Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

pincetvis chelmon rostratus

Dat zou ik wel kunnen proberen Dennis.
Voer jij nog op een speciale manier?
Ik heb al een paar dagen tussen het steen gespoten zodat ie het daar kan pakken maar nee.
Mijn 2 dokters en kardinaal baars vliegen door de bak heen als er gevoerd word.

Gr. Thom
Hoi,
Die van mij voer ik met een pincet boven in de bak. Bij mij komt ie daar als een gek op af. Nu eet hij ook gewoon uit de water kolom. Maar ik ben met een pincet begonnen (zo een lange)
 
Hij zit bij mij veelal onderin de bak of achter de stenen als er gevoerd word.
Maar ik zal morgen ff op zoek gaan naar de bloedwormen en tubifex.
Alvast bedankt voor de info.

Gr. Thom
 
Hij zit bij mij veelal onderin de bak of achter de stenen als er gevoerd word.
Maar ik zal morgen ff op zoek gaan naar de bloedwormen en tubifex.
Alvast bedankt voor de info.

Gr. Thom
Helemaal prima.
Succes hiermee.
Wat je ook kunt doen is met een pipet met brede uitgang (anders passen de wormen er niet in) een hoeveelheid in je bodem spuiten. Het blijft dan lang genoeg op de plek zodat de pincetvis het ziet kronkelen.
 
Dat is ook het proberen wel waard Dennis.
Als de rest bovenin de bak druk is kan hij beneden hopelijk rustig eten.

Gr. Thom
 
leer hem uit de hand te eten scheelt een hoop ellende de mijne pikt zelfs in me vingers als er geen eten tussen zit (mysis en artemia of krill) is die gek op
 
Dennis:

Ik heb nu 3 x geprobeerd om rode bloodwormen in het zand en tussen de stenen te spuiten
met een pitet maar heb niet kunnen zien dat ie er van eet.
Vandaag had m`n dokter het ook door en kwam er als een dolle op af.
Hij pikt wel de hele tijd dingen van de stenen en uit het zand maar wat het is??

Imitch:

Uit m`n hand laten eten gaat niet lukken denk ik want hij duikt al weg als ik met de pipet in de buurt kom.

Mijn Picasso heeft nu ook stip en m`n 2 kleurige dokter ook licht.
Mijn bruine rotsspringer jaagt hem ook steeds weg.
En de pitvis gaat rustig z`n gangetje en doet niemand kwaad, maar waarom ze hem dan steeds weg jagen geen idee.

Gr. Thom
 
Dennis:

Ik heb nu 3 x geprobeerd om rode bloodwormen in het zand en tussen de stenen te spuiten
met een pitet maar heb niet kunnen zien dat ie er van eet.
Vandaag had m`n dokter het ook door en kwam er als een dolle op af.
Hij pikt wel de hele tijd dingen van de stenen en uit het zand maar wat het is??

Imitch:

Uit m`n hand laten eten gaat niet lukken denk ik want hij duikt al weg als ik met de pipet in de buurt kom.

Mijn Picasso heeft nu ook stip en m`n 2 kleurige dokter ook licht.
Mijn bruine rotsspringer jaagt hem ook steeds weg.
En de pitvis gaat rustig z`n gangetje en doet niemand kwaad, maar waarom ze hem dan steeds weg jagen geen idee.

Gr. Thom
Als ie van de stenen en t zand pikt dan kan het goed komen. Waarschijnlijk eet hij copods oid. Hou hem wel in de gaten mbt zijn voorkomen. Ik bedoel dat hij niet veel dunner wordt. Hopelijk gaat hij snel met de pot mee eten. Succes
 
Als ie van de stenen en t zand pikt dan kan het goed komen. Waarschijnlijk eet hij copods oid. Hou hem wel in de gaten mbt zijn voorkomen. Ik dat hij niet veel dunner wordt. Hopelijk gaat hij snel met de pot mee eten. Succes

Ik blijf het zeker proberen met Bloodwormen en de Artemia en de Mysis tussen de stenen te spuiten.
Ik zal ook is proberen of ie uit m`n hand wil eten maar heb er een hard hooft in maar hopen dat
de aanhouder wint:).
Maar het ik vind het ook zo raar dat ze hem niet met rust laten.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Thom
 
Hier geen problemen met de pincetvis heb hem nu 3 maanden. In het begin wel Lymphocystis gehad, maar met levende mysis en zelf ingevroren mysis is het goed gekomen en geen problemen met eten. Deze kan de hele dag eten, maar zit wel alleen in een bakje van 50 liter. Een paar maandjes in een apart bakje met zo min mogelijk is wel aan te raden vind ik. Mijn andere pincetvis zit bij mijn vader nu 4 jaar ongeveer en doe het perfect. Vroeger heeft mijn vader er nog 1 van ongeveer 10 jaar gehad. En alle 3 met levende mysis en zelf ingevroren mysis gevoerd en geen probleem. Met de mysis prut uit de winkel (behalve dutch mysis) krijg je ze slecht aan het eten, want dat spuugt de mijne ook uit.
 
Mysis is een aasgarnaaltje dat in zoetwater, brakwater of zeewater leeft en Dutch mysis is een merk diepvries mysis. De soort dat men gebruikt voor Dutch mysis is Mysis integer en deze soort wordt in zoet en brakwater gevangen.
 
Ik voer Mysis, Artemia, gehakte mosselen van het merk Rufo.
Maar dutch mysis is dus weer een ander merk, maar dit verkoopt niet elke aqua zaak toch?

Gr. Thom
 
Aquacompleet wel bel even voor de voorraad zit in rotterdsm
 
Is dat de enigste die dat verkoopt of zit er ook nog een zaak in de buurt van Leiden?

Gr. Thom
 
Verloop hazerswoude/boskoop.


Anders bij auaasan in boesingheliede.....(moet je toch eens in je leven geweest zijn )


Altijd even bellen , ik heb begrepen dat er nu niets gevangen wordt ivm de kou , dus op is op
 
Ik heb vorige week een Pincetvis, bij aquarium coenen in best gekocht *ze hebben er nog twee* Ik heb gevraagd of hij ze wou voeren, dit was geen probleem. Hij voerde diepvries mysis. Hij at goed. Nu een week in de bak: oordeel, hij heeft de eerste uren al mijn kokerwormen gesnoeid, ik ze geen glasanemonen meer, en hij eet zowel levend als diepvries mysis. Ik zorg ervoor dat er veel stroming is in de bak zodat het voer zich goed verspreidt. Let wel ik heb geen dokters in mijn bak zodat hij meer kans heeft om mee te eten. Het is een goede eter en een mooie aanwinst
 
Verloop hazerswoude/boskoop.


Anders bij auaasan in boesingheliede.....(moet je toch eens in je leven geweest zijn )


Altijd even bellen , ik heb begrepen dat er nu niets gevangen wordt ivm de kou , dus op is op


Dan ga ik ff bij verloop vragen of ze wat hebben liggen dat is het dichtst bij.
En zo niet ga ff bij Aquaasan vragen en miss gelijk wat leuks meenemen:biggrin:.
Ik ben er al eens geweest, erg mooie zaak.

Gr. Thom
 
Bovenaan