Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Overstap volledig redsea progamma naar dsr

harry malestein

ZeewaterForum lid
Goedenmiddag,heb een aantal vragen mbt overstap volledig redsea naar dsr ez en later mss full dsr. Huidige bak is een redsea reefer 250 dit wordt in de toekomst een 625xl.
Hoe gaat dit in zijn werking met zoutgehalte als ik mn complete inhoud overzet naar grotere bak
Nu gebruik ik redsea coral pro en dat zal dan dsr worden ?
Is het mogelijk om 250liter van mn oude bak te mengen met 375l dsr water?
Gebruikt men bij de dsr methode ook gafzakken of is dit niet gebruikelijk,powerfilter gebruik ik nu ook.
Hoe vervanging ik mn coral colors toevoegingen?
Zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.

Robert58

Senior Forumlid
Hallo,
Ik heb totaal geen ervaring met DSR. Maar waarom, als ik vragen mag, ga je overstappen van Red Sea naar DSR?
Zelf gebruik ik ook Red Sea producten naar volle tevredenheid.
Wat je vraag met de Colors - serie betreft, kan ik je vertellen dat A betrekking heeft op jodium, B op kalium, C op ijzer en D is combinatie van allerlei micro-elementen. Dus zul hiervoor bij DSR de vervanger moeten nemen.
Naar mijn idee kun je het oude water gewoon met het nieuwe water mengen. Zelf gebruik ik afwisselend Tropic Marin met Red Sea Pro zeezout.
Veel succes met je nieuwe aquarium.

OP
OP
H

harry malestein

ZeewaterForum lid
Hallo,
Ik heb totaal geen ervaring met DSR. Maar waarom, als ik vragen mag, ga je overstappen van Red Sea naar DSR?
Zelf gebruik ik ook Red Sea producten naar volle tevredenheid.
Wat je vraag met de Colors - serie betreft, kan ik je vertellen dat A betrekking heeft op jodium, B op kalium, C op ijzer en D is combinatie van allerlei micro-elementen. Dus zul hiervoor bij DSR de vervanger moeten nemen.
Naar mijn idee kun je het oude water gewoon met het nieuwe water mengen. Zelf gebruik ik afwisselend Tropic Marin met Red Sea Pro zeezout.
Veel succes met

Ik heb ook goede ervaringen met redsea,maar systeem zonder frequente waterwissel trekt mij ook en daarbij komt ook nog het aanzienlijke prijsverschil dit is met 250liter wel te behappen maar straks met 625liter zal dit aardig gaan oplopen

GlennF

Senior Forumlid
Goedenmiddag,heb een aantal vragen mbt overstap volledig redsea naar dsr ez en later mss full dsr. Huidige bak is een redsea reefer 250 dit wordt in de toekomst een 625xl.
Hoe gaat dit in zijn werking met zoutgehalte als ik mn complete inhoud overzet naar grotere bak
Nu gebruik ik redsea coral pro en dat zal dan dsr worden ?
Is het mogelijk om 250liter van mn oude bak te mengen met 375l dsr water?
Gebruikt men bij de dsr methode ook gafzakken of is dit niet gebruikelijk,powerfilter gebruik ik nu ook.
Hoe vervanging ik mn coral colors toevoegingen?
Zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.
In principe kan je van elke systeem overstappen naar DSR, omdat deze juist voorziet in alle componenten, waarbij je ook weet wat je toevoegt.
B.v. supplementen met de naam colors en energy worden in DSR verzorgt door te sturen met fosfaat, nitraat, ijzer, iodine en kalium.
In het EZ programma in dit voor een deel verwerkt in de EZTrace.
De bacteriehuishouding en daarmee de stabiliteit en basiscontrole van NO3/PO4 wordt verzorgt door EZCarbon.
EZCalcium en EZbuffer zijn de macro elementen. Het word vaak de foundation of basis elementen genoemd. Dit is ook wel het deel dat men balling noemt.

Waar er met de meeste system zware metalen worden meegedoseerd, waardoor deze gaan oplopen, wordt dit in DSR weggelaten.

Door gericht te werk te gaan en te werken met beproefd zuivere producten, kan je bijna zeker zijn van resultaat. zo leer je ook werkelijk je waterkwaliteit bijsturen. Als je het eenmaal beheerst zijn de wissels ook echt verledentijd.

Zeker bij grotere aquaria wordt het onderhoud een stuk leuker.

De fulldsr elementen zijn voor de finetuning en komen pas aan de orde als je onbalansen moet wergwerken. Het is dan ook een technischer manier van aquariumhoude en voor de mensen die meer diepgang in de hobby zoeken.

Succes met je keuze en implementatie daarvan.

happy DSR reefer

Laatst bewerkt:

Bovenaan