Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pincetvis

RJAvZ

ZeewaterForum lid
Meerdere malen geprobeerd maar zodra de glas of deelanemonen zich terug trekken gaan ze vrij snel dood. Ze eten wel vervangend voedsel maar hebben hier blijkbaar niet genoeg aan

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Je suggereert dat ze naast glasanemonen ook deelanemonen eten. Dit heb ik niet eerder gehoord?

Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen. Mij lijkt het lariekoek.

Jan de Groot

Senior Forumlid
Ik heb een aantal jaren een mooie Pincetvis gehad (C. Rostratus) en had in die periode deel- én glasanemonen. Pas op latere leeftijd begon hij aan de glasanemonen maar de deelanemonen zijn helaas altijd "keurig met rust gelaten". Ik ben het dus met Mephisto eens.

Hiervoor later de grasvijlvis ingebracht en dit exemplaar deed zijn werk (bij mij)

Laatst bewerkt:

Peter032

ZeewaterForum gebruiker
inderdaad een chelmon is erom bekend alle glasanemonen op te eten alsook doopvonten en kokerwormen maar deelanemonen komt hij niet aan, hij heeft vervangend voer nodig om te overleven als alle glasanemonen op zijn. Dit kan je best doen door artemia en mysis te voeren als ook muggen larven zo heeft hij genoeg voer binnen.
mvg

Bovenaan