Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Paracanthurus hepatus ligt op bodem

coone

Fish-lover
Mijn hippo ligt op zijn zijkant op bodem, snel ademend & probeert recht te komen.
Zwom deze middag nog rond & andere vissen is niets aan te zien. Vis zit er sinds vrijdag in & deed het heel goed v eten & met de andere vissen.
Zie wel dat zijn rechter borstvin beetje is beschadigd maar voor rest niets aan te zien.

Was toch mijn wekelijks meetrondje dus vlug eens gedaan:

PH 8,03
Sal 34,3
Po4 0,03
No3 10
Ca 420
Kh 8,4

Dus hier niets speciaal.
Iemand een idee?

7f0c46f813078139949a60bbc551e8f9.jpg

7389f1edc00fcf4829d45e3a4e87d8a2.jpg
382599ad770cc0b8fea7fd870a26266a.jpg

7bd5b56e9fc02eb664924f090270efdc.jpg
 
Close-up van de borstvinnen
9ee2a8ca7e5cd71170d49d4b979439dd.jpg
 
De beschadigingen duiden erop dat iemand niet blij is met zijn komst. Is hij aangevallen?
Welke vissen heb je nog meer zwemmen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De beschadigingen duiden erop dat iemand niet blij is met zijn komst. Is hij aangevallen?
Welke vissen heb je nog meer zwemmen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vrees dat je gelijk hebt.
Zag net mijn andere hepatus bijten aan hem. Zwommen nochtans al heel de week mooi samen [emoji26]

Heb hem in sump gedaan om te herstellen
 
vreemd dat ze niet samen kunnen vooral omdat je een behoorlijk grote aquarium hebt met veel zwemruimte precies, Ik zou zeggen zet ze niet meer samen deze soort vis is zeer gevoelig aan stress beter een nieuw huisje zoeken dan .
 
vreemd dat ze niet samen kunnen vooral omdat je een behoorlijk grote aquarium hebt met veel zwemruimte precies, Ik zou zeggen zet ze niet meer samen deze soort vis is zeer gevoelig aan stress beter een nieuw huisje zoeken dan .

Heeft het niet gehaald [emoji26]
 
Wat vervelend coone.
Nog even goed naar de fotos kijkend valt mij op dat de rug- er aarsvin net zo aangetast zijn als de borstvin.
Ook valt op dat de vis erg mager is. Dit is te zien op de eerste aan laatste foto in je eerste post. Je ziet een soort richel over de zijkant lopen, van het oog richting de staart. Recht op de kop kijkend zie je dan dat de rug ingevallen is en de reserves daar aangedaan zijn. Typisch voor een zeer verzwakte (dokters)vis.

Tenzij een dergelijke vis eet als een paard in de winkel, lekker laten zitten en afwachten of ie er daar bovenop komt.
 
Wat vervelend coone.
Nog even goed naar de fotos kijkend valt mij op dat de rug- er aarsvin net zo aangetast zijn als de borstvin.
Ook valt op dat de vis erg mager is. Dit is te zien op de eerste aan laatste foto in je eerste post. Je ziet een soort richel over de zijkant lopen, van het oog richting de staart. Recht op de kop kijkend zie je dan dat de rug ingevallen is en de reserves daar aangedaan zijn. Typisch voor een zeer verzwakte (dokters)vis.

Tenzij een dergelijke vis eet als een paard in de winkel, lekker laten zitten en afwachten of ie er daar bovenop komt.

Rugvin was bij nadere inspectie ook aangetast. Viel niet zo op vermits deze plat lag. Vis overgenomen v iemand die ermee stopte, heb hem nochtans wel zien eten.
Mijn andere hepatus er echt aan zien trekken
 
Een late reactie op dit topic, maar ik herken de symptomen.
Het op korte termijn 'wegrotten' van de vinnen had ik zowel bij mijn paracanthurus hepatus, mijn chelmon rostratus als bij de grasgroene vijlvis.
Bij mij lag de oorzaak aan een fosfaat verlagend middel of aan de planariasterfte die het gevolg was van het middeltje.
De vijlvis heb ik toen nog kunnen redden door deze naar een andere aquarium te verhuizen. Voor de andere was het jammer genoeg te laat.
 
Bovenaan