Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

pincetvis chelmon rostratus

Hoe is de ervaring bijv met balipoliepen, laat hij die ook met rust.

Eet hij echt alleen glasanemonen?

Of zijn er toch koraaltjes die niet veilig zijn.
 
Prachtige vis maar helaas na enige tijd bij mij overleden aan waarschijnlijk een verstopping.
Ik had geen bali poliepen maar grote spijker poliepen diverse buttons en daar heeft hij nog nooit een hap van genomen.
 
Bij mij raakt hij geen koraal aan. Kokerwormpjes wordt korte metten mee gemaakt, vraag me eigenlijk af of combinatie met een doopvont zou lukken ( iemand ervaring mee??)

Eet bij mij alle diepvriesvoer, geen droogvoer.
ja ik heb ze jaren gehad meest 2 in 1 bak ,waarschijnlijk heb je ze indertijd bij moij op de jachthaven zien zwemmen ,ook de doopvonds zul je gezien hebben


thuis heb ik kleinere doopvonds en een pincet gehad ! geen probleem ,glasanemonen vreet ie maar eerst alle kokerwormen
 
Bij mij raakt hij geen koraal aan. Kokerwormpjes wordt korte metten mee gemaakt, vraag me eigenlijk af of combinatie met een doopvont zou lukken ( iemand ervaring mee??)

Eet bij mij alle diepvriesvoer, geen droogvoer.

En ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een pincetvis en een doopvont.
 
Heb vorige week bij een sponsor een chelmon rostratus xxl gekocht, maar na 2 dagen overleden. Terug naar de sponsor en een ander exemplaar en boze :mad: gekregen.

Ook de 2e chelmon rostratus heeft het maar 2 dagen volgehouden. Wat mij opviel was dat de vissen hun huid schuurde aan de stenen. Parasieten misschien?

Kan het misschien zijn dat de vissen te snel verkocht worden? Dinsdag binnen, donderdag verkocht.

Mylène
 
Heb weer een nieuwe Chelmon rostratus, niet al te groot. Was met diepvries-voer-eet-garantie. Deed hij ook de eerste dagen, maar nu niet meer. Vindt beestjes uit d ebodem denk ik lekkerder, en wordt toch wel een beetje lastig gevallen door mijn gele zeilvin.

Vandaag verse mossel ;) gevoerd, zie dit timelapse filmpje: http://youtu.be/YTFL5vHG7A8
 
Heb vorige week bij een sponsor een chelmon rostratus xxl gekocht, maar na 2 dagen overleden. Terug naar de sponsor en een ander exemplaar en boze :mad: gekregen.

Ook de 2e chelmon rostratus heeft het maar 2 dagen volgehouden. Wat mij opviel was dat de vissen hun huid schuurde aan de stenen. Parasieten misschien?

Kan het misschien zijn dat de vissen te snel verkocht worden? Dinsdag binnen, donderdag verkocht.

Mylène

Dat is een teken van stip en waarschijnlijk ook daaraan doodgegaan
 
Ik vind het een van leukste en mooiste vissen in mijn bak. De mijne gehaald bij de rifwachter en werdt proffesioneel uit de stekken bak gevist.
Glasanemoon plaag binnen 24 opgelost;
Binnen 48 uur handtam;
Eet gewoon lekker met de pot mee (ook diepvries!)
Is beste vrienden met de zeilvin:cool:

Mischien eens tijd om gezien de database aan te passen gezien de positieve verhalen hier?
 
De houdbaarheid van de Chelmon rostratus houdt nauw samen met het seizoen van vangst,.Buiten het seizoen gevangen zijn het veelal zwakkere dieren. Let goed op dat hij of zij vet op de kop heeft en houdt anders wordt het aftellen naar .........
Vroeger gaven we ze tubifex te eten omdat er nog niet eens mysis was.. toen ging het ook goed. Kleine wormachtige maken een groot deel uit van hun natuurlijke dieet .
Chelmons worden over het algemeen met barrière netten gevangen dus lulkoek over cyanide .. die vlieger gaat niet op. Veel vissen worden nog steeds met cyanide gevangen OOK OP BALI !! Enige soorten kun je gewoonweg niet zonder vangen. Als ik een lijst zou maken met de soorten dan zou je schrikken want er zijn veel soorten die wij kennen als zeer sterk met een "eeuwig "leven......
Cyanide laat slechts superficiële wonden achter te vergelijke met je koffie heet drinken en een "brandgevoel"in je keel overhouden Daar zijn prima middelen die juist zorgen dat na de vangst die wonden vrijwel direct sluiten..

Misschien maar eens een topic beeginnen over visvangst en wat daarbij komt kijken
The Captain
 
Laatst bewerkt:
Ik benhet met Sorg eens. Heb een tweetal maanden een pincet vis gehad, maar kon hem niet houden omdat hij geen kans kreeg om voldoende voer binnen te krijgen.
 
Ik benhet met Sorg eens. Heb een tweetal maanden een pincet vis gehad, maar kon hem niet houden omdat hij geen kans kreeg om voldoende voer binnen te krijgen.

Heb je toen ook mosselvlees geprobeerd? Uit de schelp is helemaal ideaal. Vers of diepvries. Schelp een klein beetje openmaken, zodat de pincetvis als enige met zijn dunne bek er in kan.
 
Ik heb er sinds 2 weken een en die eet tot nu toe nog niet met de pot mee.
Ik heb hem al mysis, artemia en levende artemia gevoerd en gehakt mosselvlees maar hij eet niks.
Hij vreet tot nu toe alleen m`n viltkoker wormpjes op, m`n glasanemonen laat ie ook links liggen.
Zou het kunnen dat ie na de viltkokerwormpjes wel vervangend voer gaat eten?
Hij heeft 3 weken bij de winkelier gezeten en at daar wel zei hij .

GR. Thom
 
Ik heb er sinds 2 weken een en die eet tot nu toe nog niet met de pot mee.
Ik heb hem al mysis, artemia en levende artemia gevoerd en gehakt mosselvlees maar hij eet niks.
Hij vreet tot nu toe alleen m`n viltkoker wormpjes op, m`n glasanemonen laat ie ook links liggen.
Zou het kunnen dat ie na de viltkokerwormpjes wel vervangend voer gaat eten?
Hij heeft 3 weken bij de winkelier gezeten en at daar wel zei hij .

GR. Thom

hebben ze ook laten zien dat ie eet?
 
Nee dat niet, ik ben meer op het vertrouwen en de bekendheid van deze zaak afgegaan.
Hij zei dat de chelmon er al 3 weken in die bak zat er het anders niet had overleefd.
Hij heeft ondertussen wel al m`n kokerwormpjes opgegeten maar ook nog geen glasanemoon of ander voer.

Gr. Thom
 
Maar wie weet dat ie na al de lekkere kokerwormpjes wel wat anders gaat eten.
Ik blijf hoop houden.

Gr. Thom
 
Probeer eens levende bloedwormen of levende tubifex. Dit vind die van mij onweerstaanbaar. Daarna kun je naar gevroren bloedwormen. Dit deed hij bij mij ook. En ging toen ook ineens mysis eten
 
Probeer eens levende bloedwormen of levende tubifex. Dit vind die van mij onweerstaanbaar. Daarna kun je naar gevroren bloedwormen. Dit deed hij bij mij ook. En ging toen ook ineens mysis eten

Dat zou ik wel kunnen proberen Dennis.
Voer jij nog op een speciale manier?
Ik heb al een paar dagen tussen het steen gespoten zodat ie het daar kan pakken maar nee.
Mijn 2 dokters en kardinaal baars vliegen door de bak heen als er gevoerd word.

Gr. Thom
 
Bovenaan