Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Overstap volledig redsea progamma naar dsr

harry malestein

ZeewaterForum lid
Goedenmiddag,heb een aantal vragen mbt overstap volledig redsea naar dsr ez en later mss full dsr. Huidige bak is een redsea reefer 250 dit wordt in de toekomst een 625xl.
Hoe gaat dit in zijn werking met zoutgehalte als ik mn complete inhoud overzet naar grotere bak
Nu gebruik ik redsea coral pro en dat zal dan dsr worden ?
Is het mogelijk om 250liter van mn oude bak te mengen met 375l dsr water?
Gebruikt men bij de dsr methode ook gafzakken of is dit niet gebruikelijk,powerfilter gebruik ik nu ook.
Hoe vervanging ik mn coral colors toevoegingen?
Zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.

Robert58

Senior Forumlid
Hallo,
Ik heb totaal geen ervaring met DSR. Maar waarom, als ik vragen mag, ga je overstappen van Red Sea naar DSR?
Zelf gebruik ik ook Red Sea producten naar volle tevredenheid.
Wat je vraag met de Colors - serie betreft, kan ik je vertellen dat A betrekking heeft op jodium, B op kalium, C op ijzer en D is combinatie van allerlei micro-elementen. Dus zul hiervoor bij DSR de vervanger moeten nemen.
Naar mijn idee kun je het oude water gewoon met het nieuwe water mengen. Zelf gebruik ik afwisselend Tropic Marin met Red Sea Pro zeezout.
Veel succes met je nieuwe aquarium.

OP
OP
H

harry malestein

ZeewaterForum lid
Hallo,
Ik heb totaal geen ervaring met DSR. Maar waarom, als ik vragen mag, ga je overstappen van Red Sea naar DSR?
Zelf gebruik ik ook Red Sea producten naar volle tevredenheid.
Wat je vraag met de Colors - serie betreft, kan ik je vertellen dat A betrekking heeft op jodium, B op kalium, C op ijzer en D is combinatie van allerlei micro-elementen. Dus zul hiervoor bij DSR de vervanger moeten nemen.