/95/EG, geldig vanaf 15 januari 2004). Het is de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), als onderdeel van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, die toeziet op de naleving van de Warenwet.
Veelal worden laserpointers aangeboden via internationale webwinkel en internet verhandelplaatsen als Markplaats.nl. Het betreft vaak laserpointers met optische vermogens van enkele tientallen tot honderden milliWatts. Binnen de oogreflex van 0,25 seconden bestaat een kans op tijdelijke of blijvende oogschade.
Stel dat een groene laserpointer met een golflengte van 532nm wordt gebruikt met een vertrekkende bundeldiameter van 1mm en een bundeldivergentie van 1mrad (iedere meter verder wordt de bundeldiameter 1mm groter). De laserveiligheidsnorm IEC EN 60825-1:2007 levert de oogbeschadigingsdrempel bij deze golflengte van 6,3 Joule per vierkante meter oftewel 25 Watt per vierkante meter bij een belichtingstijd van 0,25 seconde (de oogreflextijd).
Nu kunnen we een gevarenafstand bepalen, die we definiëren als de afstand tot de laserpointer waarbij de intensiteit precies gelijk is aan de oogbeschadigingsdrempel. Dit betekent dat er een kans op oogschade bestaat bij afstanden kleiner dan deze gevarenafstanden, immers daar is de intensiteit groter dan de oogbeschadigingsdrempel. De tabel geeft de gevarenafstand afhankelijk van het optische vermogen van de laserpointer.

Laservermogen [W] Gevarenafstand [m]
0,01 20
0,1 70
1 225
10 705
100 2240
Lasergevarenafstand als functie van het laservermogen bij een golflengte 532nm, divergentie 1mrad en een startdiameter van 1mm.

De VWA stelt dan ook al terecht in september 2006 (VWA informatiebladnr. 26) dat het verhandelen van laserpointers aan consumenten van laserklassen 3R, 3B en 4. niet is toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een laserpen, 10.000 watt, ruim er vanalles mee op. Momenteel helaas defect en terug naar china gestuurd. Glasannemoon brand je er makkelijk mee weg, helemaal fijn als hij bv midden tussen een koraaltje zit... met laser kan je heel gericht weghalen.

Ik hoop dat je alle dieren en personen in de buurt van een beschermende bril hebt voorzien als je je laser gebruikt. En als je laser 10.000 watt was dan zou je er glas mee snijden dus dat lijkt me wat hoog.
 
Dit is al een oude post, maar super interessant. Maar ‘t is duidelijk dat het geen speeltje is, maar de uitleg is helder.

waar kocht je deze? Een aanbod aan sites, maar welke zijn betrouwbaar?
 
Bovenaan